ΤΟΠΙΚΑ

Φύση, διασκέδαση, τσιπουράδικα…

φύση-διασκέδαση-τσιπουράδικα-254913

Το απαράμιλλο φυσικό κάλλος με τον μοναδικό συνδυασμό βουνού και θάλασσας, η δυνατότητα για διασκέδαση στην πόλη και τα φημισμένα τσιπουράδικα, είναι οι κορυφαίοι λόγοι μέσα από τη ματιά των τουριστών που γνώρισαν τον Βόλο και το Πήλιο, για να επισκεφθεί κανείς την περιοχή. Το παραπάνω αποτυπώνεται σε έρευνα πεδίου με τη χρήση ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν σε επισκέπτες της περιοχής, κατά την περασμένη θερινή τουριστική σεζόν, και συγκεκριμένα το διάστημα από Ιούνιο έως και Αύγουστο του 2017.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Την έρευνα εκπόνησε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Βόλου, και τα συμπεράσματά της αποτελούν τη βάση για το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δίπολου Βόλος-Πήλιο, όπως παρουσιάζεται με ενιαίο brand name τα τελευταία χρόνια στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού.

Στην έρευνα συμμετείχαν επισκέπτες άνω των 35 ετών, που σε ποσοστό 68% ήταν ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Μάλιστα οι έξι στους δέκα επισκέφθηκαν φέτος το καλοκαίρι για πρώτη φορά τον Βόλο και το Πήλιο, επιλέγοντας κυρίως να κάνουν τις διακοπές τους μαζί με φίλους και λιγότεροι ως ζευγάρια ή οικογένειες.

Το σημαντικό που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι η φήμη της περιοχής προηγείται… Το 40% των επισκεπτών έμαθε για τον Βόλο και το Πήλιο και αποφάσισε να κάνει στην περιοχή τις διακοπές του από φίλους. Λιγότεροι μέσω internet, και ακόμη λιγότεροι από τουριστικούς πράκτορες και άλλες «πηγές».

Επέλεξαν την περιοχή σε ποσοστό 60% για το κλίμα και τη φυσική ομορφιά, σε ποσοστό 55% για τον ήλιο και τη θάλασσα και σε ποσοστό 30% με κριτήριο την τιμή.

Και φαίνεται να δικαιώθηκαν από την επιλογή τους, αφού με άριστα το 5, όλοι οι δείκτες ικανοποίησή τους ήταν πάνω από 4: 4,48 για τη διαμονή, 4,51 για τη διατροφή (μάλιστα το 68,5% επέλεξε εστιατόρια εκτός ξενοδοχείων), 4,43 για την ψυχαγωγία, 4,32 για τις μεταφορές και 4,67 για την τιμή. Οσον αφορά δε τα αξιοθέατα που επισκέφθηκαν οι περισσότεροι γνώρισαν την παραλία του Βόλου, κοντινές ακτές αλλά και ακτές του Αιγαίου, την Πορταριά, τη Μακρινίτσα, εκκλησίες και φυσικά… τα τσιπουράδικα.

5% αύξηση στα ξενοδοχεία

Η τουριστική κίνηση στην περιοχή κινήθηκε φέτος σε ανοδική τροχιά, όπως άλλωστε καταγράφεται στην έρευνα τόσο για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου όσο και μέσα από ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν σε τουριστικά καταλύματα.

Στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, καταγράφτηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 53%, με τις δύο νέες πτήσεις, από Βέλγιο και Γερμανία, να παρουσιάζουν καλές πληρότητες και τους επιβάτες να διοχετεύονται κυρίως στην τουριστική αγορά του Βόλου και του Πηλίου.

Αύξηση από το 46% πέρυσι στο 51% φέτος, καταγράφεται και στις πληρότητες των ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Μάλιστα η αύξηση της πληρότητας, όπως προκύπτει μέσα από την έρευνα φαίνεται να προήλθε από αλλοδαπούς τουρίστες, η «σύνθεση» των οποίων ενισχύθηκε από Βαλκάνιους. Ο αριθμός των Ελλήνων επισκεπτών ήταν σταθερός, και μάλιστα οι Ελληνες φαίνεται να επιλέγουν σταθερά τον Βόλο και το Πήλιο ακόμη και εκτός θερινής σεζόν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου