ΤΟΠΙΚΑ

Σιδηροδρομικοί «επί ξύλου κρεμάμενοι» ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΕΣΣΤΥ

σιδηροδρομικοί-επί-ξύλου-κρεμάμενο-261897

Σε αναμμένα κάρβουνα το προσωπικό του εργοστασίου του ΟΣΕ στον Βόλο

Κραυγή αγωνίας από τους 42 σιδηροδρομικούς που απασχολούνται στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο. Εκφράζουν δημόσια την ανησυχία τους ότι μπορεί να βρεθούν στον δρόμο ανά πάσα στιγμή, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και καταγγέλλουν πως δρομολογείται η μεταβίβαση της επισκευής των μηχανημάτων γραμμής προς την εταιρεία, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα γίνεται από τον ΟΣΕ. Θα πρέπει να σημειωθεί πως στις 3 Νοεμβρίου λήγουν οι προσφορές για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου να κάθονται «σε αναμμένα κάρβουνα».

«Προπομπό» των δυσμενών εξελίξεων που ενδεχομένως να οδηγήσουν και στην απαξίωση του εργοστασίου του Βόλου, το οποίο τη δεκαετία του ’80 απαριθμούσε 250 άτομα προσωπικό, όμως πλέον λόγω συνταξιοδοτήσεων έχουν απομείνει μόνο 42 άτομα, οι σιδηροδρομικοί θεωρούν το γεγονός ότι ήδη στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ έχουν διοριστεί στον Βόλο σε καίριες διευθυντικές θέσεις, ενώ έχουν επίσης ξεκινήσει οι προσλήψεις με «μπλοκάκι» με τις οποίες απασχολούνται ορισμένα άτομα στον τομέα των επισκευών και της συντήρησης.

«Το τοπίο είναι όχι απλά θολό, αλλά ομιχλώδες. Ουσιαστικά δεν ξέρουμε πού ανήκουμε. Αλλάζουν το προεδρικό διάταγμα του 2010 που όριζε κάποιες αρμοδιότητες του ΟΣΕ και τις μετακυλούν στην προς πώληση ΕΕΣΣΤΥ με αντίστοιχο προεδρικό διάταγμα. Την ίδια στιγμή, ο διευθύνον σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ κ. Αναγνωστόπουλος, με ψευδεπίγραφα στοιχεία επιχειρεί να παρουσιάσει ως υπαλλήλους της ΕΕΣΣΤΥ υπαλλήλους του ΟΣΕ. Και όλα αυτά σε ένα αλισβερίσι δίχως πάτο, προκειμένου να “προικοδοτηθεί” η προς πώληση “νύφη”, κοινώς να παραχωρηθεί κατά το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της δημοσίας περιουσίας σε ιδιώτες, αλλά κυρίως να δοθούν μονοπωλιακά τα μηχανήματα γραμμής των σιδηροδρόμων σε ιδιώτες», σημειώνει η παράταξη ΑΣΠΡΟ (Αγώνας – Συνεργασία – Προοπτική) του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.

Ο κ. Χαράλαμπος Παυλάκης, μέλος της παράταξης ΑΣΠΡΟ και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ερωτηθείς από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ εξέφρασε την εκτίμηση πως όλα αυτά ήταν προδιαγεγραμμένα, και αποκάλυψε πως το εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο, επειδή ανήκε στον ΟΣΕ έμεινε χωρίς πιστοποίηση, μόνο και μόνο για να απαξιωθεί, σε αντίθεση με την ΕΕΣΣΤΥ που πήρε την πιστοποίηση χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Σύμφωνα με τον κ. Παυλάκη, ο διορισμός προϊσταμένου της ΕΕΣΣΤΥ στον Βόλο, είναι «μέρος» αυτού του σχεδιασμού, ώστε να προλειάνει το έδαφος για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση σε συνδυασμό με τον ορισμό θέσεων ομαδαρχών και τομεαρχών, θέσεις οι οποίες -σύμφωνα με τον ίδιο- καθορίζονται χωρίς καμία θεσμική διαδικασία, και το σημαντικότερο αφορούν υπαλλήλους του ΟΣΕ που όλως περιέργως «μεταναστεύουν» χάριν της «προαγωγής» σε άλλη εταιρία, δηλαδή την ΕΕΣΣΤΥ.

Όπως τονίζει ο κ. Παυλάκης εκπροσωπώντας την παράταξη ΑΣΠΡΟ, «η μόνη λύση που μπορεί να προσφέρει μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία, και ταυτόχρονα ασφαλείς, φτηνές και προσβάσιμες σε όλους συγκοινωνίες, είναι η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου σιδηρόδρομου, χωρίς εταιρείες και διευθύνοντες συμβούλους, αλλά με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο. Η απάντηση αυτή για εμάς δεν αποτελεί μια σελίδα κενή περιεχομένου, όπως τη διαχειρίζονται κάθε φορά κατά το δοκούν οι πλειοψηφίες στην Ομοσπονδία των σιδηροδρομικών, αλλά ένα ζωντανό κοινωνικό αίτημα, που πρέπει να παλευτεί από κοινού από τους ανθρώπους που σήμερα εργάζονται στους σιδηροδρόμους και το σύνολο της εργαζόμενης πλειοψηφίας».

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου