ΤΟΠΙΚΑ

Κενά σχολικών ψυχολόγων στα σχολεία

κενά-σχολικών-ψυχολόγων-στα-σχολεία-265999

Δυσκολίες μαθητών να αποδεχθούν συμμαθητές τους με εκπαιδευτικές ανάγκες, μαθητές που χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και απορρίπτονται από συμμαθητές τους, εντοπίζονται κατά καιρούς στα σχολεία. Τέτοιου είδους αρνητικές αντιδράσεις θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν ο σχολικός ψυχολόγος υπήρχε σε κάθε σχολείο, τονίστηκε μεταξύ άλλων προχθές στην έναρξη του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας, που φιλοξενείται στο αμφιθέατρο Γιάννης Κορδάτος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο και θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 22 Οκτωβρίου. Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία.

Σύμφωνα με την επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας και μαθησιακών δυσκολιών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Διαμάντω Φιλιππάτου, η οικονομική κρίση και η είσοδος μεταναστών στη χώρα, «έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη να δράσουν σχολικοί ψυχολόγοι». «Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι πολυδιάστατος, καθώς αφορά τόσο την αξιολόγηση των ψυχοσυναισθηματικών αναγκών αλλά και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή προσαρμογή των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο και να εξασφαλιστεί η ψυχική υγεία των μαθητών», τόνισε η κ. Φιλιππάτου.

Η ίδια αναφέρθηκε στα προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης που γίνονται σε ομάδες μαθητών κατόπιν αιτημάτων των σχολείων, επεσήμανε ωστόσο ότι σχολικοί ψυχολόγοι υπάρχουν μόνο στα ειδικά σχολεία κι όχι στα γενικά.

Από την πλευρά της και η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ειρήνη Δερμιτζάκη, ανέφερε ότι «η πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα σχολεία και να φροντίσει να τα στελεχώσει με τους κατάλληλους ειδικούς». «Οι ειδικοί θα μπορούσαν να δώσουν λύση σε πολλά προβλήματα και να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αλλά και τους μαθητές», είπε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν πέντε εργαστήρια (workshops) που στόχο έχουν να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες εφαρμοσμένες γνώσεις και δεξιότητες σε καίρια θέματα Σχολικής Ψυχολογίας. Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, ειδικούς ψυχικής υγείας, φοιτητές.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου