ΤΟΠΙΚΑ

Οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα για τη Μαγνησία

οι-εξαγγελίες-του-πρωθυπουργού-αλ-τσί-277940

Ολοκλήρωση του έργου της Κάρλας έως τέλος του έτους, αλλά οριστική εγκατάλειψη του σχεδιασμού για την κάλυψη του υδατικού ελλείμματος στο θεσσαλικό κάμπο μέσα από την εκτροπή του Αχελώου, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του με την οποία έκλεισε το 4ο Περιφερειακό Συνέδριο στη Θεσσαλία για την παραγωγική ανασυγκρότηση.

Ο κ. Τσίπρας έκανε ειδική αναφορά στο ζήτημα της διαχείρισης του νερού που απασχολεί την Περιφέρεια Θεσσαλίας, και αναφέρθηκε στο έργο της επαναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο με περιβαλλοντικό κυρίως χαρακτήρα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2017.

«Το έργο αυτό έχει πολλαπλή σημασία για την Περιφέρεια Θεσσαλίας και στο σύνολό του έχει προϋπολογισμό 224 εκατ. ευρώ. Σήμερα το έργο υλοποιείται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας με συγχρηματοδοτούμενους πόρους. Και θεωρώ ότι υπάρχει δυνατότητα ολοκλήρωσης έως το τέλος του έτους με κοινή δέσμευση όλων μας», ανέφερε για την Κάρλα, ο πρωθυπουργός.

Για τον Αχελώο

Για το έργο της εκτροπής του Αχελώου, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την εγκατάλειψη του σχεδιασμού και την προώθηση λύσης στο υδατικό πρόβλημα, μέσα από δράσεις που θα κοστίσουν επιπλέον 625 εκατ. ευρώ.

«Τα σενάρια της ανάπτυξης είχαν συνδεθεί με το έργο της εκτροπής του Αχελώου. Μια επιλογή που καθυστέρησε άλλα έργα υποδομής. Επέτρεψε την υπερκατανάλωση νερού, εξαιτίας και του μηδενικού περιβαλλοντικού ελέγχου. Και έχει οδηγήσει τον κάμπο σε σοβαρό αδιέξοδο. Πράγμα που σημαίνει ότι με μαθηματική ακρίβεια οδηγούμαστε στην ερημοποίηση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε ότι πλέον το έργο της εκτροπής του Αχελώου έρχεται σε αντίθεση με θεσμικά και νομικά ευρωπαϊκά κείμενα, που για την άρδευση και τα υδροηλεκτρικά έργα προκρίνουν λύσεις εντός των λεκανών απορροής.

«Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η λύση που προτείνεται από την κυβέρνηση, δεν προσανατολίζεται στις προτάσεις ξηρικών καλλιεργειών, είτε διακοπής καλλιέργειας που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς. Επιλέγει τη διατήρηση της έκτασης των αρδευόμενων εκτάσεων της Θεσσαλίας. Δηλαδή προτείνουμε ένα σχέδιο που στηρίζει ουσιαστικά την άρδευση», είπε ο κ. Τσίπρας.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τη δρομολόγηση πέντε τοπικών φραγμάτων και έργων μεταφοράς και διανομής νερού που έχουν ήδη εγκριθεί. Το επιπλέον κόστος από αυτές τις δράσεις σε σχέση με την εκτροπή του Αχελώου ανέρχεται σε 625 εκατ. ευρώ. Στο επόμενο διάστημα, η κυβέρνηση θα καταθέσει πρόταση για την κάλυψή τους», δεσμεύτηκε και εξήγησε ότι η κάλυψη του κόστους των έργων θα γίνει από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και από νέους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

Εξαγγελίες για τον σιδηρόδρομο, το λιμάνι του Βόλου και τα οδικά έργα από τον πρωθυπουργό

Ποια έργα δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως για την ηλεκτροδότηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, έχει υποβληθεί αίτηση χρηματοδότησης από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ο προϋπολογισμός είναι 42.5 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση θα γίνει μέσα στον χρόνο.

Για την ηλεκτροδότηση της γραμμής Λάρισα – Βόλος, όπως είπε, το έργο έχει ήδη συμπεριληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» με προϋπολογισμό 54 εκατ. ευρώ. Στην παρούσα φάση ολοκληρώνονται οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης.

Και τα δύο αυτά έργα θα προκηρυχθούν έως το τέλος το χρόνου, σύμφωνα με τον κ. Αλ. Τσίπρα. Η υλοποίησή τους, σύμφωνα με τον ίδιο, θα επιτρέψει τη δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων αμαξοστοιχιών, από και προς το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς ανάγκη μετεπιβίβασης επιβατών, αλλά και χωρίς ανάγκη μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, όπως είπε, γεγονός που θα βελτιώσει σημαντικά τις αναπτυξιακές προϋποθέσεις ολόκληρης της περιοχής.

Στα οδικά έργα, ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε πως μέσα στον χρόνο πρόκειται να παραδοθεί το νότιο τμήμα και μέσα στο 2018 το βόρειο του Ε65.

Παράλληλα, όπως εξήγγειλε ο πρωθυπουργός για το οδικό δίκτυο της περιφέρειας, η κυβέρνηση προχωρά σε ένα νέο πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας. Το πρόγραμμα έχει ως βάση μελέτες της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι οποίες εντόπισαν τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου. Η 1η φάση του προγράμματος αυτού για τη Θεσσαλία θα είναι ύψους 40 εκατ. ευρώ περίπου. Θα χρηματοδοτηθεί από πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια και την «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Συνδυασμένες μεταφορές στο λιμάνι του Βόλου

Ο πρωθυπουργός, για το λιμάνι του Βόλου ανακοίνωσε πως το αμέσως προσεχές διάστημα θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, τον ΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, και την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα προβλέπει την εκπόνηση μελέτης αναφορικά με τις συνδυασμένες μεταφορές στην περιοχή.

Ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε επίσης ότι σύντομα θα μπει σε προγραμματισμό το έργο της ανάδειξης των αρχαίων θεάτρων στον νομό Μαγνησίας.

Εξάλλου, αναφερόμενος στον τομέα της Υγείας μίλησε για τις τέσσερις πρώτες Τοπικές Ομάδες Υγείας στη Θεσσαλία, μίας σε κάθε νομό, ενώ σταδιακά έχει σχεδιαστεί η δημιουργία 12 μονάδων υγείας στις 4 μεγάλες πόλεις.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου