ΤΟΠΙΚΑ

Εκτός εκπαίδευσης απόφοιτοι του ΠΤΕΑ

εκτός-εκπαίδευσης-απόφοιτοι-του-πτεα-283246

ΑΣΕΠ για αποφοίτους Ειδικής Αγωγής και τρεις διαφορετικούς πίνακες πρόσληψης αναπληρωτών το αίτημα

Εκτός σχολείων και εκπαίδευσης έμειναν οι φετινοί απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. «Οι πίνακες των αναπληρωτών έκλεισαν προτού ορκιστούν οι φετινοί απόφοιτοι. Αυτό σημαίνει ότι από τους φετινούς αποφοίτους μας σχεδόν κανείς δεν θα μπορέσει να μπει στην εκπαίδευση, και αυτό είναι αδικία που ζητούμε να διορθωθεί», είπε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Π.Θ., κ. Διονύσης Βαβουγιός, στο περιθώριο της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων εννέα πανεπιστημίων της χώρας, που διεξάγεται από χθες το πρωί στον Βόλο, στην αίθουσα συνεδριάσεων του πρυτανικού συμβουλίου στο κτίριο Παπαστράτου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Με αφορμή την έναρξη της Συνόδου στην έδρα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που διαθέτει το μοναδικό παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής στη χώρα, ο κ. Βαβουγιός, έθεσε επιτακτικά το ζήτημα της δημιουργίας διαφορετικών πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή. «Ζητούμε έναν πίνακα καθαρό για όσους έχουν πτυχία τετραετούς φοίτησης, έναν δεύτερο για όσους διαθέτουν διδακτορικά και μάστερ, και έναν τρίτο που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς που έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια Ειδικής Αγωγής», είπε χαρακτηριστικά. Επανέφερε δε και το αίτημα της διενέργειας διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στη δημόσια εκπαίδευση. «Αξίζει στα παιδιά που έχουν πτυχία από το 2002 έως σήμερα να δουν την πόρτα της δημόσιας εκπαίδευσης», σημείωσε.

Ως γραμματέας της Συνόδου, ο κ. Βαβουγιός, αναφέρθηκε στα θετικά βήματα που έχουν γίνει σε συνεργασία με το υπουργείο, όπως η δυνατότητα εισόδου υποψηφίων στα παιδαγωγικά τμήματα κι από άλλα πεδία εκτός του τέταρτου, καθώς και η απλοποίηση της διαδικασίας για την έρευνα στα σχολεία.

Επόμενοι στόχοι της συνόδου που αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το μεσημέρι είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργάνου και καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κ. Λοΐζο Σοφό, η επίλυση θεμάτων «που άπτονται της οργάνωσης της εκπαίδευσης και ταλανίζουν το χώρο τα τελευταία 30 χρόνια».

Από την πλευρά της η αντιπρόεδρος της συνόδου και πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Ζωή Μπαμπλέκου, έθεσε ζήτημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ χαρακτήρισε ζήτημα αιχμής την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών. Ερωτηθείσα αν υπάρχει κίνδυνος να χρησιμοποιηθεί η πιστοποίηση ως εργαλείο για το πιθανό κλείσιμο τμημάτων που θα αξιολογηθούν αρνητικά, ήταν κατηγορηματική: «Με κανέναν τρόπο δεν θα κινδυνεύσουν τμήματα ΑΕΙ. Αν κάποιος είναι κατ’ ουσία πιστοποιημένος και πηγαίνει στην εκπαίδευση, εξ οφίτσιο είναι οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων των ΑΕΙ», ανέφερε.

Συνεργασία για την παιδαγωγική επάρκεια

Τις εργασίες της συνόδου χαιρέτισε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γ. Αγγελόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στο θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας, το οποίο χαρακτήρισε ζήτημα αιχμής για το υπουργείο και ζήτησε τη συνεργασία των προέδρων των παιδαγωγικών τμημάτων για τη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος.

Το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), Γεράσιμος Κουζέλης. Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο κ. Κουζέλης υπογράμμισε ότι «παιδαγωγικά τμήματα και ΙΕΠ βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση και διακατέχονται από ομόφωνη αντίληψη για τη σημασία της παιδαγωγικής επάρκειας αλλά και για τον τρόπο που πρέπει να προχωρήσει».

«Τόσο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας όσο και σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχουμε πολύ καλό δυναμικό. Όμως στη δευτεροβάθμια διαπιστώνονται περιπτώσεις μη επαρκούς παιδαγωγικής επάρκειας που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Πολλά ΑΕΙ δεν είχαν τη δυνατότητα μέσω των προγραμμάτων σπουδών τους να καλύψουν τις παιδαγωγικές ανάγκες, κάτι που προωθούμε τώρα ενόψει και των κρίσιμων αλλαγών στην εκπαίδευση», είπε ο κ. Κουζέλης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου