ΤΟΠΙΚΑ

402 Ρομά και πρόσφυγες στα σχολεία της Μαγνησίας

402-ρομά-και-πρόσφυγες-στα-σχολεία-της-μα-284040

Σημαντικός αριθμός Ρομά και προσφύγων μαθητών φοιτά στα σχολεία της Μαγνησίας. Μάλιστα ο αριθμός τους ακολουθεί αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια, και τη φετινή σχολική χρονιά έχουν καταγραφεί συνολικά 402 μαθητές Ρομά και πρόσφυγες που παρακολουθούν μαθήματα σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Η ένταξη όμως μαθητών με διαφορετική κουλτούρα στο σχολικό περιβάλλον συνοδεύεται από προβλήματα, τα οποία οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να επιλύσουν. Στις 4 Νοεμβρίου, πρόκειται να πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά ημερίδα για την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών, για την ομαλή ένταξη των μαθητών και μείωση της σχολικής διαρροής.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες στην αίθουσα συσκέψεων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν στα σχολεία τους μαθητές Ρομά ή πρόσφυγες για την προετοιμασία της ημερίδας.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση φοιτούν 191 Ρομά και πρόσφυγες, με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις να παρατηρούνται σε σχολεία της Ν. Ιωνίας: 8 στο 16ο Νηπιαγωγείο Βόλου, 1 στο 19ο Νηπιαγωγείο Βόλου, 2 στο 36ο Νηπιαγωγείο Βόλου, 31 στο 8ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας, 2 στο 12ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας, 1 στο 13ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας, 1 στο Νηπιαγωγείο Αισωνίας Σέσκλου και 14 στο 1ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου, 2 στο 11ο Δ.Σ. Βόλου, 2 στο 16ο Δ.Σ. Βόλου, 35 στο 17ο Δ.Σ. Βόλου, 9 στο 19ο Δ.Σ. Βόλου, 14 στο 23ο Δ.Σ. Βόλου, 1 στο 29ο Δ.Σ. Βόλου, 3 στο 30ο Βόλου, 12 στο Αγωγής Ανηλίκων, 29 στο 1ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας, 10 στο 2ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας, 6 στο 6ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας, 4 στο 9ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας, 2 στο Δ.Σ. Αισωνίας Διμηνίου, 1 στο Δ.Σ. Σέσκλου, 1 στο 2ο Σκιάθου.

Αντίστοιχα στη Δευτεροβάθμια φοιτούν συνολικά 211 Ρομά και πρόσφυγες μαθητές: στο 2ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας 52, στο 3ο Γυμνάσιο Βόλου 1, στο 6ο Γυμνάσιο Βόλου 23, στο 7ο Γυμνάσιο Βόλου 6, στο Εσπερινό 2 Ρομά, 85 πρόσφυγες και 12 Αλβανοί μετανάστες, στο Γυμνάσιο Ν. Αγχιάλου 5, στο Γυμνάσιο Βελεστίνου 2, στο ΕΕΕΕΚ 1, στο ΕΕΕ Γυμνάσιο-Λύκειο 1, στο 1ο Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας 1, στο 2ο Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας 2, στο 1ο ΕΠΑΛ Βόλου 1, στο 2ο ΕΠΑΛ Βόλου 2, στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας 4, στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου 3 και στο ΕΠΑΛ Αλμυρού 8.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτη Σαβελίδη, στη φοίτηση των μαθητών εντοπίζονται προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη νοοτροπία των Ρομά. «Πρέπει να πειστεί ο γονέας να φέρει το παιδί του στο σχολείο και να το ενθαρρύνει να συνεχίσει. Ιδίως τα κορίτσια που κατ’ έθιμο παντρεύονται μικρά, είναι δύσκολο να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. Επιπλέον προβλήματα εντοπίζονται και με ταμπού που ισχύουν στις κοινότητες των Ρομά: όσοι είναι μορφωμένοι περιθωριοποιούνται, ενώ όταν ένα παιδί διαβάζει ακόμη και υπό τα φως ενός κεριού αν δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα, μπορεί να γίνει αποδέκτης πειραγμάτων. Οι σύλλογοι εκπαιδευτικών προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και να βοηθήσουν τους μαθητές ακόμη και με εξατομικευμένη διδασκαλία», ανέφερε ο κ. Σαβελίδης.

Ο ίδιος πάντως αναγνώρισε ότι ο αριθμός των Ρομά και προσφύγων έχει αρχίσει να αυξάνεται και η μαθητική διαρροή να μειώνεται κυρίως λόγω και των προγραμμάτων στήριξης που τρέχουν από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και τα Κέντρα Στήριξης των Ρομά.

Στόχος της ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 Νοεμβρίου, στο Συνεδριακό Κέντρο της Ι.Μ. Δημητριάδος, είναι να γίνει ανταλλαγή καλών πρακτικών, ενώ οι φορείς ευελπιστούν να καταστεί θεσμός στα τοπικά και όχι μόνο δρώμενα.

Συντονιστής της ημερίδας θα είναι ο διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου Βόλου, Γ. Χάρλας, ο οποίος πάντως διαπιστώνει ότι στα σχολικά προαύλια συνυπάρχουν ομαλά μεταξύ τους οι μαθητές, ανεξάρτητα από την καταγωγή, το χρώμα ή τη γλώσσα.

Από την πλευρά του, ο εκπαιδευτικός του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στην Παιδόπολη Αγριάς, Βασίλης Βλαχάκης, υπογράμμισε την προσπάθεια που γίνεται «για να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το σχολείο είναι πολύ σημαντικό για την αυτονόμησή τους και την ομαλή τους ένταξη στην ελληνική κοινωνία».

Τέλος, ο εκπαιδευτικός στον ξενώνα «Αρσις» Μακρινίτσας, Χρήστος Αλεξόπουλος, αναφέρθηκε στις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που πηγαίνουν σχολείο. «Στην Αρση υπάρχουν παιδιά που δεν θέλουν να παραμείνουν στην Ελλάδα, αλλά να φύγουν για την Ευρώπη και να επανενωθούν με τις οικογένειές τους», είπε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου