ΤΟΠΙΚΑ

Καταγγέλλουν συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου

καταγγέλλουν-συρρίκνωση-του-δημόσιο-319952

Λιγότεροι μαθητές, μειωμένο εκπαιδευτικό δυναμικό, λιγότερα μαθήματα, ακατάλληλες σχολικές υποδομές. Με μελανά χρώματα περιγράφτηκε η κατάσταση στην προσχολική αγωγή, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Μαγνησίας, από εκπαιδευτικούς μέλη της Γραμματείας του τοπικού ΠΑΜΕ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε χθες το πρωί, στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ένα ακόμη σχολικό κουδούνι, θα βρει την προσχολική αγωγή, σε ακατάλληλες υποδομές. Σύμφωνα με τη νηπιαγωγό και μέλος της επιτροπής εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ Μαγνησίας, Γλυκερία Πέτρου, ακόμη και μέσα στο Βόλο, τουλάχιστον 10 νηπιαγωγεία λειτουργούν σε νοικιασμένα χαμόσπιτα, που όχι μόνο δεν πληρούν τις προϋποθέσεις σχολικές στέγης αλλά είναι επικίνδυνα για την υγεία των νηπίων. Η ίδια κατήγγειλε τον διπλασιασμό από τα 7 σε 14, του αριθμού των νηπίων για να λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο και τη μη εφαρμογή της δημόσιας δωρεάν προσχολικής αγωγής με αποτέλεσμα οι γονείς να αναγκάζονται να πληρώνουν τροφεία σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα τμήματα και στο νομό να εμφανίζονται ως υπεράριθμοι 31 νηπιαγωγοί.

Στην πρωτοβάθμια, ο γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Βασίλης Τίρχας, μίλησε για μείωση διδακτικών ωρών και κατάργηση μαθημάτων σε κάποιες τάξεις του δημοτικού σχολείου με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ως υπεράριθμοι 56 δάσκαλοι. Ο ίδιος αναφέρθηκε στη σύσταση τμημάτων με 25 μαθητές σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης αλλά και στο νέο προεδρικό διάταγμα που προβλέπει –αντί για «σπάσιμο» τμημάτων- μετακίνηση μαθητών από σχολείο σε σχολείο, όταν ο αριθμός τους ξεπερνά τους 25 ανά τμήμα. Διαμαρτυρήθηκε επίσης καθώς να δημιουργηθούν τμήματα ένταξης στα σχολεία, δημιουργούνται σχολικές περιφέρειες τμημάτων ένταξης (ομάδα πέντε σχολείων με μόνο ένα τμήμα ένταξης).

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην πρωτοβάθμια εντοπίζεται στον τομέα της ειδικής αγωγής, όπου σύμφωνα με τον κ. Τίρχα, το 50% των αναγκών καλύπτεται από αναπληρωτές. «Στη Μαγνησία προσλήφθηκαν 48 αναπληρωτές που όμως δεν αρκούν για την κάλυψη των κενών», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος άφησε αιχμές και κατά του δήμου Βόλου, υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν συντηρηθεί, δεν έχουν καν ελαιοχρωματιστεί.

Μεγάλες οι προκλήσεις και σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Χρήστο Αργύρη.

Στα Γυμνάσια ήδη από πέρυσι έχουν μπει σε εφαρμογή αλλαγές, με μείωση ωρών διδασκαλίας. Εντοπίζονται ελλείψεις καθηγητών σε βασικές ειδικότητες, ενώ διδακτικές ανάγκες καλύπτονται με διπλές αναθέσεις και η ενισχυτική διδασκαλία που αποτελούσε μέτρο ανακούφισης των μαθητών λαϊκών οικογενειών, θα γίνεται μετά το τέλος των προαγωγικών εξετάσεων και μόνο για όσους μαθητές δεν συγκεντρώνουν προσβάσιμο βαθμό.

Τα Γενικά Λύκεια, οδηγούνται σύμφωνα με τον κ. Αργύρη σε ένα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. «Συνολικά προβλέπεται δραστική μείωση των μαθημάτων σε όλο το Λύκειο ου διευκολύνει την αντίστοιχη μείωση προσωπικού. Ετσι ενώ στη β’ Λυκείου υπάρχουν σήμερα 18 μαθήματα, στο προτεινόμενο σύστημα, αυτά θα μειωθούν σε 10. Ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές προβλέπονται στη γ’ Λυκείου που θα είναι μια τάξη εξοντωτική για τους μαθητές, φροντιστηριοποιημένη με πολλαπλές εξεταστικές διαδικασίες», είπε ο ίδιος.

Αλλά και στα ΕΠΑΛ, πέρα από τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, υπάρχει κίνδυνος κατάργηση ειδικοτήτων και τομέων λόγω των ολιγομελών τμημάτων. «Ακόμη και το μεταλυκειακό έτος αποτελεί μια θαυμάσια περίοδο για την ιδεολογική διαπαιδαγώγηση των μαθητών από τη σκοπιά των επιχειρηματικών συμφερόντων, για να αποδεχθούν την εργασιακή ζούγκλα για την οποία τους προορίζουν», τόνισε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου