ΤΟΠΙΚΑ

Βολιώτης διαπρέπει στην Αμερική

βολιώτης-διαπρέπει-στην-αμερική-337606

Μεταξύ των σημαντικών μουσικών προσωπικοτήτων διεθνώς καταγράφεται το όνομα του Βολιώτη Απόστολου Παρασκευά, καθηγητή στο περίφημο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϋ και συνθέτη του έργου «Santiago in the Stream» που παρουσιάστηκε σε επίσημη πρώτη την Τετάρτη 23 Αυγούστου από την ορχήστρα Boston Landmarks Orchestra στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Η επιτυχημένη συναυλία παρουσιάστηκε στον ανοιχτό χώρο του Shell Esplanade που συγκεντρώνει περισσότερους από 3.000 θεατές, με μαέστρο τον διακεκριμένο διευθυντή ορχήστρας Christopher Wilkins.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Το έργο γράφτηκε πρόσφατα μετά από παραγγελία για συμφωνική ορχήστρα, κρουστά, αφηγητή και χορευτές. Είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ernest Hemingway «Ο Γέρος και η θάλασσα», ενώ το κείμενο του αφηγητή γράφτηκε από τον Ryan Edwards, καθώς επίσης η εκμάθηση και εκτέλεση των κρουστών.

Ο Απόστολος Παρασκευάς γεννήθηκε στο Βόλο και σπούδασε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης με τον Lukas Foss και τον Θόδωρο Αντώνιου. Είναι καθηγητής σύνθεσης στο Berklee College of Music, έχει προταθεί για Grammy και έχει αποσπάσει πολλά βραβεία ως σύνθετης αλλά και ως σκηνοθέτης κινηματογράφου και κλασικός κιθαριστής. Εχει εμφανιστεί στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης πάνω από έξι φορές ως σολίστας, ενώ έχει παρουσιάσει στον ίδιο χώρο και την συμφωνική μουσική που έχει συνθέσει.

Εχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 20 ηχογραφήσεις ανά τον κόσμο, έχει εκδώσει πάνω από 12 CD’s, με παράλληλες εκδόσεις από εκδοτικές εταιρείες σε πέντε διαφορετικές χώρες. Είναι μέλος της Ενωσης Ελλήνων Μουσουργών και συμπεριλαμβάνεται στο διάσημο λεξικό μουσικής Groves Dictionary of Music.

Η τελευταία του εμφάνιση στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε με τη Συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου πέρυσι τον Ιούνιο στο Μουσείο Μπενάκη.

Δεσμοί με το Βόλο

Ο Απόστολος Παρασκευάς βρίσκεται στην Αμερική από τον Ιανουάριο του 1992 κι όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ: «Αποφοίτησα από το Δημοτικό Ωδείο Βόλου και το 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο αρρένων Νέας Ιωνίας. Μεγάλωσα στις γειτονιές τις μικρασιατικές, της Νέας Ιωνίας. Η μητέρα μου Χρυσούλα από τον Αγιο Ονούφριο και πατέρας μου Παναγιώτης από το Βόλο, με μικρασιατική καταγωγή. Σπούδασα, κατόπιν, στο Σύγχρονο Ωδείο στη Θεσσαλονίκη, ενώ προηγουμένως είχα πάει στην Κούβα όπου σπούδασα στο Instituto Superior de arte με τον Leo Brouwer και στην Αμερική στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης».

Οι δεσμοί αίματος και καρδιάς με το Βόλο, παραμένουν ακατάλυτοι, ενώ όπως επισημαίνει «έρχομαι τουλάχιστον μια φορά στο Βόλο και αρκετές φορές στην Αθήνα για συναυλίες και στην περίοδο 1992-2015 βρέθηκα στην Κέρκυρα για το φεστιβάλ κιθάρας που διοργάνωσα με τον Λεωνίδα Κανάρη».

Η πρεμιέρα του έργου του στην Αμερική, γέμισε την ψυχή του με συναισθήματα χαράς, ενώ η γενέτειρά του αποτελεί πάντα πηγή έμπνευσης. Εργο του παρουσιάστηκε, εξάλλου, στο Φεστιβάλ κιθάρας του Βόλου το καλοκαίρι του 2016 από το «Bratislava Quitar Quartet», ενώ δηλώνει ότι «θα χαρώ να παρουσιάσω έργα μου εδώ».

Την συγκεκριμένη χρονική περίοδο απολαμβάνει τις διακοπές του στην περιοχή μας, σχεδιάζοντας, παράλληλα, τα επόμενα διεθνή του μουσικά βήματα, που χρειάζονται αρκετές σελίδες για να καταγραφούν. Εργα του έχουν παιχτεί σε όλο τον κόσμο, στο Carnegie Hall στην Νέα Υόρκη με τον Lukas Foss, στο Μέγαρο μουσικής με τον Θόδωρο Αντώνιου, στην Ρωσία, το Μεξικό, το Ισραήλ, σε όλη την Ευρώπη, την Κούβα, την Ταϋλάνδη, από ορχήστρες πολυάριθμες στην Αμερική και στα μεγαλύτερα συναυλιακά κέντρα, όπως Jordan Hall στη Βοστώνη, Capella Hall στη Ρωσία και αλλού.

Σε κάθε έργο του, υπάρχει ο παλμός της Μαγνησίας, οι αναμνήσεις, τα ηχοχρώματα, οι εικόνες της ζωής του. «Πάντα γράφω για την Μαγνησία. Η μυθολογία, υπογραμμίζει, είναι πηγή για νέες ιστορίες. Ηχοχρώματα για μένα είναι τα δάση του Πηλίου και οι φωνές του κόσμου ακόμη και στα γήπεδα. Επίσης, μεγάλωσα δίπλα σε ένα νεκροταφείο και σε ένα γήπεδο. Φανταστείτε, λοιπόν, πως ακούγονται τα έργα μου.. ο πόνος, ο θρίαμβος, η μάζα, η θρηνωδία… όλα είναι ήχος».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου