«Ναυάγησαν» για φέτος τα υδροπλάνα

Τελευταία ενημέρωση: 2017-07-16, 20:11:53
«Ναυάγησαν» για φέτος τα υδροπλάνα

Το πράσινο φως για την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά στα υδατοδρόμια άναψε μόλις προχθές το Kυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, και ενώ στο μεταξύ χάθηκε μία ακόμη σεζόν που θα μπορούσε λειτουργήσει το δίκτυο υδροπλάνων στον Βόλο αλλά και τις Σποράδες.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, με ανείπωτη ωστόσο καθυστέρηση καθώς έχουν περάσει αισίως τέσσερα χρόνια και τρεις μήνες μετά την ψήφιση του νόμου 4146 το 2013 για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις, που προέβλεπε την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων για τα υδατοδρόμια των υδροπλάνων.

Από το Κυβερνητικό Συμβούλιο δόθηκε η έγκριση για την αναγκαία εναρμόνιση του νομοσχεδίου με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έτσι ώστε να περιληφθούν και θέματα υδροπλάνων, ενώ επίσης προχώρησε η ενσωμάτωση παρατηρήσεων από τη δημόσια διαβούλευση που ήταν σε εξέλιξη εδώ και ένα χρόνο.

Υδατοδρόμια μέσω ΣΔΙΤ

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται πως η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, αλλά και στο πλαίσιο των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή των αιτήσεων, για την κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και τελικώς για την έκδοση της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίων, ορίζεται το Τμήμα Εναερίων Μεταφορών-Αξιοποίησης Αεροδρομίων της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια θα επιτρέπεται, με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη θα έχουν υποβάλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης.

Οι υπηρεσίες ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας της ΥΠΑ θα είναι υπεύθυνες για την παροχή πληροφοριών πτήσης.

Στην αγορά, πάντως, επικρατεί σοβαρότατος προβληματισμός για την προοπτική ανάπτυξης βιώσιμων αερομεταφορών με υδροπλάνα, τόσο λόγω του κόστους των κομίστρων -που πρέπει και να είναι ελκυστικό στους επιβάτες και να επιτρέπει αποσβέσεις της απαιτούμενης επένδυσης- όσο και λόγω του περιορισμού της δυνατότητας πτήσεων μόνο σε τακτικά δρομολόγια και όχι με το μοντέλο «ιπτάμενων ταξί».

Ο σχεδιασμός για τη Μαγνησία

Η Μαγνησία, όπως είναι γνωστό αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς σύμφωνα με το σχεδιασμό της Hellenic Seaplanes SA, στην περιοχή σχεδιάζεται να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes SA θα ενώσουν σε πρώτη φάση τον Βόλο, με τις Βόρειες Σποράδες και τη Σκύρο και στη συνέχεια με περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα. Τα νησιά των Βορείων Σποράδων και η Σκύρος, εξαιτίας της κεντρικής τους θέσης θα έχουν διασύνδεση με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τη Βόρεια Ελλάδα, τις Κυκλάδες και το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως η λειτουργία των υδροπλάνων και η δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων μπορούν να δημιουργήσουν ένα σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο, να συνεισφέρουν σημαντικά στη διασύνδεση και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και στη βελτίωση της οικονομίας της χώρας, αλλά και να συμβάλλουν στην άρση της απομόνωσης νησιών μικρών, ορεινών ή ακριτικών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων και η μεταξύ τους ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι δυσχερής, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο.

Εξάλλου η δημιουργία των υδατοδρομίων σε ορισμένα νησιά της χώρας που δεν διαθέτουν κλασικού τύπου αεροπορικές υποδομές ή τακτικές συγκοινωνίες, θα συνεισφέρει σε ένα σημαντικό πλήθος κοινωνικών εξυπηρετήσεων επείγοντος χαρακτήρα, όπως είναι η μεταφορά ασθενών και βασικών αγαθών».

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
5
=