ΤΟΠΙΚΑ

Ερχονται αλλαγές στην εγκατάσταση ανελκυστήρων από τον Σεπτέμβριο

ερχονται-αλλαγές-στην-εγκατάσταση-αν-417940

Τις σημαντικές αλλαγές που έρχονται όσον αφορά τους κανόνες ασφάλειας για την κατασκευή και την εγκατάσταση των ανελκυστήρων θα απασχολήσει τη συνεδρίαση που πραγματοποιείται σήμερα Σάββατο της Τεχνικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών και Συντηρητών Ανελκυστήρων.

Η τεχνική επιτροπή έχει στόχο να αναδείξει τις αλλαγές και τις αυξημένες απαιτήσεις που φέρνουν τα νέα πρότυπα στην εγκατάσταση των ανελκυστήρων, και που είναι υποχρεωτική η εφαρμογή τους από την 1 Σεπτεμβρίου 2017 βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Οι αλλαγές κρίθηκαν απαραίτητες, καθώς διαπιστώθηκε πως θα πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις στα θέματα ασφάλειας και να ακολουθηθεί η νέα τεχνολογία, πρέπει επίσης να ενσωματωθούν βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας από σχετικές οδηγίες της Ε.Ε. καθώς και να διορθωθούν σφάλματα που είχαν εντοπιστεί.

Σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος της τεχνικής επιτροπής Μιλτιάδης Κολλάτος από τον Βόλο, επισημαίνεται ότι η τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με την εγκατάσταση και συντήρηση ανελκυστήρων στη χώρα μας έχει εκδοθεί στις 22/12/2008 και προέβλεπε μεταβατικές διατάξεις για την αναβάθμιση και πιστοποίηση των ανελκυστήρων, οι όποιες έχουν λήξει από το 2012.

Από τότε, σύμφωνα με τον κ. Κολλάτο, «οι ανελκυστήρες που δεν έχουν πιστοποίηση θεωρούνται παράνομοι και σε περίπτωση ατυχήματος τόσο οι διαχειριστές όσο και οι συντηρητές είναι υπεύθυνοι και υφίστανται κυρώσεις». Σύμφωνα με τον ίδιο την κατάσταση έχει επιδεινώσει η οικονομική κρίση που δεν δίνει τη δυνατότητα να γίνουν εργασίες αναβάθμισης και πιστοποίησης του ανελκυστήρα, καθώς ακόμη και τακτικής συντήρησης, με αποτέλεσμα ανελκυστήρες να κλείνουν και τα χρέη προς τους συντηρητές να αυξάνονται.

Η τελευταία προσπάθεια για έκδοση νέας ΚΥΑ που έγινε από την ομάδα εργασίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης που θα έδινε νέες προθεσμίες, ώστε να είναι καλυμμένοι όλοι οι ανελκυστήρες που συντηρούνται, δεν έδωσε καρπούς και η ομάδα έκλεισε τις εργασίες της τον Δεκέμβριο του 2016.

«Επιβάλλεται να υπάρξει μια νέα ΚΥΑ που θα λαμβάνει υπόψη την ασφάλεια των χρηστών των ανελκυστήρων και θα συνυπολογίζει τη δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει τα νοικοκυριά, θα ήταν η λύση στο πρόβλημα. Το ότι στατιστικά υπάρχουν ελάχιστα ατυχήματα στην Ελλάδα σε σχέση με την παλαιότητα των ανελκυστήρων δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, καθότι, οφείλεται κυρίως στο ότι γίνεται μηνιαία προληπτική συντήρηση στους ανελκυστήρες και προλαμβάνονται ανεπιθύμητες καταστάσεις», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο κ. Κολλάτος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου