ΤΟΠΙΚΑ

Σημαντικές προοπτικές για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου

σημαντικές-προοπτικές-για-το-αεροδρό-851206

Από τη μια οι προοπτικές πολλές, από την άλλη τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα αρνητικά. Η αναφορά στο αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, που μέχρι το 2009 θα έχει μεταμορφωθεί σε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο με την ολοκλήρωση του αεροσταθμού, εκτάσεως 8.500 τετραγωνικών μέτρων, όμως από το 2000 και μετά η κίνησή του παρουσιάζει μια αξιοπρόσεκτη -δυστυχώς- καθοδική πορεία.
Το «καμπανάκι» του κινδύνου χτύπησε χθες ο Αντιπροέδρος της Βουλής κ. Γιώργος Σούρλας, ο οποίος επισκέφθηκε το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος, όπως το χαρακτήρισε, προκειμένου να ενημερωθεί εφ’ όλης της ύλης από τον αερολιμενάρχη κ. Κώστα Ευσταθίου, για την πορεία των έργων, τις προοπτικές που διαγράφονται και την κίνηση που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια. Ο ίδιος δήλωσε πως θα αναλάβει πρωτοβουλία ο Νομάρχης Μαγνησίας να συγκαλέσει σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων, οι οποίοι θα συζητήσουν και θα σχεδιάσουν για το πώς μπορεί να ανατραπεί η δυσμενής κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Προοπτικές
Καταρχήν, τη Δευτέρα 23 Απριλίου θα προσγειωθεί το πρώτο τσάρτερ για τη φετινή σαιζόν στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, μεταφέροντας Ολλανδούς τουρίστες, ενώ αεροπορική σύνδεση θα υπάρχει με Τσεχία, Αγγλία, αλλά και μία φορά την εβδομάδα με το Μόναχο της Γερμανίας.
Από το τέλος του 2006 ξεκίνησαν και οι εργασίες κατασκευής του νέου αερολιμένα σε έκταση 8.500 τ.μ. προϋπολογισμού 24 εκ. ευρώ, που θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2009. Οπως τονίσθηκε, θα είναι ένας υπερσύγχρονος αεροσταθμός που θα εξυπηρετεί 1.500 επιβάτες ανά μία ώρα. Παράλληλα ο αεροδιάδρομος έχει την δυνατότητα να δεχθεί ταυτόχρονα πέντε αεροσκάφη, αλλά και την δυνατότητα στάθμευσης 80 μικρών αεροσκαφών, καθώς πρόκειται για τον μεγαλύτερο αεροδιάδρομο περιφερειακού αεροδρομίου.
Όπως τόνισαν τόσο ο κ. Σούρλας, όσο και ο κ. Ευσταθίου, το αεροδρόμιο που λειτουργεί σε ετήσια βάση, πρέπει να «αγκαλιασθεί» από όλη της Κεντρική Ελλάδα και μπορούν να υπάρξουν συνδέσεις με Ρόδο, Κρήτη και Κέρκυρα.
Πέρα από τις πτήσεις τσάρτερ, τονίσθηκε πως πρέπει να αναζητηθούν λύσεις προς την κατεύθυνση της μόνιμης και καθημερινής συγκοινωνίας με πτήσεις εσωτερικού και με νησιά, όπως η Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα. Στις προοπτικές εντάσσεται και η καθιέρωση μόνιμης αεροπορικής σύνδεσης με την Γερμανία, με την Φραγκφούρτη. Οπως ανέφερε ο κ. Ευσταθίου, μπορεί να υπάρξει πίεση προς τις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες, να πραγματοποιούν στάσεις για επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Αρνητικά
Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί η κίνηση επιβατών και αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου από το 2000 και μετά. Ειδικότερα το 2000 σημειώθηκαν 22.927 αφίξεις, το 2001, 22.668, το 2002, 25.013, το 2003 20.000 αφίξεις, το 2004, 18.006, το 2005, 14.411 και το 2006, 9.229. Η μείωση στις αφίξεις αγγίζει το 60%, ενώ ταυτόσημες είναι οι μειώσεις που παρουσιάζονται και στις αναχωρήσεις. Αναφορικά με την κίνηση των αεροσκαφών (αφίξεις-αναχωρήσεις) το 2000 σημειώθηκαν 529, το 2001, 667, το 2002, 618, το 2003, 622, το 2004, 600, το 2005, 588 και το 2006 μόνο 300!
Σύμφωνα τον Αντιπρόεδρο της Βουλής κ. Γιώργο Σούρλα, «αυτό δεν έγινε τυχαία. Υπάρχουν λόγοι που υπάρχει φθίνουσα πορεία. Από το 1993 ή από το 2000 δεν πραγματοποιήθηκε καμία σύσκεψη στο νομό, διευρυμένη με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και με τη συμμετοχή του αερολιμενάρχη, για να δούμε τα αίτια που έχουμε αυτή τη φθίνουσα πορεία. Η πρότασή μου προς το Νομάρχη θα είναι να συγκληθεί μία σύσκεψη, το συντομότερο δυνατόν, με αίσθημα ευθύνης, μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες και προσωπικές ιδιοτέλειες, να εξετάσουμε πώς μπορούμε να ανατρέψουμε αυτή την πορεία, να ετοιμαστούμε για το 2009, που θα είναι έτοιμος και ο αερολιμένας και θα έχουμε ένα αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών».
Από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης κ. Ευσταθίου ανέφερε ότι ένας από τους λόγους της πτώσης είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν υποδομές, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες μπορούν να φιλοξενήσουν τουρίστες. Παράλληλα επεσήμανε ότι σε αρκετές των περιπτώσεων καταλύματα στη Μαγνησία είχαν ακριβότερες τιμές σε σχέση με μεγάλες και υπερπολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες στη Ρόδο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου