ΤΟΠΙΚΑ

Ποιος θα πληρώσει τους λογαριασμούς;

ποιος-θα-πληρώσει-τους-λογαριασμούς-422851

Το «φέσι» πάει σύννεφο. Ενοικιαστές αποχωρούν εν μία νυκτί από τα σπίτια που νοικιάζουν αφήνοντας πίσω τους απλήρωτους φουσκωμένους λογαριασμούς, τα «ξεχασμένα» κοινόχρηστα και ενοίκια. Σε δεινή κατάσταση οι ιδιοκτήτες ακινήτων στον Βόλο καθώς η κρίση δεν «χτύπησε» μόνο τα ενοικιοστάσια αλλά τους «κληρονόμησε» και πολλά χρέη.

Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, μία μεγάλη μερίδα ενοικιαστών τόσο σε διαμερίσματα όσο ακόμη και σε καταστήματα φεύγει από τα σπίτια αφήνοντας όχι μόνο απλήρωτα ενοίκια αλλά και απλήρωτους λογαριασμούς σε ΔΕΗ και ΔΕΥΑΜΒ. Αλλά και όταν έχουν εξοφλήσει το μίσθωμα του σπιτιού κάποιοι εξακολουθούν να έχουν απλήρωτες οφειλές για το ηλεκτρικό και την υδροδότηση.

Τα χρέη αυτά καταλήγουν στους ιδιοκτήτες με αποτέλεσμα κάθε μέρα να εκτυλίσσονται σκηνές απείρου κάλλους, τόσο στη ΔΕΗ, στο γραφείο διακανονισμών του Βόλου, όσο και στη ΔΕΥΑΜΒ, με τους απεγνωσμένους ιδιοκτήτες που ψάχνουν να βρούνε το δίκιο τους.

Τα πράγματα γίνονται μάλιστα ακόμη πιο δύσκολα αν οι ενοικιαστές φεύγουν σε άγνωστη κατεύθυνση ή δεν έχουν περιουσιακά στοιχεία και η λύση να υποβάλλει κάποιος αγωγή κοστίζει.

Όπως επισημαίνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ γνωστός μεσίτης του Βόλου, ένα ποσοστό περίπου 30% των ενοικιαστών αφήνει πίσω του φέσια είτε σε ενοίκια, είτε σε κοινόχρηστα και λογαριασμούς νερού και ρεύματος. Αποτέλεσμα είναι να συγκεντρώνονται μεγάλες οφειλές και να μην μπορεί εύκολα να βρεθεί άκρη, είτε οι λογαριασμοί είναι στο όνομα του ενοικιαστή – πολύ περισσότερο όταν δεν είναι.

Τόσο η ΔΕΗ όσο και η ΔΕΥΑΜΒ αλλά και άλλες ΔΕΚΟ όπως ο ΟΤΕ, όταν υπάρχουν ανεξόφλητοι λογαριασμοί διεκδικούν μέχρι τέλους την αποπληρωμή των οφειλών, στο όνομα εκείνου στον οποίο έχει εκδοθεί ο λογαριασμός.

Καλύτερα ξενοίκιαστα και χωρίς οφειλές

Βάσει εκτιμήσεων των ανθρώπων της αγοράς του Βόλου, πολλά διαμερίσματα παραμένουν άδεια καθώς οι ιδιοκτήτες τους προτιμούν να τα κρατούν κενά από το να τα νοικιάζουν και να βλέπουν σε λίγο καιρό τους ενοικιαστές να εξαφανίζονται αφήνοντάς τους φέσια και απλήρωτους λογαριασμούς ΔΕΚΟ.

«Οι ιδιοκτήτες πρέπει να κινηθούν άμεσα, ακόμη και από τον δεύτερο μήνα μη πληρωμής, γιατί και η συντομότερη διαδικασία απαιτεί κάποιους μήνες (εκτός αν πρόκειται για περιφερειακό ειρηνοδικείο όπου ίσως ο φόρτος εργασίας δεν είναι μεγάλος). Έτσι, όταν φτάνουν σε μας τους δικηγόρους αφενός έχουν χάσει τα τρέχοντα ενοίκια, αφετέρου θα χάσουν και τα μελλοντικά (μέχρι να εκδοθεί η δικαστική απόφαση δηλαδή), γιατί είναι γεγονός ότι όσο αυξάνεται μία οφειλή, τόσο πιο δύσκολη είναι η πληρωμή της», σημείωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ υπηρεσιακός παράγοντας της ΔΕΗ, που ολοένα και συχνότερα καλείται να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις, χωρίς θετική κατάληξη τις περισσότερες φορές για τον ιδιοκτήτη.

«Μπορεί σε ανθρώπινο επίπεδο να κατανοούμε ότι έπεσε και ο ίδιος “θύμα”, όμως από τη στιγμή που ο λογαριασμός είναι στο όνομα του ιδιοκτήτη και δεν είχε αλλάξει, εκείνος φαίνεται ως οφειλέτης», σημειώνει ο συνομιλητής μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγαλύτερο πρόβλημα στη ΔΕΗ αφορά σε οφειλές λογαριασμών Κοινωνικού Τιμολογίου, για τους οποίους η αίτηση γίνεται τηλεφωνικά σε ειδικό αριθμό, για την έγκριση δεν χρειάζονται διατυπώσεις από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και έτσι πολλές φορές εκ των υστέρων ο θιγόμενος ιδιοκτήτης του ακινήτου ανακαλύπτει ότι μπορεί να έχει φεσωθεί με 2.000 – 3.000, ακόμη και 4.000 ευρώ για λογαριασμό ρεύματος που κατανάλωσε ο ενοικιαστής.

Τέλος να σημειωθεί πως το πρόβλημα με τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΜΒ, έχει οδηγήσει ιδιοκτήτες ακινήτων να ζητούν από τη δημοτική επιχείρηση τη διακοπή της παροχής όταν ακόμα παραμένει στο ακίνητο ο ενοικιαστής, καθώς οι λογαριασμοί που έχουν παραμείνει στο όνομά τους καταλήγουν σε αυτούς. Στο πλαίσιο εντοπισμού μάλιστα καταναλωτών αποστέλλονται σχετικές ενημερωτικές επιστολές, με την προτροπή να προχωρήσουν σε διακανονισμό των οφειλών.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου