ΤΟΠΙΚΑ

Εργαζόμενοι στην ΑΓΕΤ: Αβάσιμα και αστήρικτα όσα λέγονται για την καύση RDF

εργαζόμενοι-στην-αγετ-αβάσιμα-και-αστ-448974

Τις απόψεις της για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων από την ΑΓΕΤ, αλλά και για τον θόρυβο που έχει προκληθεί γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, παραθέτει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Προσωπικού Βιομηχανίας Τσιμέντων Βόλου, που υπογράφεται από τον πρόεδρο Β. Χαλαστάρα και τον Γεν. Γραμματέα Ν. Ζυγούρη.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της η Ενωσης αναφέρει τα εξής: «Οι εργαζόμενοι της ΑΓΕΤ, ήμασταν και θα είμαστε πάντα παρόντες, διεκδικώντας πρώτα από όλα τη σωστή περιβαλλοντικά λειτουργία τους εργοστασίου, διότι πρώτα απ’ όλα ζούμε και εργαζόμαστε, σε σημείο αναπνοής από τις εγκαταστάσεις αλλά και γιατί στην ίδια πόλη συμπολίτες μας είναι οι οικογένειες μας, οι φίλοι μας οι συγγενείς μας. Δεν εκπροσωπούμε την διοίκηση της εταιρίας στην οποία εργαζόμαστε. Είμαστε εδώ να ελέγχουμε και εμείς την ορθή λειτουργία της όχι μόνο περιβαλλοντικά αλλά και για όλες τις δεσμεύσεις είτε απορρέουν από νομοθεσία είτε από αντίστοιχη σύμβαση. Σε αυτόν τον αγώνα θέλουμε δίπλα μας και όχι απέναντί μας, όλους τους συμπολίτες μας, τους τοπικούς φορείς και όλους όσους εμπλέκονται στο θέμα που αφορά στην καύση εναλλακτικών καυσίμων μέσα στο εργοστάσιο.

Δυστυχώς όμως, ζούμε σε μια εποχή μικροπολιτικών συμφερόντων. Οι φορείς φοβούμενοι το πολιτικό κόστος δεν παίρνουν σαφή θέση για το όλο θέμα. Είμαστε πεπεισμένοι πως αν είχαν πάρει θέση εγκαίρως, δεν θα είχε κυριαρχήσει σε ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας η παραπληροφόρηση που έχει ως αποτέλεσμα καταστηματάρχες της πόλης, που δεν είναι ορθά ενημερωμένοι, να αναρτούν αφίσες δημόσια υποστήριξης της πρωτοβουλιών εναντίον της καύσης. Αυτό όπως είναι φυσικό προκαλεί την πικρία και την λύπη των εκατοντάδων εργαζομένων της ΑΓΕΤ, που μέσα στους δύσκολους αυτούς καιρούς, με μπροστάρη το Σωματείο μας, πασχίζουν καθημερινά για την στήριξη της τοπικής αγοράς.

Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την τοπική αγορά. Θα συνεχίσουμε επίσης να ενημερώνουμε σωστά τους συμπολίτες μας, τουλάχιστον εκείνους που θέλουν να ακούσουν, με επιχειρήματα, τι ακριβώς συμβαίνει με την καύση των εναλλακτικών καυσίμων.

Για αυτό και παραθέτουμε, την μελέτη του ΑΠΘ για την καύση εναλλακτικών από γνωστή εταιρία στον Ελλαδικό χώρο του ίδιου κλάδου και ίδιων εγκαταστάσεων που παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) από τον μηχανολόγο μηχανικό του ΑΠΘ, Γιώργου Μπανιά. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, «προκύπτει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα για εναλλακτικά καύσιμα έναντι του πετ κοκ, παραπροϊόντος του πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, που καίγεται σήμερα από εργοστάσιο της τσιμεντοβιομηχανίας».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, όπως τονίστηκε και στη συγκεκριμένη συνεδρίαση, «η συγκεκριμένη μελέτη αφορά την προσομοίωση της καύσης εναλλακτικών καυσίμων όπως η λάσπη από διυλιστήριο με πριονίδι, τα υπολείμματα ανακύκλωσης συσκευασιών και ανακύκλωσης αυτοκινήτων και η αποξηραμένη λάσπη βιολογικού καθαρισμού».

Με επιστημονικά στοιχεία, όπως τα προαναφερθέντα, απευθυνόμαστε σήμερα στους τρομοκρατημένους από την παραπληροφόρηση των τελευταίων ημερών, συμπολίτες μας. Τους καλούμε να κλείσουν τα αυτιά τους, σε όσα αβάσιμα και αστήριχτα, υποστηρίζει μια μεμονωμένη ομάδα ατόμων, που αν ενδιαφέρονταν πράγματι για το περιβάλλον – κατά τη γνώμη μας- θα έπρεπε να ζητά επιτακτικά την καύση των εναλλακτικών αντί να «δηλητηριάζει» την τοπική κοινωνία, κινδυνολογώντας.

Είμαστε δυστυχώς η τελευταία χώρα στην Ευρώπη που δεν ανακυκλώνει, δεν διαχειρίζεται τα απορρίμματα της σωστά με αποτέλεσμα να καταλήγουν αυτά σε χωματερές όπου καίγονται ανεξέλεγκτα ρυπαίνοντας, για τα οποία πληρώνουμε υπέρογκα πρόστιμα, αντί να ανακυκλώνουμε και να χρησιμοποιούμε εναλλακτικά καύσιμα στις βιομηχανίες μας και αντί οι οικολογικές ΜΚΟ να παροτρύνουν την χρήση των εναλλακτικών να στρέφονται εναντίον. Στο κάτω κάτω και εν τέλη υπάρχει νομοθεσία, ελεγκτικοί μηχανισμοί και Ευρωπαϊκές οδηγίες για το πως πρέπει να γίνεται η διαχείριση και η καύση… αλλά ξεχάσαμε, η ΜΚΟ των 5-10 ατόμων στη Μαγνησία είναι υπεράνω και αυτών!».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου