ΤΟΠΙΚΑ

Το όραμα έγινε πράξη στο 5ο Δ.Σ. Βόλου

το-όραμα-έγινε-πράξη-στο-5ο-δ-σ-βόλου-452374

Το όραμα έγινε πράξη στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου: μαθητές της Στ’ τάξης από τις αρχές Φεβρουαρίου, κάθε Τρίτη κάνουν μάθημα στην ίδια αίθουσα, σε πρωινό ωράριο, με παιδιά –πρόσφυγες που φιλοξενούνται στο κέντρο του Μόζα, και χθες βρέθηκαν όλοι μαζί στο σχολικό προαύλιο, στο πλαίσιο του τριημέρου δράσεων που ξεκίνησε, με αφορμή τη φιλοξενία 12 εκπαιδευτικών από την Αυστρία, τη Φινλανδία, την Ισπανία και την Ουαλία (από τις 13 Ιουνίου και μετά) που συμμετείχαν σε πρόγραμμα Erasmus+ Feet for The Future. Από το νέο σχολικό έτος, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου θα διεκδικήσει την ένταξη των προσφύγων μαθητών στην πρωινή ζώνη του σχολείου, προκειμένου εκεί να γίνονται καθημερινά τα μαθήματα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι μικροί μαθητές παρουσίασαν μουσικοχορευτικά προγράμματα στο προαύλιο του σχολείου, και σήμερα πρόκειται να ανεβάσουν παράσταση στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας, με τίτλο «Ο ήλιος ο ηλιάτορας» του Οδυσσέα Ελύτη. «Πρόκειται για ένα συμβολικό έργο για την κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα, και στο οποίο ο ήλιος είναι αρωγός για να προοδεύσει η χώρα και να πάει παρακάτω», ανέφερε ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Αποστόλης Ατσιάς.

Τα δρώμενα παρακολούθησαν οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη, οι οποίοι είχαν αργότερα την ευκαιρία να δουν και το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης που γίνεται στο σχολείο.

Στους εκπαιδευτικούς παρουσιάστηκε η ιστορία του σχολείου που το 2013 συμπλήρωσε 100 χρόνια ζωής, αλλά και του Βόλου, καθώς και το πρωτοποριακό πρόγραμμα συνεκπαίδευσης ελληνόπουλων και προσφυγόπουλων.

Ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Απ. Ατσιάς, με τη σχολική σύμβουλο Μαρία Παντέρα

«Μαθητές σχολείου συνεκπαιδεύονται με προσφυγόπουλα σε μαθήματα με κοινό παρονομαστή και κώδικα, όπως η χειροτεχνία, τα μαθηματικά και η μουσική. Εύχομαι να το μιμηθούν κι άλλοι. Δεν διεκδικούμε κανένα πρωτείο, απλώς θεωρούμε ότι το σχολείο θα πρέπει να προάγει στον μαθητή την ερμηνεία της λέξης άνθρωπος, του ανθρώπου δηλαδή που ανοίγει τον εαυτό του και αγκαλιάζει τον άλλο, όποιος κι αν είναι αυτός. Θεωρούμε αυτονόητο αυτό που κάνουμε στο σχολείο», είπε ο κ. Ατσιάς.

Για το ίδιο θέμα, οι εκπαιδευτικοί συζήτησαν σε συνάντηση που είχαν στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, μέσω του οποίου προάγεται μεταξύ άλλων η αποδοχή του διαφορετικού.

«Αυτή η πρωτοβουλία που έγινε στο σχολείο, όπου παιδιά του Μόζα μπήκαν στις τάξεις, συνεργάστηκαν με Έλληνες μαθητές στο πλαίσιο του πρωινού προγράμματος, είναι το ζητούμενο και η διαπολιτισμική πρόταση: η συνεκπαίδευση των μαθητών και αυτό που θέλουμε να γίνει την επόμενη σχολική χρονιά. Εδώ ήδη το είδαμε να δουλεύει: τα παιδιά συνεργάστηκαν μια χαρά, ξεπεράστηκαν τα γλωσσικά προβλήματα, υπήρχε διάθεση να γνωριστούν μεταξύ τους, να μιλήσουν, να παίξουν. Αυτό είναι ξεχωριστό», ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κώστας Μάγος. «Στη συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς από τις ευρωπαϊκές χώρες συζητήθηκαν καλές πρακτικές ένταξης των προσφυγόπουλων στο σχολείο και ήταν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, γιατί αναδείχθηκε ότι τα προβλήματα είναι κοινά και η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι το ζητούμενο», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Όταν τα παιδιά αυτά είχαν έρθει στη χώρα, ήταν τρομαγμένα, ταλαιπωρημένα και βασανισμένα λόγω της δύσκολης πορείας που είχαν βιώσει. Πλέον έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πρωινά μαθήματα στο σχολείο και έχουμε τη χαρά να τα βλέπουμε να νιώθουν ασφάλεια, να γεύονται τη φιλία, την αγάπη και την αλληλεγγύη», σημείωσε η σχολική σύμβουλος, κ. Μαρία Παντέρα.

Τα συριόπουλα, αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή μαθητές του σχολείου. «Μου αρέσει που είναι στο σχολείο, δεν είναι διαφορετικοί από εμάς, απλά επειδή δεν καταλαβαίνουν τόσο καλά ελληνικά είναι πιο δύσκολη η συνεννόηση. Τους αρέσει το σχολείο κι εγώ τους συμπαθώ», είπε η μαθήτρια της Στ’ τάξης, Δήμητρα Μακρυγιάννη. «Είναι ωραίο το πρόγραμμα, περνάμε καλά με τα παιδιά, μαθαίνουν κι αυτά, πράγματα που δεν πρόλαβαν να μάθουν στη χώρα τους. Παίξαμε στο διάλειμμα. Είναι καλά παιδιά, είναι γρήγορα στο κυνηγητό. Καταλαβαίνουν ελληνικά και είναι αρκετά καλά», ανέφερε από την πλευρά του ο μαθητής της Στ’ τάξης Δημήτρης Νταρίκος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου