ΤΟΠΙΚΑ

Πανελλαδικές: είναι απλώς εξετάσεις!

πανελλαδικές-είναι-απλώς-εξετάσεις-460189

Τουλάχιστον 18 περιστατικά λιποθυμιών μαθητών κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών έχουν σημειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια στα εξεταστικά κέντρα της Μαγνησίας. Οι κρίσεις άγχους μαθητών δείχνουν να λαμβάνουν διαστάσεις επιδημίας, λόγω και της οικονομικής κρίσης που επιφορτίζει εφήβους με το άγχος της αποτυχίας και της επιβάρυνσης των οικογενειών τους με τα έξοδα φροντιστηρίων, της εισαγωγής σε σχολή που προσφέρει σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση και της φοίτησης στην πόλη που ζουν, για να αποφευχθούν τα έξοδα ενός δεύτερου φοιτητικού νοικοκυριού.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχεδόν 20 ημέρες πριν το άνοιγμα της αυλαίας των πανελλαδικών εξετάσεων στις 6 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και στις 7 Ιουνίου για τα ΓΕΛ, η Αντιδημαρχία Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Βόλου, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας -μέσω του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων- και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Βόλου, επιχείρησαν σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές στο «Αχίλλειο», να «απομυθοποιήσουν» τις πανελλαδικές.

Ο σύμβουλος ψυχικής υγείας Αθανάσιος Κωτούλας, που μίλησε σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, χαρακτήρισε το άγχος των πανελλαδικών ως κοινωνιολογικό φαινόμενο. «Σίγουρα είναι μια σημαντική στιγμή αλλά μόνο για τη μαθητική ζωή των εφήβων. Έχουμε δώσει πολύ μεγάλη έκταση σε κάποιες εξετάσεις που μπορεί να κρίνουν μεν την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν παύουν όμως να είναι απλές σχολικές εξετάσεις – τίποτα περισσότερο. Εμείς έχουμε αναγάγει τις πανελλαδικές ως εξετάσεις που επιβεβαιώνουν την αξία των μαθητών, των γονέων. Και μόνο ότι μαθητές καλούνται μέσα σε λίγες ώρες να αποδείξουν για ό,τι έχουν πασχίσει στα 12 χρόνια της μαθητικής τους ζωής είναι αγχωτικό», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος μίλησε για συνθήκες «απόλυτου πολέμου» που βιώνουν οι μαθητές, ιδίως στην εποχή της κρίσης, οπότε και πιέζονται να πετύχουν για να μην επιβαρυνθούν οι οικογένειές τους με το κόστος των φροντιστηρίων, να περάσουν σε σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση και, αν είναι δυνατόν, στις πόλεις που ζουν. «Οι μαθητές παρουσιάζουν κοιλιακά άλγη, ζαλάδες, λιποθυμίες. Όλα αυτά προέρχονται από το βάρος που κουβαλούν μέσα τους. Εμείς κανονικά δεν θα έπρεπε να μιλάμε γι’ αυτό. Τι είναι; Ενδοσχολικές εξετάσεις. Οι γονείς ας κάνουν τις δουλειές τους, τις βόλτες τους, κι αν τους χρειαστούν τα παιδιά τους ας είναι εκεί. Τα παιδιά να κάνουν ό,τι έκαναν μέχρι τώρα. Ακόμη κι αν δεν τους βγει δεν σημαίνει τίποτα. Χρειάζεται μόνο θετική σκέψη», είπε ο κ. Κωτούλας.

Στα περιστατικά άγχους που καταγράφονται κάθε χρόνο στα εξεταστικά κέντρα της Μαγνησίας, όπου μεταβαίνουν ασθενοφόρα για τη μεταφορά των υποψηφίων στο νοσοκομείο, αναφέρθηκε ο υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Αντ. Πλαγεράς, επισημαίνοντας ότι μόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχουν καταγραφεί σχεδόν 18 περιστατικά. «Οι κρίσεις πανικού παρουσιάζουν αυξητική τάση. Η συμπεριφορά των μαθητών αρχίζει να αλλάζει από τη στιγμή που οι μαθητές ολοκληρώνουν την Α’ και πηγαίνουν στη Β΄ Λυκείου», είπε χαρακτηριστικά.

«Βλέπεις τους μαθητές στα διαλείμματα να μην είναι ανέμελοι. Να συνεχίζουν να διαβάζουν τα μαθήματα για τις πανελλαδικές. Αυτό γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ιδίως στη Γ’ Λυκείου», περιέγραψε τις εικόνες μέσα στα σχολεία η αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Βόλου και καθηγήτρια, κ. Γεωργία Τοκαλή – Μποντού.

Όπως τόνισε η ίδια, ως καθηγήτρια αλλά και ως μητέρα τριών παιδιών (δύο εκ των οποίων έχουν πάρει μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις), το άγχος των μαθητών είναι ανεξέλεγκτο. «Είναι λυπηρό ότι απουσιάζει το δημιουργικό άγχος που είναι ελεγχόμενο και οι μαθητές φτάνουν ακόμη και να λιποθυμούν. Θα πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειριστούν το άγχος τους», πρόσθεσε η ίδια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου