ΤΟΠΙΚΑ

Αντιδράσεις στο Πήλιο για τις εργασίες στη γραμμή του θρυλικού Μουντζούρη

αντιδράσεις-στο-πήλιο-για-τις-εργασίε-488978

«Κόβουν» την πρόσβαση στο συνοικισμό σταθμός Ανω Γατζέας, σε κτήματα εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λεχωνίων – Μηλεών του θρυλικού «Μουντζούρη», αλλά και σε πολλά καινούργια σπίτια στα χωριά Αγίου Γεωργίου, Πινακατών και Βυζίτσας.

Σύμφωνα με το Τοπικό συμβούλιο Αγίου Γεωργίου Νηλείας, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίου Γεωργίου «Ο Κένταυρος» και το Μουσείο Ελιάς και Λαδιού Πηλίου, μηχανικοί του ΟΣΕ που επισκέφτηκαν στις 9 Φεβρουαρίου και στις 30 Μαρτίου το έργο, από υπερβάλλοντα ζήλο και άγνοια δεν δέχονταν ότι οι μεταλλικοί υπέργειοι αγωγοί και οι πεζογέφυρες έγιναν από την κατασκευάστρια εταιρεία του έργου, αντικαθιστώντας τα καλντερίμια και τα αυλάκια που χαλούσε η χάραξη της γραμμής. Παράλληλα, σε πολλές περιπτώσεις διαμόρφωσαν αυλάκια ανάμεσα σε γραμμές.

Χαρακτηριστικό της «ελλιπούς» πληροφόρησης των υπαλλήλων του ΟΣΕ, όπως υποστηρίζουν, ήταν ότι «ο ασφαλτόδρομος που κόβει εγκάρσια τη γραμμή κάτω από την Αγία Τριάδα είναι χωρίς άδεια και πρέπει να καταργηθεί, διότι τον άνοιξαν μόνοι τους αυθαίρετα οι κάτοικοι».

Οπως επισημαίνουν σε επιστολή τους προς την αντιπεριφερειάρχη Δωροθέα Κολυνδρίνη, το Τρενάκι του Πηλίου από την πρώτη στιγμή που κατασκευάστηκε έγινε για να εξυπηρετεί την αγροτική οικονομία του τόπου και υπήρχε πάντοτε αγαστή συνεργασία τρένου και ανθρώπων.

Οι κάτοικοι ζητούν να διατηρηθούν όλα τα αυλάκια που υπήρχαν και σήμερα είναι σε χρήση, να συντηρηθούν οι πεζογέφυρες και τα μεταλλικά ποτιστικά αυλάκια που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γραμμής, να γίνει διαμόρφωση στις περιοχές που πάνω από 50 χρόνια περνούν εγκάρσια στις γραμμές δρόμοι που εξυπηρετούν αγροκτήματα, αγροτικές αποθήκες, οικίες που προϋπήρχαν ή δημιουργήθηκαν αργότερα.

Το Τοπικό Συμβούλιο Αγίου Γεωργίου έχει ήδη από το καλοκαίρι παρέμβει στον ΟΣΕ, τον οποίο ενημερώνει για τις διαβάσεις που υπάρχουν, επικαλούμενο τις προσβάσεις στους σταθμούς Ανω Γατζέας, Ογλά, Αργυραίικα.

Η διαμόρφωση τονίζουν ότι πρέπει να γίνει με τη συνεργασία του ΟΣΕ και του δήμου. «Θα ήταν μεγάλη παραφωνία εφόσον παραδοθεί το έργο του ΟΣΕ σε βάρος των αγροτών – παραγωγών της περιοχής να αρχίσουν οι κάτοικοι που έχουν αγροτεμάχια που γειτνιάζουν με τη Γραμμή να δημιουργούν διαβάσεις με μπετό ή 3Α» καταλήγουν.

Η παρέμβαση της Κολυνδρίνη

Για το θέμα παρενέβη με επιστολή της προς τον πρόεδρο του Δ. Σ. του ΟΣΕ, Γεώργιο Αποστολόπουλο, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη.

Η αντιπεριφερειάρχης κάνει λόγο για ένα «σοβαρό» πρόβλημα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, καθώς οι απαραίτητες και πολύ σημαντικές παρεμβάσεις του ΟΣΕ βρίσκονται σε εξέλιξη.

Επικαλούμενη τα αιτήματα των κατοίκων των τριών χωριών, η κ. Κολυνδρίνη επισημαίνει ότι το ζητούμενο είναι να τηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση κατά τη συντήρηση της γραμμής, ώστε με την ολοκλήρωση των εργασιών και την παράδοση του έργου αυτό να είναι προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και όχι εις βάρος της.

«Το τρενάκι του Πηλίου ανέκαθεν από την ίδρυσή του και μέχρι και σήμερα εξυπηρετούσε τόσο τους επισκέπτες, όσο και τους αγρότες και παραγωγούς της τοπικής κοινωνίας. Μέλημά μας είναι, τρένο και άνθρωποι να συνεχίσουν να συνυπάρχουν. Θέλουμε και επιδιώκουμε και τον τουρισμό και την ανάπτυξη, όχι όμως εις βάρος της τοπικής κοινωνίας και της τοπικής αγροτικής οικονομίας» σημειώνει μεταξύ άλλων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου