Προκαταρκτική για τις ελλείψεις του ΕΚΑΒ

Τελευταία ενημέρωση: 2017-04-21, 19:00:50
Προκαταρκτική για τις ελλείψεις του ΕΚΑΒ

Στον Άρειο Πάγο προσέφυγε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) για την κατάσταση που επικρατεί στο ΕΚΑΒ. Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, σε διαδικτυακή συνέντευξη με αφορμή τον τραγικό θάνατο 45χρονης στα Κοκκαλαίικα, που βύθισε στο πένθος οικογένεια το Μ. Σάββατο, ενημέρωσε ότι στη μηνυτήρια αναφορά συμπεριελήφθησαν όλα τα προβλήματα με τις ελλείψεις ασθενοφόρων, αλλά και διασωστών και αυτά που υπάρχουν σε Αλμυρό και Βελεστίνο.

« Το Κέντρο Υγείας Βελεστίνου δεν διέθετε ασθενοφόρο όταν συνέβη το τραγικό περιστατικό. Έχει μόνο δύο διασώστες. Είκοσι μέρες ήταν ακάλυπτο. Αν δεν υπήρχε αυτό το πρόβλημα, ενδεχομένως η ασθενής να μην κατέληγε. Αν έφευγε ασθενοφόρο από το Κέντρο Υγείας Βελεστίνου θα έφτανε στο σπίτι της άτυχης 45χρονης σε πέντε-δέκα λεπτά» είπε χαρακτηριστικά.

Για την ΠΟΕΔΗΝ είναι μείζον θέμα η κατάσταση που επικρατεί με το ΕΚΑΒ. «Έχουμε πει ότι η διαχειριστική ανεπάρκειά του στοιχίζει ανθρώπινες ζωές», είπε και τόνισε ότι τα υπάρχοντα ασθενοφόρα είναι γερασμένα και ταυτόχρονα παλιά.

Το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που παρουσίασε μηχανική βλάβη στα 100 μέτρα από το σπίτι της 45χρονης, κάλυπτε την εθνική οδό. «Τι θα γινόταν αν υπήρχε ένα σοβαρό τροχαίο και έπρεπε να διακομίσει τραυματίες στο νοσοκομείο. Με την τύχη θα πηγαίνουμε;» διερωτήθηκε.

Η ΠΟΕΔΗΝ αναδεικνύει κατά καιρούς τα γεγονότα και αυτά που αφορούν και στη Μαγνησία και στη Θεσσαλία. «Στον Αλμυρό και στο Βελεστίνο έχουμε πολλά τραγικά περιστατικά που κατέληξαν εξαιτίας έλλειψης ασθενοφόρου. Τα συμπεριλάβαμε στη μηνυτήρια αναφορά στον Άρειο Πάγο» είπε.

 Η αναφορά κατατέθηκε πριν από τέσσερις μήνες. Για την πορεία της ο κ. Γιαννάκος είπε ότι διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης. «Διερευνούνται σοβαρά αδικήματα, όπως η παράβαση καθήκοντος και η έκθεση ασθενών σε κίνδυνο κατά εξακολούθηση, καθώς είτε δεν υπάρχουν ασθενοφόρα, είτε αυτά που βρίσκονται σε λειτουργία δεν επισκευάζονται και παρουσιάζουν βλάβες», σημείωσε.

Η απάντηση του ΕΚΑΒ

 Στο μεταξύ με ανακοίνωσή της για το τραγικό περιστατικό, η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, Βασιλική Αυγέρη, αναφέρει τα εξής:

«Δυστυχώς για άλλη μια φορά, διαπιστώνουμε ότι κάποιοι δεν έχασαν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τον θάνατο μιας συμπολίτισσάς μας στο Βελεστίνο Μαγνησίας το Μ. Σάββατο 15 Απριλίου, σπεύδοντας να δημοσιεύσουν άκοπα ψευδή στοιχεία εις βάρος του ΕΚΑΒ, χωρίς να τα διασταυρώσουν ως έχουν την υποχρέωση για την πλήρη και αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας.

Θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωσή μας να παραθέσουμε τα ακριβή στοιχεία για το εν λόγω τραγικό συμβάν, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από το Τηλεφωνικό Κέντρο του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας προς ενημέρωση του κοινού, προς αποκατάσταση της αλήθειας και προς διάψευση αυτών που προτίμησαν για άλλη μια φορά την εύκολη λύση να κατηγορήσουν το ΕΚΑΒ για ανεπάρκεια και να υποβαθμίσουν το έργο που ευσυνείδητα και με απόλυτη συνέπεια επιτελούν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην Περιφέρεια:

  • Στις 11:31 το Τηλεφωνικό Κέντρο του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, δέχτηκε κλήση για περιστατικό στην περιοχή Κοκαλαίικα του Βελεστίνου.
  • Στις 11:32 το Τηλεφωνικό Κέντρο του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας διαβίβασε το σήμα στο κοντινότερο εν κινήσει ασθενοφόρο εκείνη τη στιγμή.
  • Στις 11:56 το ασθενοφόρο έφθασε ακριβώς στο σημείο του συμβάντος (δηλ. έξω από την οικία της παθούσας) ενώ οι διασώστες του ΕΚΑΒ ξεκίνησαν αμέσως την παροχή των πρώτων βοηθειών στην παθούσα, η οποία δεν ανταποκρινόταν παρόλο που έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες ανάνηψης ΚΑΡΠΑ (Καρδιο-Αναπνευστική Αναζωογόνηση).
  • Στα 12:04 και μετά την άφιξή του το ασθενοφόρο στο συμβάν και της έναρξης της παροχής των πρώτων βοηθειών από τους διασώστες, ο οδηγός δήλωσε βλάβη του οχήματος (υπερθέρμανση του κινητήρα) και αμέσως δόθηκε από σήμα στο ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Αλμυρού να μεταβεί στον τόπο του περιστατικού.
  • Στις 12:24 το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Αλμυρού που είχε ήδη καταφθάσει, παρέλαβε το περιστατικό το οποίο και μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, όπου και επιβεβαιώθηκε ο θάνατος της παθούσης από καρδιακή ανακοπή.

 Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει εμφανώς ότι η ανταπόκριση του ΕΚΑΒ για άλλη μια φορά ήταν άμεση και ότι τόσο οι εργαζόμενοι του Τηλεφωνικού Κέντρου ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, όσο και οι εργαζόμενοι του Τομέα Βόλου, έπραξαν το καθήκον τους όπως πάντα, με συνέπεια και υπευθυνότητα. Όπως καταδεικνύουν τα ως άνω στοιχεία, όπως αυτά είναι καταγεγραμμένα στο Τηλεφωνικό Κέντρο ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση στην προσέλευση του ασθενοφόρου στο σημείο του συμβάντος, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι άμεσα παρασχέθηκε επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα στην παθούσα και μάλιστα για 20 ολόκληρα λεπτά, όπως ακριβώς προβλέπεται και από το σχετικό πρωτόκολλο Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης, αλλά δυστυχώς δεν επανήλθαν τα ζωτικά σημεία.

Αδιαφορώντας για αυτούς που εκούσια ή από επαγγελματική ανεπάρκεια παραπληροφορούν την κοινωνία αντί να την ενημερώνουν, θέλουμε να διαβεβαιώσουμε όλους τους πολίτες, ότι το ΕΚΑΒ και οι εργαζόμενοι σε αυτό καταβάλουν καθημερινά τεράστιες προσπάθειες και μάλιστα μερικές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά σε όλα τα έκτακτα περιστατικά με μοναδικό γνώμονα την παροχή άμεσης και πλήρους προνοσοκομειακής φροντίδας σε όλους τους συνανθρώπους μας που την έχουν ανάγκη».

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
8
=