ΤΟΠΙΚΑ

Μόνιμους διορισμούς στα σχολεία διεκδικούν δάσκαλοι και καθηγητές

μόνιμους-διορισμούς-στα-σχολεία-διεκ-506918

Μόνιμους διορισμούς στα δημόσια σχολεία, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διεκδίκησαν δάσκαλοι και καθηγητές, που προχώρησαν χθες σε κοινή συγκέντρωση και παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Σήμερα, σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών καλύπτονται από αναπληρωτές και ωρομίσθιους που προσλαμβάνονται από το υπουργείο μέσω ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλη Μούσιο, στο νομό υπηρετούν 110 αναπληρωτές, εκ των οποίων το 70% καλύπτουν οργανικά κι όχι λειτουργικά κενά. Από τους 110 αναπληρωτές, οι 70 υπηρετούν στην Ειδική Αγωγή, οι 25 στη γενική και οι υπόλοιποι είναι αναπληρωτές ειδικοτήτων.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Μούσιος, τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει από τις αίθουσες διδασκαλίας 15.000 εκπαιδευτικοί και δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας. «Στόχος του υπουργείου είναι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, το οποίο οφείλουμε να υπερασπιστούμε», υπογράμμισε.

Ο ίδιος μάλιστα εξήγησε ότι τα προγράμματα ΕΣΠΑ, μέσω των οποίων προσλαμβάνονται αναπληρωτές, είναι εξάμηνης και οκτάμηνης διάρκειας, και γι’ αυτό το λόγο κάθε χρόνο καθυστερούν να γίνουν οι προσλήψεις.

Για 19.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών από το 2010 έως το 2016 και για μηδενικούς διορισμούς, έκανε λόγο και η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Διαλεχτή Τσιτούμη. «Τα τεχνητά πλεονάσματα που προσπαθούν να περάσουν δεν υφίστανται. Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται 20-25.000 αναπληρωτές που καλύπτουν οργανικά και λειτουργικά κενά», σημείωσε η κ. Τσιτούμη, ζητώντας άμεσους διορισμούς για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, προκειμένου να σταματήσει η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών και να εκλείψουν οι εκπαιδευτικοί – λάστιχο που απασχολούνται σε έως και πέντε σχολεία.

Τόσο ο κ. Μούσιος όσο και η Τσιτούμη ζήτησαν άμεση πρόσληψη ειδικών παιδαγωγών στις θέσεις Ειδικής Αγωγής και να καταργηθεί η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας να απασχολούνται στην Ειδική Αγωγή. «Χτυπιούνται τα μορφωτικά και παιδαγωγικά δικαιώματα των παιδιών που έχουν ανάγκη ειδικής εκπαίδευσης», ανέφερε η κ. Τσιτούμη.

Καθηγήτρια 13 χρόνια στην αναπλήρωση

Δεκατρία χρόνια, η εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Ιωάννα Γαβριήλ, αναπληρώνει τον εαυτό της. Μόνιμοι διορισμοί δεν έχουν γίνει για την ειδική εκπαίδευση.

«Δυστυχώς είμαστε όμηροι αυτής της κατάστασης. Κάθε χρόνο περιμένουμε τη νέα εγκύκλιο του υπουργού. Πότε είμαστε στο ένα σχολείο, πότε στο άλλο, πότε στον ένα νομό, πότε στον άλλο. Τα σχολεία Ειδικής Αγωγής πότε ανοίγουν Σεπτέμβριο, πότε Οκτώβριο, φέτος άνοιξαν Νοέμβριο. Αν τελειώσουν τα κοινοτικά κονδύλια, δεν θα υπάρχουν για εμάς θέσεις εργασίας», περιέγραψε τη χρόνια κατάσταση που βιώνει η κ. Γαβριήλ.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου