ΤΟΠΙΚΑ

Εισπρακτικές εκβιάζουν για την πρώτη κατοικία

εισπρακτικές-εκβιάζουν-για-την-πρώτη-507290

Απειλούν ότι θα κάνουν έλεγχο στα σπίτια τους για να καταγράψουν περιουσιακά στοιχεία, ότι θα τους πάρουν τις κατοικίες τους, ότι θα τους στείλουν φυλακή. Αφόρητη είναι πλέον η ψυχολογική πίεση που ασκείται από εισπρακτικές εταιρίες σε βάρος καταναλωτών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας γίνονται κάθε μέρα ένα-δύο τηλεφωνήματα από διαμαρτυρόμενους καταναλωτές. Οι νομικοί της Ένωσης ετοιμάζουν τις πρώτες αγωγές αποζημίωσης κατά των εισπρακτικών εταιρειών.

Το εν λόγω φαινόμενο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011. Έκτοτε λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Η κρίση έχει ολοένα και μεγαλύτερο αντίκτυπο στην οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Ωστόσο, η ψυχολογική πίεση που ασκούν οι εισπρακτικές εταιρείες φαίνεται ότι έχει ξεφύγει από κάθε όριο. Στους οφειλέτες υπάρχει δικαιολογημένη οργή, θυμός.

Απίστευτη τρομοκρατία στους καταναλωτές για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων λογαριασμών. Τα τηλέφωνα εκβιασμού αλλά και παραβίασης προσωπικών δεδομένων σε συγγενικά πρόσωπα οφειλετών στην εργασία τους, σε φίλους, είναι ακατάπαυστα. Οι διαμαρτυρίες πολιτών εκατοντάδες. Η αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, Κική Πλαστάρα, λέει ότι η πλέον η Ένωση παραπέμπει τους πολίτες στη Γενική Γραμματεία του Καταναλωτή, ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση στην εξυπηρέτησή τους από το μεγάλο όγκο των αιτημάτων.

«Από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει αμέτρητες τηλεφωνικές διαμαρτυρίες. Κάθε μέρα ένα-δύο καταναλωτές απευθύνονται στην Ένωση και ζητούν ενημέρωση. Τους παραπέμπουμε στη τηλεφωνική γραμμή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή 1520, ενημερώνοντάς του ότι πρέπει να συγκρατούν τα στοιχεία, το τηλέφωνο, το όνομα του εκπροσώπου. Οι καταναλωτές είναι τρομοκρατημένοι. Δεν γνωρίζουν πώς να κινηθούν. Υπάρχει άμεση επίδραση στον ψυχισμό τους. Τους εκβιάζουν ότι θα τους πάρουν τα σπίτια, θα τους κλείσουν φυλακή», είπε η ίδια.

Μάλιστα, η κ. Πλαστάρα αναφέρθηκε και στο παράδειγμα καταναλώτριας, την οποία ο εκπρόσωπος εισπρακτικής εταιρείες εκφόβισε λέγοντάς της ότι θα πάει σπίτι της να ελέγξει τι περιουσιακά στοιχεία έχει. «Η γυναίκα προσέφυγε στην Εισαγγελία Βόλου. Είναι απίστευτο να λέγονται τέτοια πράγματα, αλλά δυστυχώς γίνονται πολλοί εκβιασμοί», είπε η ίδια.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ετοιμάζεται τις πρώτες αγωγές αποζημίωσης. Η κ. Αντωνία Παλάσκα ενημέρωσε ότι «συγκεντρώνουμε έγγραφα εκ μέρους των πελατών για να στοιχειοθετήσουμε τις τρεις αγωγές και παράλληλα αναμένουμε τις λίστες από τις τηλεφωνικές εταιρείες για τις εισπρακτικές εταιρείες».

Για την αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ετοιμάζει πλαίσιο με τέσσερις τομές στη νομοθεσίας για τις Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για λεγόμενες εισπρακτικές εταιρείες.

Στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ), στις 19 Δεκεμβρίου 2016, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΓΕ και Π.Κ.) ανακοίνωσε στις Ενώσεις Καταναλωτών την πρόθεση να γίνει πιο αυστηρό το υπάρχον πλαίσιο, ώστε να θωρακιστεί ο καταναλωτής από τις αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιριών.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου