ΤΟΠΙΚΑ

100 μαθητές διδάχθηκαν το Ολοκαύτωμα

100-μαθητές-διδάχθηκαν-το-ολοκαύτωμα-569190

Μια «σκοτεινή» περίοδο της παγκόσμιας ιστορίας, το Ολοκαύτωμα, γνώρισαν 100 περίπου μαθητές τεσσάρων δημοτικών σχολείων της Μαγνησίας. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μέσω του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα Βόλου, μπήκαν στα σχολεία και έκαναν πιλοτικό πρόγραμμα διδασκαλίας για το Ολοκαύτωμα, μία πτυχή της ιστορίας, που όμως δεν αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στα σχολικά βιβλία, και ως εκ τούτου παραμένει άγνωστη για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η ιδέα για την πιλοτική διδασκαλία του Ολοκαυτώματος στα σχολεία, προέκυψε τον περασμένο Οκτώβριο, και με αφορμή την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κώστας Μάγος, η δασκάλα – μουσειοπαιδαγωγός Θεοδοσία Ράπτου και ο πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Βόλου, Μαρσέλ Σολομών, συνεργάστηκαν για την ένταξη της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος στα σχολεία, ένα κεφάλαιο της ιστορίας μέσω του οποίου οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν κριτική σκέψη σε κάθε μορφή φασισμού, ρατσισμού αλλά και να καλλιεργήσουν το αίσθημα της δημοκρατικής ευθύνης.

Για περίπου δέκα ημέρες μετά την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, διήρκησε η πιλοτική διδασκαλία του Ολοκαυτώματος. Συμμετείχαν περίπου 100 μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού από τα σχολεία 6ο Δ.Σ. Βόλου, 30ο Δ.Σ. Βόλου, Δημοτικό Σχολείο Σέσκλου και Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς.

Οι μαθητές διδάχθηκαν μέσα στην τάξη το Ολοκαύτωμα, έγιναν συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες. Πολύτιμο εργαλείο και το βιβλίο – αφήγηση ενός κοριτσιού που επέζησε από το Ολοκαύτωμα.

Το σημαντικό σύμφωνα με τον κ. Μάγο, είναι το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε από πολλά σχολεία του νομού να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Το μέγεθος μάλιστα του ενδιαφέροντος, αποτέλεσε την αφορμή ώστε να εξεταστεί η επανάληψη του πιλοτικού προγράμματος, και από το νέο σχολικό έτος σε περισσότερα δημοτικά σχολεία.

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πάντως διεξήχθησαν και χρήσιμα συμπεράσματα, σύμφωνα με τον κ. Μάγο: ότι υπάρχει σύγχυση στους μαθητές για το Ολοκαύτωμα και τον αριθμό των θυμάτων, για τον ιστορικό χρόνο στον οποίο τελέστηκε. Επιπλέον, βασικό συμπέρασμα είναι ότι μέσα από το Ολοκαύτωμα, οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα το προσφυγικό.

Ημερίδα

Σήμερα, Σάββατο 11 Φεβρουαρίου, πραγματοποιείται ημερίδα με θέμα τη διδακτική προσέγγιση του Ολοκαυτώματος στο σχολείο και το μουσείο, την οποία διοργανώνουν το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η Ισραηλιτική Κοινότητα Βόλου και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος.

Η ημερίδα ξεκίνησε στις 09.15π.μ. Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβάνει εισηγήσεις από εκπαιδευτικούς, ερευνητές και μουσειολόγους σχετικές με τη διδακτική του Ολοκαυτώματος, αλλά και με γενικότερα ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας στο χώρο του μουσείου και του σχολείου. Εκτός από τις εισηγήσεις, στο πλαίσιο της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με εστίαση στη διδακτική του Ολοκαυτώματος, καθώς και προβολή σχετικής ταινίας. Την ημερίδα θα πλαισιώσουν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου, ενώ θα γίνουν αφηγήσεις από συγγενείς πρώτου βαθμού επιζησάντων του Ολοκαυτώματος. Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη. Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου