ΤΟΠΙΚΑ

Βγαίνει στο ΦΕΚ το Γ.Π.Σ. Βόλου

βγαίνει-στο-φεκ-το-γ-π-σ-βόλου-673895

Στο στάδιο έκδοσης ΦΕΚ βρίσκεται το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Βόλου, ένα εργαλείο που θα καθορίσει την ανάπτυξη του δήμου σε βάθος δεκαπενταετίας. Το σχέδιο έχει ολοκληρωθεί πλήρως, έχει εγκριθεί και με τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ θα είναι άμεσα εφαρμόσιμο.

Τα παραπάνω ανέφερε ο αρχιτέκτονας πολεοδόμος του Γραφείου Δοξιάδη Α.Ε., στο οποίο ανατέθηκε η μελέτη του ΓΠΣ Βόλου, κ. Γιάννης Τζοβάρης, στο περιθώριο διάλεξης που έδωσε στο τμήμα μηχανικών χωροταξίας πολεοδομίας και περιφερειακής ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τον κ. Τζοβάρη με το Γ.Π.Σ. Βόλου, μπαίνει τάξη στην οργάνωση της πόλης και δημιουργούνται προϋποθέσεις ανάπτυξης αλλά και χωροθέτησης καινούριων λειτουργιών στην πόλη.

Όπως ανέφερε, η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο είναι ότι έχει ευρύτερο πεδίο εφαρμογής. Δεν περιορίζεται μόνο στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου – Ν. Ιωνίας, αλλά επεκτείνεται και στους πρώην Δήμους.

Μέσα από το Γ.Π.Σ. καθορίζονται οι περιοχές επέκτασης που είναι γύρω από το πολεοδομικό συγκρότημα, στην Αγριά και στον πρώην Δήμο Αισωνίας. Παράλληλα, καθορίζονται ζώνες παραγωγικών λειτουργιών (βιομηχανία, βιοτεχνία, χονδρεμπόριο) στο άξονα της σημερινής ΒΙ.ΠΕ. και του σημερινού ΒΙΟ.ΠΑ. Ακόμη προβλέπεται νέα περιοχή για φιλοξενία βιοτεχνικής δραστηριότητας χαμηλής όχλησης (εργαστήρια, συνεργεία αυτοκινήτων κ.τ.λ.) λίγο μετά τον Κόμβο Λαρίσης και πριν την είσοδο στην πόλη, προκειμένου να απελευθερωθούν περιοχές του κέντρου και να αξιοποιηθούν προς όφελος της κατοικίες. Επίσης, καθορίζονται ζώνες προστασίας γύρω από την πόλη για την ανάδειξη κτηνοτροφικών, αρχαιολογικών και άλλων δραστηριοτήτων.

Με τη θεσμοθέτησή του το Γ.Π.Σ. είναι άμεσα εφαρμόσιμο, εκτός από τις περιοχές όπου προβλέπονται επεκτάσεις και για τις οποίες θα πρέπει να εκπονηθούν μελέτες πολεοδόμησης.

Σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με τον κ. Τζοβάρη, ο Βόλος δεν χαρακτηρίζεται από άναρχη δόμηση, όπως άλλες πόλεις. Σε αυτό συνέβαλλαν οι ΖΟΕ (ζώνες οικιστικού ελέγχου), οι οποίες πάντως θα πρέπει να αλλάξουν με τη θεσμοθέτηση του Γ.Π.Σ. Βόλου.

ΕΛ. ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου