ΤΟΠΙΚΑ

Γ. Δέδες: 3,2 εκ. ευρώ για οκτώ κυκλικούς κόμβους στο Βόλο

γ-δέδες-32-εκ-ευρώ-για-οκτώ-κυκλικούς-κόμ-694224

Εργα ύψους 5,1 εκ. ευρώ για τη Μαγνησία μέσω της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Βόλου και του Δήμου Αλμυρού, εξήγγειλε από την αίθουσα της Ενωσης Συντακτών στο Βόλο, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γ. Δέδες. Τη μερίδα του λέοντος λαμβάνει ο Δήμος Βόλου με 3,2 εκ. ευρώ για τη δημιουργία οκτώ συνολικά κυκλικών κόμβων που αναμένεται να ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Επιπλέον 1 εκ. ευρώ θα διατεθεί για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου του Πηλίου μέσω της Περιφέρειας Θεσσαλίας και 900.000 ευρώ θα διατεθούν στο Δήμο Αλμυρού, εκ των οποίων 450.000 ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου του δήμου και ισόποσο για την επέκταση του νηπιαγωγείου Σούρπης. Το σύνολο των έργων θα χρηματοδοτηθεί μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Δέδες η ροή της χρηματοδότησης θα ανοίξει μέσα στον ερχόμενο Νοέμβριο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Για το Δήμο Βόλου, η χρηματοδότηση των κυκλικών κόμβων θα γίνει σε δύο φάσεις: μία μέσα στο 2016 με ποσό 1,6 εκ. ευρώ για τους πρώτους τέσσερις κόμβους που αφορούν στα σημεία στο Δημαρχείο Βόλου, στο Τελωνείο, στο ΚΤΕΛ και στον κόμβο Διμηνίου και επιπλέον 1,6 εκ. ευρώ μέσα στο 2017 για τέσσερις επιπλέον κόμβους στα Αστέρια Αγριάς, στη συμβολή της Ιωλκού με τον Περιφερειακό, στην Μπουρμπουλήθρα και στη συμβολή των οδών Αθηνών και Λαρίσης. «Πρόκειται για έργα που θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη», σχολίασε ο κ. Δέδες.

Συνδυασμένες μεταφορές

Ωστόσο σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, η ατζέντα των έργων δεν κλείνει για το νομό Μαγνησίας. Πολύ σύντομα νέα έργα αναμένεται να ανακοινώσει σε επίσκεψή του στο Βόλο, ο Υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης. Μάλιστα όπως ανέφερε η Υφυπουργός Μαρίνα Χρυσοβελώνη, τα έργα θα αφορούν σε θετικές εξελίξεις που υπάρχουν με το σιδηρόδρομο –αναμένεται να υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις έως τέλος του μήνα- στην κατεύθυνση της ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών στην πόλη, που θα συνδυάζουν τις υποδομές που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το λιμάνι, τον αυτοκινητόδρομο και ενδεχομένως το αεροδρόμιο. Η κ. Χρυσοβελώνη αναφέρθηκε σε συμφωνία μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Υπουργείου για την εκπόνηση προγράμματος συνδυασμένων μεταφορών, που δεν θα περιοριστούν μόνο στο εμπορικό τμήμα αλλά και στο επιβατικό.

Δύο κόμβοι στην ΠΕΟ Βόλου –Λάρισας

Επιπλέον χρηματοδότηση ενός εκατομμυρίου ευρώ ανακοίνωσε ο κ. Δέδες και για τη δημιουργία δύο κόμβων στην παλιά εθνική οδό Βόλου- Λάρισας. Ο ένας θα γίνει εντός των ορίων της Μαγνησίας και ένας εντός των ορίων της Λάρισας, με το γ.γ. Υποδομών να αναγνωρίζει την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου οδικού δικτύου. Ο ίδιος ανέφερε ότι η περιφέρεια θα κληθεί να αποφασίσει σε ποια σημεία θα δοθεί προτεραιότητα για να γίνουν οι κόμβοι.

Στη συνέντευξη Τύπου, ο κ. Δέδες μίλησε για ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων «φτωχό» σε πόρους, που περιορίζει τη χρηματοδότηση έργων που βρίσκονται σε απόλυτη προτεραιότητα από τις τοπικές κοινωνίες. «Γίνεται πιο αυστηρή αξιολόγηση», είπε μεταξύ άλλων υπογραμμίζοντας ότι μέσα από τη χρηματοδότηση έργων μπορεί η χώρα πιο γρήγορα να βγει από την κρίση.

Το συνολικό ύψος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων αφορά σε 133 εκ. ευρώ εκ των οποίων τα 60 κ. ευρώ διατίθενται όπως ανέφερε ο γ.γ. υποδομών σε έργα αποκατάστασης ή υποδομές πρόληψης από τις φυσικές καταστροφές. «Βρισκόμαστε σε μια εποχή εντεινόμενων φυσικών καταστροφών. Ο αριθμός και η ένταση των καταστροφών αυξάνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς και κατά συνέπεια αυξάνονται και τα έργα για αποκαταστάσεις των ζημιών ή την πρόληψη καταστροφών», σχολίασε.

«Μέσα από αυτό το περιορισμένο σε πόρους πρόγραμμα πόρους, η Θεσσαλία είναι ενισχυμένη», είπε από την πλευρά της η κ. Χρυσοβελώνη υπογραμμίζοντας ότι ειδικά ο Βόλος και η Μαγνησία είναι ιδιαίτερα ευνοημένες περιοχές.

Για τον Περιφερειακό

Καμία επίσημη δέσμευση δεν υπήρξε για τον Περιφερειακό Βόλου, μολονότι ο κ. Δέδες αναγνώρισε ότι πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα για την πόλη. Μετέθεσε για επόμενη επίσκεψη τα «ευχάριστα νέα» και μιλώντας γενικά για τα μεγάλα έργα της χώρας, δήλωσε ότι η σημερινή κυβέρνηση τα παρέλαβε τελματωμένα και με ελλείμματα ακόμη και μελετητικά.

Για τον περιφερειακό, παρενέβη η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, Δωροθέα Κολυνδρίνη η οποία αναφερόμενη στη δέσμευση που είχε από στελέχη του ΥΠΟΜΕΔΙ με τα οποία πρόσφατα συναντήθηκε στο γραφείο της, επεσήμανε ότι η μελέτη για τον Κόμβο Λαρίσης –Μπουρμπουλήθρας θα είναι έτοιμη έως τον Ιούλιο του 2017 προκειμένου στη συνέχεια να βγουν τα τεύχη δημοπράτησης. Ζήτησε ωστόσο να υπάρξει ρύθμιση για τις απαλλοτριώσεις, διαδικασία που θέλει έως και δύο χρόνια να ολοκληρωθεί και υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων από το ΣΕΣ μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται τέτοια δίκτυα.

Ο κ. Δέδες αναφέρθηκε εξάλλου και στις διαπραγματεύσεις με τις πέντε εταιρείες αυτοκινητοδρόμων για τη μείωση των διοδίων αλλά και για τις νομοθετικές παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν για το παράπλευρο οδικό δίκτυο για την απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου