ΤΟΠΙΚΑ

1.500 λάθος λογαριασμούς έστειλε η ΔΕΥΑΜΒ

1-500-λάθος-λογαριασμούς-έστειλε-η-δευαμβ-820825

Λάθη σε 1.500 λογαριασμούς από το Φεβρουάριο έως και το Μάιο που παρέλαβαν καταναλωτές, έχει διαπιστώσει η ΔΕΥΑΜΒ. Ο ιδιώτης που ανέλαβε την καταμέτρηση των ενδείξεων στα υδρόμετρα, φέρεται να έκανε μετρήσεις μέσω… Google maps αντί για επιτόπιες, κάτι που φαίνεται και από τα στοιχεία που κατέθεσε στον επίτροπο του ελεγκτικού συνεδρίου. Καταναλωτές που όλο το περασμένο διάστημα παραλάμβαναν «φουσκωμένους» λογαριασμούς, προσέφυγαν διαμαρτυρόμενοι στο τμήμα καταναλωτών της επιχείρησης μέσω του οποίου άρχισαν να ξετυλίγεται το… νήμα της υπόθεσης.

Το πρόβλημα με τους φουσκωμένους λογαριασμούς πρόκειται να έρθει προς συζήτηση στη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΜΒ, στη μία το μεσημέρι. Η επιχείρηση επέβαλλε πρόστιμο στην εταιρεία για τις λάθος καταμετρήσεις, απόφαση επί της οποίας ο ανάδοχος κατέθεσε ένσταση τρεις μήνες μετά.

Ο ανάδοχος ισχυρίζεται ότι η ΔΕΥΑΜΒ δεν ήταν αρωγός στο έργο του και ότι δεν του παρείχε το προσωπικό για του υποδείξει τις διαδρομές προς καταμέτρηση στον πρώτο κύκλο των μετρήσεων, αρνείται την ύπαρξη λανθασμένων μετρήσεων, υποστηρίζει ότι οι πράξεις καταλογισμού είναι άκυρες και αναφέρει ότι για έναν αριθμό υδρομετρητών που δεν είναι καταχωρημένα στα αρχεία της ΔΕΥΑΜΒ και ανακαλύφθηκαν με τη δική του συμμετοχή είχε ως συνέπεια απώλεια εσόδων για την επιχείρηση.

Η υπηρεσία εισηγείται να απορριφθεί η ένσταση. Οπως αναφέρει στην εισήγησή της, οι μετρήσεις στις πρώτες διαδρομές και ειδικά στην περιοχή της Βιομηχανικής και του Σωρού, έγιναν συνοδεία υπαλλήλου της ΔΕΥΑΜΒ σε κάθε μία παροχή ξεχωριστά λόγω δυσκολίας στον εντοπισμό των υδρομετρητών. Η υπηρεσία καταλογίζει ανασφάλεια του αναδόχου ως προς την ακρίβεια των μετρήσεων, με αφορμή αίτημα να συνοδεύσουν τους υπαλλήλους που κάνουν την καταμέτρηση υπάλληλοι της ΔΕΥΑΜΒ, ενώ είχαν ήδη ολοκληρωθεί οι τρεις πρώτοι κύκλοι μετρήσεων των ενδείξεων στα υδρόμετρα. Υποστηρίζει δε ότι στην εξόφληση του πρώτου τιμολογίου που κατέθεσε ο ανάδοχος στον επίτροπο του ελεγκτικού συνεδρίου, κατέθεσε στοιχεία με στίγμα των διευθύνσεων των ακινήτων που εντόπισε από τον υπολογιστή μέσω του Google maps, αντί των συντεταγμένων των θέσεων των υδρομετρητών. «Ουδέποτε μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί οι συντεταγμένες των θέσεων για το σύνολο των υδρομετρητών», αναφέρει η υπηρεσία.

Η υπηρεσία μιλά για 1.500 περίπου περιπτώσεις λαθών οι οποίες έχουν εντοπιστεί και διορθώνονται σταδιακά κάθε μήνα με την προσέλευση των καταναλωτών στο τμήμα Καταναλωτών. «Ολα τα λάθη τα οποία διορθώθηκαν μέχρι σήμερα αφορούν μετρήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου από υπάλληλο του εργολάβου ο οποίος παραδέχτηκε το σφάλμα του και δεν εργάζεται πλέον για τον εργολάβο. Απόδειξη αυτού του γεγονότος αποτελεί ότι οι επόμενες μετρήσεις που αφορούσαν τις διαδρομές που δεν μετρήθηκαν σωστά από τον συγκεκριμένο υπάλληλο βρέθηκαν με τα διπλάσια κυβικά στις ενδείξεις που μας παραδόθηκαν από το προσωπικό του στην αμέσως επόμενη περίοδο καταμέτρησης. Επομένως οι όποιοι ισχυρισμοί του για ανυπαρξία λαθών είναι ανυπόστατοι», αναφέρει η υπηρεσία.

Τέλος, η υπηρεσία διαψεύδει τους ισχυρισμούς του αναδόχου και για τα μη καταγεγραμμένα υδρόμετρα. «Ο ισχυρισμός του για τα υποτιθέμενα υδρόμετρα που βρίσκονται στην περιοχή της Αγριάς και δεν είναι καταγεγραμμένα στο σύστημα ελέγχθηκαν από συνεργείο τόσο της ΔΕΥΑΜΒ , όσο και από υδραυλικό της Δ.Ε. Αγριάς και διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ανενεργά υδρόμετρα τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο ύδρευσης του ακινήτου και έχουν αντικατασταθεί με άλλα», αναφέρεται στην εισήγηση στην οποία καταγράφονται και οι ρήτρες που προβλέπουν μεταξύ άλλων «σε περίπτωση διαπιστωμένης λανθασμένης ένδειξης, αδικαιολόγητης έλλειψης καταμέτρησης, λανθασμένης αναφοράς βλάβης υδρομέτρου ή εσφαλμένης αναγγελίας για την κατάσταση του υδρομέτρου, επιβάλλεται ρήτρα ίση με το ισόποσο του ανταλλάγματος 100 μετρήσεων ανά περίπτωση, η οποία παρακρατείται από την αμέσως επόμενη πιστοποίηση».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου