ΤΟΠΙΚΑ

Η Ενωση Καταναλωτών για τη χρήση του internet

η-ενωση-καταναλωτών-για-τη-χρήση-του-internet-835001

Συμβουλές προφύλαξης για το παιδί

Σειρά κινδύνων ελλοχεύει για το παιδί η χρήση του internet αν δεν λαμβάνονται προφυλάξεις κατά την επικοινωνία, ενημέρωση, επιμόρφωση και ψυχαγωγία που προσφέρει το μέσο.

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ενημερώνει ότι ο εθισμός στο διαδίκτυο, η παρενόχληση, ο εκφοβισμός, η διαρροή προσωπικών δεδομένων κρύβονται πίσω από τη χρήση του μέσου για παιδιά και νέους, που αποτελούν και την πιο ευάλωτη ομάδα του πληθυσμού. «Για την πλειοψηφία των παιδιών η χρήση του Internet θεωρείται απόλυτα ασφαλής και διασκεδαστική. Ομως όπως στην ζωή μας, έτσι και στο Internet πρέπει να λαμβάνουμε προφυλάξεις την ασφάλεια την δική μας και της οικογένειάς μας», ενημερώνει χαρακτηριστικά. Ειδικά για τον εθισμό, η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας επισημαίνει ότι η υπερβολική χρήση μπορεί να απομονώσει τα παιδιά ή να τα αποσπάσει από άλλες δραστηριότητες όπως οι σχολικές εργασίες, η άθληση, το παιχνίδι, τα χόμπι, ο ύπνος, οι παρέες κ.α. «Ο εθισμός προκαλεί συμπτώματα όπως: διαταραχές στη συμπεριφορά, στον ύπνο, στο φαγητό, κοινωνική απομόνωση και απώλεια άλλων ενδιαφερόντων.

Επίσης μπορεί να προκαλέσει βλάβες στην υγεία (μάτια, σκελετός, κ.λπ.)», προσθέτει και τονίζει πόσο σημαντικό είναι να βάλουμε όρια στο χρόνο απασχόλησης.

Από κει και πέρα η Ενωση τονίζει ότι αυτό που παλιά γινόταν στην αυλή του σχολείου, σήμερα μεταφέρεται στο διαδίκτυο, δηλαδή οι απειλές, η κακοποίηση και εκφοβισμός. «Η παρενόχληση είναι έγκλημα, τόσο στον πραγματικό κόσμο όσο και στον κόσμο του Διαδικτύου. Η προβολή στο internet κειμένων, φωτογραφιών και video που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα και εκθέτουν το παιδί, αλλά και η επικοινωνία που προκαλεί φόβο για την ασφάλεια του, αποτελούν μορφές ψυχολογικής βίας» επισημαίνει.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, προσθέτει, ζητάμε από τα παιδιά να μας ενημερώνουν αν κάτι τα κάνει να νοιώσουν άβολα, να συμπεριφέρονται ηθικά και υπεύθυνα όταν συνδέονται στο Διαδίκτυο και να μην διαδίδουν φήμες, κουτσομπολιά ή εμπαθή μηνύματα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου