ΤΟΠΙΚΑ

Παρέμβαση Πολιτών : Ελεος, κύριε Κότιο…

παρέμβαση-πολιτών-ελεος-κύριε-κότιο-851206

Από την Παρέμβαση Πολιτών λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω ανακοίνωση, αναφορικά με τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Άγγελος Κότιος:
“Θλίψη και οργή μας προκάλεσε η συνέντευξη του αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο φύλλο της Παρασκευής, 23ης Μαρτίου. Ο κ. Κότιος διατυπώνει την άποψη: «Αυτό που κάνουν οι φοιτητές δεν έχει σχέση με πολιτικούς αγώνες, παρά με έκφραση μιας εσωτερικής ψυχικής διαταραχής». Δηλαδή, με την ευαισθησία που αρμόζει σε δάσκαλο, ο κ. Κότιος θεωρεί τους φοιτητές του ψυχικά διαταραγμένα άτομα! Έλεος! Σ’ αυτή την περίπτωση, δάσκαλε κ. Κότιε, ποια είναι η δική σας συμβολή; Δεν σας φαίνεται υποτιμητικό για σας τον ίδιο να διδάσκετε σε τέτοιους νέους;
Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, κ. Κότιε, μελετήσατε για πολλά χρόνια, μεταξύ άλλων, παιδαγωγικά. Έτσι ερμηνεύσατε όσα μελετήσατε; Αποδέχεται η Επιστήμη τη γενίκευση και τα στερεότυπα; Αποδέχεται τους ατεκμηρίωτους χαρακτηρισμούς; Αυτό διδάσκετε εσείς και ελπίζετε πως οι φοιτητές σας θα αποκτήσουν επιστημονική κατάρτιση; Ποια παιδαγωγική μέθοδος προτείνει τέτοιου είδους διδασκαλία;
Υποθέτουμε πως ο κ. Κότιος έκανε αυτές τις δηλώσεις δίκην αστεϊσμού, εμφορούμενος από κακόγουστο χιούμορ, γιατί δεν είναι δυνατόν να πιστέψουμε πως αυτό το ύφος συνάδει με άνθρωπο των γραμμάτων και μάλιστα «δάσκαλο». Όχι, κ. αντιπρύτανη, δεν είναι τα παιδιά μας διαταραγμένα. Μην εκτοξεύετε απερίσκεπτους και απαράδεκτους χαρακτηρισμούς. Συμμαζέψτε τις προσβολές σας και με τη σοβαρότητα που επιβάλλεται να επιδείξετε ακούστε τους φοιτητές, ενημερωθείτε για τον προβληματισμό και τις διεκδικήσεις τους. Αν και δεν κατανοούμε απολύτως το νόημα που προσδίδει στους πολιτικούς αγώνες ο κ. Κότιος, ωστόσο φαίνεται πως τους γνωρίζει καλά, καθόσον διατείνεται ότι οι συγκεκριμένοι αγώνες δεν είναι πολιτικοί. Πώς μπορεί να χαρακτηρισθεί ένας τέτοιος αγώνας λοιπόν; Ένας αγώνας τόσων μηνών δεν μπορεί να οφείλεται σε παράκρουση. Τα παιδιά, κ. Κότιε, με απόλυτη σοβαρότητα και αξιοθαύμαστη συγκρότηση διεκδικούν ένα καλό πανεπιστήμιο και, εν τέλει, μια καλύτερη ζωή απ’ αυτήν που βλέπουν να τους προδιαγράφουν οι κρατούντες. Κι εσείς οφείλετε να είστε μαζί τους, στο πλευρό τους, αρωγός και συμπαραστάτης τους, όπως επιτάσσει η ιδιότητά σας. Αυτή τη στάση εξάλλου έχουν υιοθετήσει κάποιοι άλλοι συνάδελφοί σας προς τους οποίους εσείς απευθύνεστε υποτιμητικά κατηγορώντας τους για απάθεια «απέναντι στο τραγικό πισωγύρισμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας». Δεν είναι αυτό πισωγύρισμα. Όταν οι φοιτητές και οι καθηγητές ενώνουν τις φωνές τους διεκδικώντας βελτίωση της ποιότητας των σπουδών, διεκδικώντας δωρεάν¬ δημόσια εκπαίδευση για όλους και εξασφάλιση καλύτερου μέλλοντος, δεν εμφανίζουν τηλεκατευθυνόμενη συμπεριφορά, κ. Κότιε.
Είναι αστείο να μιλάτε για «βία και επιβολή τρομακτικών μειοψηφιών σε πλειοψηφίες». Δεν αποτελούν μειοψηφία οι φοιτητές που αγωνίζονται. Παρακολουθήστε την κατάσταση. Μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις. Δεν είναι δυνατόν όλα αυτά τα παιδιά να «τηλεκατευθύνονται». Δεν σας τιμά αυτή η απλούστευση. Απλώς σας εξασφαλίζει άλλοθι και εξυπηρετεί την επιλογή σας. Κανένας πολιτικός χώρος δεν είναι τόσο ισχυρός ώστε να χειραγωγήσει τόσους νέους που είναι, παρόλο που εσείς θέλετε να εθελοτυφλείτε, και πολιτικώς ώριμοι και ιδεολογικώς καταρτισμένοι και σκεπτόμενοι και, βεβαίως, ουδεμία σχέση έχουν με ψυχικώς διαταραγμένες προσωπικότητες.
Και προφανώς δεν κινδυνεύει απ’ αυτούς το άσυλο, για το οποίο δεν μας πείθετε πως εσείς ενδιαφέρεσθε. Με τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και την προσπάθειά σας να κατασυκοφαντήσετε το φοιτητικό και εκπαιδευτικό κίνημα υπερβαίνετε τα όρια της φαιδρότητας και προσεγγίζετε την επικινδυνότητα. Φαιδρό είναι, κ. Κότιε, να έχετε την ψευδαίσθηση πως εσείς ενδιαφέρεσθε για τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας, ενώ κάποιοι από τους 600 διδάσκοντες αδιαφορούν. Επικίνδυνο όμως είναι να υποστηρίζετε πως «το άσυλο δεν απειλείται από την Αστυνομία, ούτε από την ΕΥΠ, ούτε από ξένες δυνάμεις. Το άσυλο καταστρατηγείται συστηματικά εκ των έσω». Έχετε συναίσθηση, κ. αντιπρύτανη, σε τι μπορεί να οδηγήσει αυτή η ψευδής, συκοφαντική και κακόβουλη καταγγελία; Έχετε συναίσθηση ποιες μνήμες μας ανασύρετε και σε ποιους συνειρμούς μας οδηγείτε; Το εκλαμβάνουμε ως μια άστοχη έκφραση, γιατί δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως αυτή η άποψη εκφράζει έναν δημοκρατικό, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι αναφερόμενος στο διάλογο, πανεπιστημιακό δάσκαλο που ενδιαφέρεται για την Παιδεία και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αν είστε θιασώτης, κ. αντιπρύτανη, του διαλόγου, προχωρήστε σ’ αυτόν με επιχειρήματα και θέσεις. Σταματήστε να εξαπολύετε μύδρους, εγκαταλείψτε τους ανάρμοστους χαρακτηρισμούς που μόνο οργή προκαλούν και καλύπτουν πενία προτάσεων για ορθή λειτουργία του Πανεπιστημίου. Εξάλλου ο ίδιος δέχεστε πως ο Νόμος ¬ Πλαίσιο της κυβέρνησης δεν είναι ορθός.
Λοιπόν, πώς θεωρείτε ψυχικά διαταραγμένους ανθρώπους που αντιτίθενται σ’ αυτόν; Και αν αλήθεια είναι διαταραγμένοι, πώς επιθυμείτε διάλογο μαζί τους; Γίνεται διάλογος σ’ αυτήν την περίπτωση; Έλεος, κ. Κότιε, αποδείξτε, αν όντως σας ενδιαφέρει στο ελάχιστο, η ιδιότητά σας ως πανεπιστημιακού, πως είστε υπεύθυνος και σοβαρός Δάσκαλος”!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου