ΤΟΠΙΚΑ

Στο έλεος του Θεού το λιμάνι της Αφήσσου

στο-έλεος-του-θεού-το-λιμάνι-της-αφήσσο-851206

Από το Ναυτικό Σύλλογο Επαγγελματιών- Ερασιτεχνών Αλιέων και Ιδιοκτητών Επαγγελματικών -Ερασιτεχνικών Σκαφών Αλιείας και Σκαφών Αναψυχής της Αφήσσου, κοινοποιήθηκε στο Νομάρχη, στο Δήμαρχο Αφετών και στις περιβαλλοντικές οργανώσεις η παρακάτω επιστολή με την οποία ζητείται η λήψη σοβαρών έργων υποδομής για την προστασία του λιμανιού.
Αξιότιμοι κύριοι,
Στις 2.9.2006 ο σύλλογος μας ζήτησε προς τον Αντιπρόεδρο του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κύριο Γιώργο Σούρλα, ενόψει του νέου θεσμικού πλαισίου για τον Αιγιαλό και την Παραλία, να δοθεί η δυνατότητα να απεμπλακεί το λιμάνι της Αφήσσου από την γραφειοκρατία που οδήγησε στην καταστροφή του και να δοθεί παράλληλα η δυνατότητα παραχώρησης της διαχείρισής του από τον Όμιλο μας, όπως το Δημοτικό Συμβούλιο Αφετών με απόφασή του επιθυμεί.
Όπως πληροφορηθήκαμε από τον Αντιπρόεδρο της Βουλής κ. Γεώργιο Σούρλα έγινε αποδεκτή η τροπολογία που κατέθεσε ο ίδιος στην Βουλή, με γεν. αριθμό 925 και ειδικό 198 (15.2.2007) παρέχοντας τη δυνατότητα νομιμοποίησης ¨εντός 12 μηνών¨ των Λιμενικών εγκαταστάσεων που έχουν κατασκευαστεί στον Αιγιαλό από φορείς του Δημοσίου.
Υπογραμμίζουμε ότι είναι η μόνη ευκαιρία να αντιμετωπιστεί στα πλαίσια του Νόμου αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα.
Το γεγονός του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ιστιοπλοΐας για άτομα με αναπηρία που πραγματοποιείται τον Ιούνιο στην Άφησσο επίσης τοποθετεί το θέμα του Λιμένα Αφήσσου ως εκ των σημαντικοτέρων του Νομού.
Έχουμε κατ΄ επανάληψη αναφερθεί στους πάντες για την επικινδυνότητα που έχει περιέλθει ο Λιμένας Αφήσσου. Στις τεχνικές σας Υπηρεσίες, στην Κτηματική Υπηρεσία, στο Λιμεναρχείο, στο Δήμο Αφετών, στο Περιφερειάρχη Μαγνησίας, στις Περιβαλλοντικές οργανώσεις Βόλου, στον Τοπικό Τύπο, παντού… Όλοι γνωρίζουν πως αν ήταν γέφυρα που έπεσε, αν ήταν χείμαρρος που έσπασε, αν ήταν καλλιέργεια που καταστράφηκε, αν ήταν δρόμος που υποχώρησε, αν ήταν κτίριο που κατέρρευσε θα είχαν ζητηθεί ευθύνες… θα υπήρχαν αποζημιώσεις… πολλοί θα είχαν ενδιαφερθεί… το έργο θα είχε αποκατασταθεί.
Είναι όμως λιμάνι. Και τα θύματα φτωχοί ψαράδες… από τους τελευταίους που άντεξαν την αδιαφορία της πολιτείας, στο πρόβλημα που από χρόνια έχει φανεί.
Η αντιμετώπιση του θέματος του Λιμένα Αφήσσου, από την πλευρά της Δημόσιας Διοίκησης επί χρόνια βρέθηκε σε προκλητική αναντιστοιχία με τις υποσχέσεις και την σπουδαιότητα του έργου.
Η Δημόσια Διοίκηση επί χρόνια στάθηκε αδύνατον να ανταποκριθεί στην κύρια υποχρέωσή της να διαφυλάξει καταρχήν, την λειτουργικότητα υφισταμένων βασικών υποδομών της περιοχής μας, με συνέπεια την επικινδυνότητα που έχει περιέλθει ο λιμένας, αφού, με την πρώτη κακοκαιρία, τα νέα βάθη οδήγησαν σε θραύση των σκαφών που βρέθηκαν στην αβαθή πλέον λιμενολεκάνη.
Το είχαμε επισημάνει ότι θα συμβεί ότι ακριβώς συνέβη αυτές τις ημέρες. Εγγράφως από το 2005 προς όλους τους φορείς. Αν ο καιρός έπιανε θερινούς μήνες όπου το λιμανάκι κατακλύζεται και από σκάφη επισκεπτών θα είχαμε και ανθρώπινα ατυχήματα, σε όσους θα επιχειρούσαν να διασώσουν τα σκάφη τους, ή για άλλο λόγο θα είχαν βρεθεί εκεί.
Το πλέον σημαντικό λιμάνι του περιοχής του Παγασητικού, από άποψη τουριστικής υποδομής, (βάσει σπουδαστικών εργασιών χωροτακτών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), υπήρξε από τα πρώτα έργα που μελετήθηκαν, λόγω της σπουδαιότητάς του από το Λιμενικό Ταμείο Βόλου, την περίοδο της μεταπολίτευσης, για σκοπούς τουριστικής αξιοποιήσεως του Λιμενίσκου. (Πράξη υπ. Αρίθμ. 936 έτους 1975 Λιμενικής Επιτροπής Βόλου).
Το έργο εισήχθη στην Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών ¨…δια την κατά νόμον έγκρισιν και προώθησιν της διαδικασίας…¨ στις 26/11/75 και η απόφαση έγκρισης κατασκευής (282/17.1.76) φέρεται στο υπ. Αριθμ. 140374 πρωτόκολλο της Νομαρχίας.
Το έργο κατασκευής του Λιμένα χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Μαγνησίας, μεταξύ του 1976 και 1979, με πόρους Δημοσίων επενδύσεων (1.200.000 δρχ).και δημιουργούνται σοβαρά πλέον ερωτηματικά για τους λόγους, που έκτοτε δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες πα Στο έλεος του Θεού το λιμάνι

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου