ΤΟΠΙΚΑ

Η καλύτερη κινηματογραφική παρέα

η-καλύτερη-κινηματογραφική-παρέα-851206

Με την ταινία Η καλύτερη παρέα σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ολτμαν, συνεχίζονται σήμερα Παρασκευή 23 Μαρτίου, οι κινηματογραφικές προβολές του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Ν. Ιωνίας. Όπως είναι γνωστό οι προβολές γίνονται στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μεταξουργείου (Καραμπατζάκη και Αναπαύσεως) στην Ν. Ιωνία κάθε Παρασκευή στις 9:30 το βράδυ. “Η καλύτερη παρέα” είναι ταινία Αμερικανικής παραγωγής 2006, φέρει την δημιουργική σφραγίδα του σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ολτμαν και του σεναριογράφου Γκάρισον Κέιλορ. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Γούντι Χάρελσον, Μέριλ Στριπ, Γκάρισον Κέιλορ, Λίλι Τόμλιν, Κέβιν Κλάιν, Βιρτζίνια Μάντσεν, Τόμι Λι Τζόουνς, Τζον Σι Ράιλι.
Πρόκειται για μια ελεγειακή -δοσμένη με τρυφερότητα και χιούμορ- ματιά πάνω στον κόσμο του θεάματος, αλλά και σ έναν τρόπο ζωής, μέσα από την ιστορία της «τελευταίας» παράστασης ενός τοπικού ραδιοφωνικού προγράμματος.
Ο τίτλος της θαυμάσιας ταινίας του Ρόμπερτ Ολτμαν, «Α Prairie Home Companion», αναφέρεται σε ένα αμερικανικό πρόγραμμα βαριετέ, που από το 1974 (και με μια μικρή διακοπή στη δεκαετία του 80) παρουσιάζεται ζωντανά σε έναν μεγάλο αριθμό διάφορων δημόσιων αμερικανικών ραδιοφωνικών σταθμών και που αναμεταδίδεται από ορισμένους (μαζί κι από το ραδιόφωνο του BBC) ευρωπαϊκούς σταθμούς. Πρόγραμμα που περιλαμβάνει μουσικά γκρουπ και τραγουδιστές, «κακά» και τολμηρά ανέκδοτα, ψεύτικα διαφημιστικά και άλλα στιγμιότυπα.
Το σενάριο της ταινίας, γραμμένο από τον δημιουργό του πετυχημένου αυτού σόου Γκάρισον Κέιλορ, που παίζει στην ταινία τον εαυτό του, αναφέρεται σ ένα φανταστικό -υποτίθεται τελευταίο «επεισόδιο», όπως αυτό παρουσιάζεται σ ένα θέατρο, μπροστά σε ζωντανό κοινό. Θέατρο που έχει αγοραστεί από μια μεγάλη εταιρεία και που πρόκειται να κατεδαφιστεί στο δεύτερο μέρος της ταινίας, μάλιστα, στο θέατρο [«Φιτζέραλντ» όπως ονομάζεται προς τιμήν του συγγραφέα Σκοτ Φιτζέραλντ -γέννημα-θρέμμα της πόλης- καταφθάνει και ο εκπρόσωπός τους, το «Τσεκούρι» (Τόμι Λι Τζόουνς)].
Η ταινία ξεκινά στο στιλ νουάρ των μυθιστορημάτων του Ρέιμοντ Τσάντλερ, με τον Γκάι Νουάρ (Κέβιν Κλάιν) να παρουσιάζει την ιστορία. Ο Ολτμαν αφηγείται τις σχέσεις ανάμεσα στα διάφορα πρόσωπα του πρωτότυπου ραδιοφωνικού σόου, παρουσιάζοντας, παράλληλα με τα μουσικά κομμάτια, τις ιστορίες στα παρασκήνια (έρωτες, παρεξηγήσεις, έναν ήρεμο θάνατο), ενώ στο φόντο περιφέρεται και μια, όπως την αποκαλεί, «επικίνδυνη γυναίκα» (Βιρτζίνια Μάντσεν), είδος αγγέλου ντυμένου στα άσπρα (που όπως ανακαλύπτουμε, πρόκειται για γυναίκα, η οποία σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα), χρησιμοποιώντας ένα στιλ που συνδυάζει στοιχεία τόσο από το «Νάσβιλ» όσο κι από τον «Παίκτη» και τα «Στιγμιότυπά» του, χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο, ως συνήθως, καστ ηθοποιών, πάντα πρόθυμων, όπως γνωρίζουμε, να συνεργαστούν, για μικρή αμοιβή, μαζί του.
Εκείνο που ενδιαφέρει τον 81χρονο σήμερα -αλλά πάντα νεανικό στη ματιά του- σκηνοθέτη είναι η ίδια η ζωή, με τις χαρές και τις λύπες της, με τις εκπλήξεις της και το χιούμορ της. Μια ζωή δεμένη με το θέαμα, αλλά και τα όνειρα και τις ελπίδες του, μ ένα θέαμα δεμένο με το παρελθόν και τις όμορφες (χωρίς όμως κανέναν συναισθηματισμό) αναμνήσεις του. Ενα θέαμα που το αποτελούν πρόσωπα, όπως το τραγουδιστικό σόου των δύο γυναικών (Μέριλ Στριπ και Λίλι Τόμλιν), αδερφών από ένα πενταμελές κάποτε οικογενειακό γκρουπ, οι καοιμπόηδες Ντάστι και Λέφτι (Γούντι Χάρελσον και Τζον Σι Ράιλι), με τα καουμπόικα τραγούδια και τα «άκομψα», αυτοσχέδια διασκεδαστικά τους ανέκδοτα, αλλά και οι άνθρωποι των παρασκηνίων: μια έγκυος φροντιστής, ο ηχολήπτης, ο διευθυντής της ορχήστρας, ο διευθυντής σκηνής και διάφοροι άλλοι. Πρόσωπα που όλα παίζουν τον δικό τους ρόλο στο ζωντάνεμα του σόου και που ο Ολτμαν κινεί με την πρωτοτυπία, τη σιγουριά και τη δεξιοτεχνία που τον χαρακτηρίζει. Η αποψινή ταινία είναι ένα σόου ύμνος στην ομορφιά της ζωής αλλά και στη μουσική και στο θέαμα -στο θέαμα μιας εποχής που έχει αρχίσει δυστυχώς να εξαφανίζεται- είδος «διαθήκης» ενός σκηνοθέτη που δεν έπαψε να μας εκπλήσσει με την ευρηματικότητα, τη ζωντάνια, το χιούμορ και την πρωτοτυπία των ταινιών του. Ευπρόσδεκτο δώρο ενός από τους πιο μεγάλους σκηνοθέτες του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου