ΤΟΠΙΚΑ

«Κόκκινη κάρτα» σε έργα της Μαγνησίας

κόκκινη-κάρτα-σε-έργα-της-μαγνησίας-851206

«Κόκκινη κάρτα» από τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη Μαγνησία για τέσσερα τουλάχιστον οδικά έργα.
Η νέα νομαρχιακή αρχή βρέθηκε μπροστά στη δυσάρεστη διαπίστωση που θέλει σημαντικά έργα, ενταγμένα στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, να κινδυνεύουν με απένταξη εξαιτίας της χαμηλής απορροφητικότητας κονδυλίων.
Οι αναλυτικές επισημάνσεις της διαχειριστικής αρχής, σε πρόσφατη συνάντηση στην Περιφέρεια, έθεσαν σε εγρήγορση τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, πολιτικοί προϊστάμενοι της οποίας έχουν δηλώσει ότι χρειάζεται αγώνας δρόμου, ώστε να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ.
Σύμφωνα με την έκθεση της Διεύθυνσης Προγραμματισμού της Νομαρχίας Μαγνησίας, για το μήνα Μάρτιο, η συνολική πορεία του προγράμματος από την έναρξη του (Ιανουάριο 2000) έως τις 7/3/2007 έχει ως εξής: από τα 45 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 75.024.251 ευρώ και νομικές υποχρεώσεις (ποσά σύμβασης) 61.068.286 ευρώ, ολοκληρώθηκαν τα 19. Μέσα στο 2007 έγιναν πληρωμές 519.104 ευρώ, ενώ οι πληρωμές από την έναρξη του προγράμματος μέχρι τις 7/3/2007 ανέρχονται στις 23.357.287 ευρώ.
Εξαιτίας της χαμηλής απορροφητικότητας στο «κόκκινο», σύμφωνα με τον αντινομάρχη Ηλία Ξηρακιά, είναι τα οδικά έργα Χάνια-Κισσός, παράκαμψης Μετοχίου, Αερινό-Περίβλεπτο και Αγ. Βλάσιος-Αγ. Γεώργιος.

Χάνια – Κισσός
Το έργο, με ποσό σύμβασης 5.799.392 ευρώ, δημοπρατήθηκε στις 10/11/2005. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 3/4/2006, ενώ ο συμβατικός χρόνος περαίωσής του λήγει στις 3/10/2008.
Οι πληρωμές που έχουν γίνει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2006 ανέρχονται στις 152.112 ευρώ.
Πρόκειται για την κατασκευή οδού, συνολικού μήκους 9,9 χιλιομέτρων, που συνδέει το Χιονοδρομικό Κέντρο με τον Κισσό και την ευρύτερη περιοχή του Ανατολικού Πηλίου. Ο δρόμος θα αποτελέσει εναλλακτική όδευση για τις μετακινήσεις από το Ανατολικό Πήλιο προς το Χιονοδρομικό, τα Χάνια, αλλά και το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, συντομεύοντας τη διαδρομή κατά περίπου 12 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα και παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στους χρήστες.

Παράκαμψη Μετοχίου
Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου από την υπογραφή της σύμβασης είναι 18 μήνες. Η σύμβαση υπεγράφη στις 18/12/2006, ενώ η δημοπρασία του έργου έγινε στις 21/8/2006. Από το ποσό της σύμβασης, ύψους 2.280.000 ευρώ δεν έχει απορροφηθεί το ελάχιστο μέχρι στιγμή. Το έργο, σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά, δεν είχε την απαιτούμενη ωριμότητα. Η απορρόφηση είναι μηδενική και η έναρξη των εργασιών «κόλλησε» στις απαλλοτριώσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά, «υπό φυσιολογικές συνθήκες οι διαδικασίες απαλλοτριώσεις θα τελεσιδικήσουν σε 1,5 χρόνο. Τότε θα ολοκληρώνεται και η προθεσμία περαίωσης του έργου…»
Η παράκαμψης του οικισμού Μετοχίου, μήκους 2,7 χιλιομέτρων, δημιουργείται με νέα διάνοιξη επί της επαρχιακής οδού Αργαλαστής-Λαύκου-Προμυρίου Πηλίου.
Η υφιστάμενη επαρχιακή οδός διέρχεται μέσα από το κέντρο του οικισμού Μετόχι, είναι πολύ στενή λόγω των υπαρχόντων παρόδιων σπιτιών και η κυκλοφορία, ιδίως των βαρέων οχημάτων, γίνεται πολύ δύσκολα και επικίνδυνα.
Με την κατασκευή της παράκαμψης αποσυμφορείται ο οικιστικός ιστός του Μετοχίου, ιδίως από την κίνηση βαρέων οχημάτων, διευκολύνεται η άνετη και ασφαλής πρόσβαση προς τις περιοχές του Νοτίου Πηλίου.

Αερινό-Περίβλεπτο
Ακόμη ένα έργο που κινείται σε οριακά επίπεδα, καθώς τώρα κηρύσσονται οι απαλλοτριώσεις. Το έργο για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού από Αερινό έως Περίβλεπτο και Ελευθεροχώρι δημοπρατήθηκε στις 6/10/2005 και η σύμβαση υπεγράφη στις 8/3/2006. Από το προβλεπόμενο στη σύμβαση ποσό, 1.777.745 ευρώ οι πληρωμές μέχρι 8/3/2007 είναι 209.321 ευρώ.
Το έργο κρίθηκε σκόπιμο για: την άρση επικινδυνότητας της υφιστάμενης επαρχιακής οδού και τη διευκόλυνση της άνετης και ασφαλούς πρόσβασης προς τους οικισμούς της περιοχής, καθώς και σε περιοχές του νομού Λάρισας, για την ομαλή και ασφαλή διακίνηση των τοπικών προϊόντων, για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Αγ. Βλάσιος-Αγ. Γεώργιος
Το έργο για τ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου