ΤΟΠΙΚΑ

Προς άγρα πελατών εις βάρος της ΔΕΗ

προς-άγρα-πελατών-εις-βάρος-της-δεη-373684

Ιδιωτικές εταιρείες παροχής ηλεκτρισμού που έχουν κάνει φύλλο και φτερό τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών

Τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών της ΔΕΗ τα οποία άγνωστο πως, έφτασαν στα χέρια τους, εκμεταλλεύονται με στόχο την άγρα πελατών, αντιπρόσωποι ιδιωτικών εταιρειών παροχής ενέργειας που τις τελευταίες μέρες «οργώνουν» τις γειτονιές του Βόλου για να «τσιμπήσουν» πελάτες.

Προκειμένου μάλιστα να τους πείσουν, όπως καταγγέλθηκε από Βολιώτες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ασκούν ασφυκτικές πιέσεις μέχρι του σημείου να υποστηρίζουν ότι η ΔΕΗ πουλιέται και ότι δεν συμφέρει στους καταναλωτές να παραμένουν στο πελατολόγιό της, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι πιέζουν ακόμη και να υπογραφεί συμβόλαιο συνεργασίας την ίδια μέρα… μόνο και μόνο για να «δέσουν» τους νέους πελάτες.

Το κύριο επιχείρημα για να πείσουν τους καταναλωτές είναι φτηνότερες τιμές. Στις περιπτώσεις που έγιναν γνωστές στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, οι αντιπρόσωποι υπόσχονταν έκπτωση από 9 έως 15% στα τιμολόγια, στην πορεία όμως, όπως παραδέχονται αρκετοί από εκείνους που ήδη έχουν επιστρέψει στη ΔΕΗ, το όλο μοτίβο άλλαξε. Πολλοί βρέθηκαν προ δυσάρεστων εκπλήξεων όταν εταιρείες ιδιωτικές τους άφησαν στα κρύα του λουτρού… επειδή ξαφνικά βρέθηκαν εκτός αγοράς ηλεκτρισμού. Εμειναν κυριολεκτικά επί ξύλου κρεμάμενοι να αναζητούν πάροχο.

Επιστρέφουν… μετανιωμένοι στη ΔΕΗ

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι την ώρα που πολλοί καταναλωτές δέχονται την πίεση ιδιωτικών παρόχων ενέργειας να συμβληθούν μαζί τους, πολλοί είναι εκείνοι που επιστρέφουν… «μετανιωμένοι» στη ΔΕΗ και ζητούν να εγγραφούν ξανά στα «μητρώα πελατών» «μεταφέροντας -μάλιστα- πολλά παράπονα» για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται κυρίως όσον αφορά την καθυστέρηση στην πληρωμή των λογαριασμών.

Η πληρωμή για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος γίνεται ανά μήνα, το πρόβλημα ωστόσο που υποστηρίζουν οι ίδιοι οι πελάτες ότι τους ωθεί τελικά να επιστρέψουν «στα πάτρια εδάφη» είναι η πίεση προκειμένου να πληρωθεί εμπρόθεσμα ο λογαριασμός.

Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης. Λειτουργώντας με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, οι λογαριασμοί παραπέμπονται σε ιδιωτικές εταιρείες που όπως με τις Τράπεζες επικοινωνούν με τους πελάτες, ζητώντας άμεση αποπληρωμή των οφειλών. Ετσι πολλοί είναι εκείνοι που επέλεξαν να επιστρέψουν στη ΔΕΗ μετά όμως από ολόκληρη διαδικασία αφού πρέπει να κατατεθούν νέα ηλεκτρολογικά σχέδια στην επιχείρηση για να ενταχθεί ο καταναλωτής και πάλι στο μητρώο υπογράφοντας τη σχετική σύμβαση.

Σημειώνεται ότι αρκετές ιδιωτικές εταιρείες έχουν βρεθεί εκτός αγοράς ηλεκτρισμού καθώς ο ΛΑΓΗΕ προχωρά στην καταγγελία της σύμβασης συναλλαγών ημερήσιου ενεργειακού προγραμματισμού (ΗΕΠ) μετά από συσσωρευμένες οφειλές προς τους διαχειριστές (ΑΔΜΗΕ και ΛΑΓΗΕ).

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι πελάτες – καταναλωτές της εταιρείας εξυπηρετούνται προσωρινά από τον προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου που είναι η ΔΕΗ, η οποία και είναι η μοναδική που εγγυάται την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση.

Παράλληλα σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4001/2011, παρέχεται χρονικό διάστημα μέχρι τρεις (3) μήνες, προκειμένου οι καταναλωτές αυτοί να επιλέξουν τον Προμηθευτή της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, και να προβούν σε σύναψη σχετικής σύμβασης. Για το διάστημα, αυτό οι υπόψη καταναλωτές τιμολογούνται, όπως ορίζει ο Νόμος, με βάση τα αντίστοιχα δημοσιευμένα τιμολόγια της ΔΕΗ.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου