ΤΟΠΙΚΑ

Σφίγγουν τα λουριά στις ΔΕΚΟ

σφίγγουν-τα-λουριά-στις-δεκο-851206

Τρόπους περιορισμού των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ αναζητεί το υπουργείο, αφού φαίνεται ότι η μεταρρύθμιση δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα.
Την ερχόμενη εβδομάδα ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης θα ζητήσει από τους διοικητές των ΔΕΚΟ αλλαγή στον τρόπο κατάρτισης των business plan και μητρώο ακίνητης περιουσίας.
Όπως εκτιμάται, τα ελλείματα το 2007 εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 13,5% στα 1,48 δισ. ευρώ.
Για το λόγο αυτόν το υπουργείο καλεί τους διευθύνοντες συμβούλους για να δώσει κατευθύνσεις στον σχεδιασμό των τριετών business plan των επιχειρήσεων, αρχής γενομένης για την περίοδο 2008- 2010.
Μέσω αυτών το υπουργείο ζητεί βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, των παρεχόμενων υπηρεσιών, της λειτουργίας των επιχειρήσεων (π.χ. αύξηση της παραγωγικότητας, εξορθολογισμός των προμηθειών) και αναλυτικό πρόγραμμα επενδύσεων, ενώ παράλληλα θέλει και μητρώο ακίνητης περιουσίας για να ξέρει τα περιουσιακά στοιχεία κάθε εταιρείας.
Μεταξύ άλλων, θα ζητεί την εφαρμογή της αποτίμησης κόστους -οφέλους για όλες τους τις δράσεις. Δηλαδή, να ξέρουν στις επιχειρήσεις τι οφέλη θα έχουν από μια επένδυση, μια επιχειρηματική κίνηση κ.λπ.
Πρώτη πηγή εσόδων για τη μείωση των ζημιών είναι η ακίνητη περιουσία των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο της βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων των ΔΕΚO, το υπουργείο θέλει από κάθε επιχείρηση μητρώο ακίνητης περιουσίας.
Με τον τρόπο αυτόν θα έχει συνολική εικόνα για την ακίνητη περιουσία του συνόλου των ΔΕΚO, κάτι το οποίο θα του δώσει τη δυνατότητα να μπορεί να τη διαχειριστεί καλύτερα, αλλά και να βρει τους τρόπους που θα την εκμεταλλευτεί αποκομίζοντας τα μέγιστα δυνατά κέρδη.
Στον προϋπολογισμό του 2007 προβλέπεται ότι οι 49 δημόσιες επιχειρήσεις θα έχουν ζημιές αυξημένες κατά 13,5% και θα διαμορφωθούν στα 1,48 δισ. ευρώ από 1,30 δισ. ευρώ που αναμένεται ότι θα κλείσουν το 2006.
Η εικόνα αυτή είναι αποτέλεσμα των υψηλών δανειακών αναγκών, αλλά και των αυξημένων επενδύσεων στις οποίες θα προχωρήσουν οι επιχειρήσεις.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου