ΤΟΠΙΚΑ

Οι δέκα “πληγές” της Μαγνησίας

οι-δέκα-πληγές-της-μαγνησίας-851206

Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση της Περιβαλλοντικής Πρωτοβουλίας με το Νομάρχη Μαγνησίας κ. Απ. Παπατόλια. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν τα θέματα που περιλαμβάνονται στο σχετικό υπόμνημα που επιδόθηκε και επισυνάπτεται.
Από την Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία ζητήθηκε επιπρόσθετα να συγκροτηθεί σύντομα η Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΝΑΜ, ώστε να αποτελέσει χώρο διαβούλευσης και πρωτοβουλιών για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων περιβάλλοντος του Νομού Μαγνησίας.
Στον κ. Νομάρχη επιδόθηκε το εξής υπόμνημα:
“Κύριε Νομάρχη,
Με αφορμή τη σημερινή πρώτη μας συνάντηση, μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας επιθυμούμε να σας ευχηθούμε ξανά Καλή Επιτυχία στο έργο σας.
Θα συμφωνήσετε βέβαια ότι η περιοχή της Μαγνησίας είναι προικισμένη αφού συνδυάζει το πανέμορφο Πήλιο, με τις ήρεμες ακτές του Παγασητικού και την πιο άγρια ομορφιά του Αιγαίου. Το Πήλιο έχει το χαρακτηριστικό να βρέχεται και από τις δύο μεριές από θάλασσα.
Σε έγγραφο που σας στείλαμε στις 23-11-2006 σας διατυπώναμε προτάσεις 1) Για την οικολογική, πολιτιστική και τουριστική ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Νομού Μαγνησίας, 2) Την αξιοποίηση του Δ΄ ΚΠΣ για τις πολιτικές στα θέματα περιβάλλοντος και τη συγκρότηση γραφείου στη ΝΑΜ αναζήτησης προγραμμάτων και κατάρτισης προτάσεων, για την ίδια τη ΝΑΜ, τους Δήμους του Νομού και τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και κάναμε αναφορά σε ορισμένα οικολογικά προβλήματα της περιοχής Μαγνησίας τα οποία αναφέρουμε παρακάτω.
Πιστεύουμε ότι μπορεί και πρέπει να γίνει μία ιεράρχηση για την αντιμετώπισή τους.
Τα κυριότερα προβλήματα που θέλουμε να σας επισημάνουμε είναι τα εξής:
1) Ο Βόλος παρουσιάζει έντονα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κυρίως σε μικροσωματίδια, των οποίων οι τιμές συνήθως ξεπερνούν και αυτές των Αθηνών. Πιθανολογείται (δεν έχει γίνει εμπεριστατωμένη μελέτη ρύπων και επιδημιολογική έρευνα) ότι αιτία είναι οι μεγάλες βιομηχανίες που βρίσκονται ένθεν και ένθεν του Βόλου και συγκεκριμένα η ΑΓΕΤ και η Χαλυβουργία, καθώς και η ασβεστοποιΐα. Η ΑΓΕΤ καίει πάνω από 500 τόνους τη μέρα (!) πετ κοκ.
2) Στο Βόλο εξάλλου υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα και πρόβλημα στάθμευσης. Αντίστοιχο πρόβλημα παρουσιάζουν και τα χωριά του Πηλίου, κυρίως την περίοδο των διακοπών.
3) Στο Βόλο επιχειρείται, εδώ και χρόνια, η κατασκευή περιφερειακού δρόμου, ο οποίος εκτός από τον κακό σχεδιασμό του (δεν έγινε υπογείωση και κόβει στα δύο την πόλη) σημειώνεται και μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του.
4) Υπάρχει πρόβλημα ποιότητας και ποσότητας των νερών (υπεράντληση νερών κάνει και η ΑΓΕΤ), όχι μόνο στο Βόλο και το Πήλιο αλλά παντού λόγω της αλόγιστης χρήσης αγροχημικών και της υπεράντλησης.
5) Στο Πήλιο τα τελευταία χρόνια ξεφυτρώνουν κτίρια-τέρατα, κυρίως συγκροτήματα μεζονέτες, που αλλοιώνουν το τοπίο και τον παραδοσιακό χαρακτήρα του Πηλίου. Παράλληλα σε όλο το Νομό υπάρχουν προβλήματα με αυθαίρετες κατασκευές.
6) Πρέπει να απομακρυνθούν όλες οι δεξαμενές καυσίμων από τον Παγασητικό, για να μειωθεί στο ελάχιστο ο κίνδυνος ατυχημάτων που θα θέσει σε κίνδυνο τον Παγασητικό αλλά και τους γύρω παραθαλάσσιους οικισμούς. Σύμφωνα με το Συνήγορο του Πολίτη υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στη διαδικασία αδειοδότησης της ΕΛΙΝΟΙΛ.
7) Η Μητρόπολη Δημητριάδος πούλησε και ενοικίασε έκταση στην περιοχή Νηες της Σούρπης Αλμυρού, για να κατασκευαστούν δύο ξενοδοχειακές μονάδες 999 και 999 κλινών. Στο νησάκι Αλατάς του Παγασητικού (500 στρεμ.) έχει εγκριθεί να κατασκευαστεί ξενοδοχειακή μονάδα 950 κλινών, παρά τα προβλήματα έλλειψης νερού που υπάρχουν στην περιοχή και τη μικρή φέρουσα ικανότητα του νησιού.
8) Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι προγραμματίζεται να κατασκευαστεί δρόμος που θα ενώνει τους νομούς Λάρισας και Μαγνησίας. Ο δρόμος αυτός θα περάσει μέσα από παρθένα περιοχή του Πηλίου (ΝΑΤΟΥΡΑ 2.000) και ουσιαστικά θα την καταστρέψει, ενώ είναι αμφίβολο αν θα προσθέσει κάτι ουσιαστικό στον τουρισμό της περιοχής.
9) Τη δεκαετία του 1960 αποξηράνθηκε η λίμνη Κάρλα, γεγονός που αποδείχθηκε

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου