ΤΟΠΙΚΑ

“Πεντανόστιμη” η νέα πρόταση της Λένας Διβάνη

πεντανόστιμη-η-νέα-πρόταση-της-λέν-851206

Τις καλλιτεχνικές εντυπώσεις κερδίζει για μια ακόμη φορά η πολυπράγμων Λένα Διβάνη, μέσω της “Πεντανόστιμης” εκδοχής ενός παραμυθιού, που παρουσιάζεται με επιτυχία στο Θέατρο “Το τρένο στο Ρουφ” της Αθήνας. Η χαρισματική Βολιώτισσα συγγραφέας και διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, δημιούργησε, με οδηγό την αστείρευτη φαντασία της, μια σύγχρονη εκδοχή της Σταχτοπούτας, που αποσπά το έντονο ενδιαφέρον των απανταχού θεατρόφιλων. Μετά την μεγάλη επιτυχία της «Ωραίας Θυμωμένης» του πρώτου θεατρικού της έργου που ανέβηκε στο Τρένο στο Ρουφ, έρχεται τώρα με το νέο της έργο να μας επιβεβαιώσει ότι τα παραμύθια δεν πεθαίνουν ποτέ. Η διακεκριμένη μυθιστοριογράφος, πανεπιστημιακός και θεατρική συγγραφέας, επιχειρεί να δώσει απάντηση στα ερωτήματα “ ποια θα ήταν η Σταχτοπούτα αν ζούσε σήμερα που δεν υπάρχουν πρίγκιπες, οι θρόνοι έχουν καταργηθεί, νεραϊδονονές μας έχουν εγκαταλείψει και το μοντέλο της κούκλας με το λεπτεπίλεπτο ποδαράκι, που χωράει σ’ ένα γυάλινο γοβάκι, δεν είναι πια μοντέλο ευτυχίας; Πως θα βρει την αληθινή αγάπη τώρα που τα κριτήρια έγιναν τόσο πολύπλοκα;” Η ηρωίδα της Λένας Διβάνη, είναι “ μια μοντέρνα Σταχτοπούτα που μπαίνει θριαμβευτικά στον 21ο αιώνα για να διεκδικήσει την ευτυχία με όπλα την εξυπνάδα, την ευαισθησία και το ουρανόσταλτο ταλέντο της στη μαγειρική” όπως εξηγεί η ίδια.

Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο, σταλμένος εξ ουρανού μπαίνει στο παραμύθι ο αθεράπευτα παιγνιώδης Ηλίας Μαμαλάκης, στην πρώτη του ενασχόληση με το θέατρο. Με τη χαρακτηριστική φωνή του, που ακούγεται ηχογραφημένη, ερμηνεύει το ρόλο του νεραϊδοσυμβούλου μαγειρικής, ενός διαστημικού grande chef, ο οποίος σαν την καλή νεραϊδονονά του παραμυθιού, δίνει τη λύση στην ιστορία. Πρόκειται για μια φρέσκια παράσταση με στόχο να μαγέψει όλες τις αισθήσεις των θεατών, οι οποίοι καλούνται να γελάσουν, να χορέψουν, να τραγουδήσουν, να μαγευτούν, να σοβαρευτούν, να μυρίσουν, να μαγειρέψουν και στο τέλος να γευτούν εκλεκτά εδέσματα που μαγειρεύονται επί σκηνής. Η συγγραφή, με οποιαδήποτε μορφή , αποτελεί για την ίδια:“Πρώτα και κύρια ανάγκη έκφρασης. Οσοι γράφουμε δεν το κάνουμε ούτε για τη δόξα (που μπορεί ποτέ να μη χτυπήσει την πόρτα μας), ούτε για τα χρήματα (που ως γνωστόν μισούμε), ούτε για την αμφίβολη υστεροφημία μας. Το κάνουμε γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Θα γράφαμε ακόμα κι αν δεν βρίσκαμε ούτε έναν άνθρωπο πάνω στη γη πρόθυμο να μας διαβάσει. Για τη δυναμική παρέμβαση τώρα υπάρχουν άλλα μέσα πιο ταχύρρυθμα κι αποτελεσματικά –ένα άρθρο σε μια εφημερίδα λόγου χάριν ή δουλειά σε μια μη κυβερνητική οργάνωση. Η Λογοτεχνία αλλάζει τον κόσμο βέβαια (αφού αλλάζει εμάς) αλλά σε ρυθμούς ιδιόρρυθμους και με τρόπο ποιητικό, δηλαδή ανεξέλεγκτο” ομολογεί με τον αυθορμητισμό που την χαρακτηρίζει.

Η παράσταση ανεβαίνει σε σκηνοθεσία ε της Τατιάνας Λύγαρη, τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελήθηκε η Ντόρα Λελούδα, η πρωτότυπη ενορχήστρωση – εκτέλεση & ηχογράφηση τραγουδιών είναι του Μηνά Ι. Αλεξιάδη, η επιλογή μουσικών θεμάτων του Γιώργου Δημητρακόπουλου, οι χορογραφίες της Ζωής Χατζηαντωνίου, η επιμέλεια κίνησης break dance του Μιχάλη Ζεϊτινίδη, οι φωτισμοί του Γιάννη Δρακουλαράκου, βοηθός σκηνοθέτη η Ιωάννα Κουράκη, η διδασκαλία πυγμαχίας του Γιάννη Κακαβίτσα, η διδασκαλία τραγουδιών της Μαρίας Παπαπετροπούλου και η διδασκαλία ρυθμικού στιγμιότυπου του Σωκράτη Γανιάρη.

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά)οι ηθοποιοί : Μαρίτα Αμοργιανού, Θωμαΐς Ανδρούτσου,

Φανή Γέμτου, Αρετή Πασχάλη, Σπύρος Περδίου και ο Παύλος Σαχπεκίδης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου