ΤΟΠΙΚΑ

Αρνήθηκε το ρόλο του Μπερλουσκόνι

αρνήθηκε-το-ρόλο-του-μπερλουσκόνι-851206

Ολοκληρώθηκε χθες βράδυ στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η ενημέρωση του αντιπροέδρου της «MIG» Ανδρέα Βγενόπουλου, που έγινε μετά από αίτημα του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με τις εξελίξεις του ΟΤΕ. Η ενημέρωση της Επιτροπής, από τον πρόεδρο του ΟΤΕ Παναγιώτη Βουρλούμη, αναβλήθηκε για άλλη μέρα.
Ο κ. Βγενόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά ότι η εταιρία του είχε οποιαδήποτε ανάμειξη ή προσυνεννόηση με την «Deutche Telecom» ή με το ελληνικό δημόσιο για τη συμφωνία που υπέγραψε ο ΟΤΕ ή θέλησε να διεκδικήσει την διοίκηση του Οργανισμού.
Ακόμα ανέφερε ότι εξ αρχής τάχθηκε υπέρ της δημόσιας πρότασης για τους μικρομετόχους, τονίζοντας ότι ακόμα και τώρα η «Deutche Telecom» θα πρέπει να την κάνει.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για το ποιος κερδίζει από τη συμφωνία ΟΤΕ – «Deutche Telecom», ο κ. Βγενόπουλος σημείωσε ότι ο μόνος κερδισμένος προς το παρόν είναι η «MIG».
«Ουδέποτε η εταιρία μου είχε την οποιαδήποτε εμπλοκή στη συμφωνία του ΟΤΕ με την «Deutche Telecom» ή υπήρξε ποτέ θέμα επιθετικής εξαγοράς του», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βγενόπουλος, ενώ πρόσθεσε: «Τίθεται ένα ερώτημα: Θα έπαιρνε η «Deutche Telecom» τις μετοχές μας αν δεν υπήρχε η συμφωνία της με το δημόσιο; Προφανώς ναι, αφού τις πήρε πριν επικυρωθεί η συμφωνία από τη Βουλή».
«Υπάρχουν συνέχισε σωρεία δελτίων Τύπου, που εξέδωσε η «MIG» κατ’ επανάληψη, που δεν επιτρέπουν σε κανένα να ισχυρίζεται ότι πρόθεσή μας ήταν να υπερβούμε το 20% και να έχουμε την υπερδιοίκηση του ΟΤΕ. Η δική μας άποψη είναι ότι το περιβόητο μάνατζμεντ χάθηκε από τη στιγμή που το ποσοστό του δημοσίου έπεσε κάτω του 40% των μετοχών του Οργανισμού».
Σε άλλο σημείο ο κ Βγενόπουλος επεσήμανε:
«Η συμμετοχή του δημοσίου στο 33% του ΟΤΕ διασφάλιζε εν μέρει την κυριαρχία του, ενώ το 28% ήταν το ποσοστό που έλεγε ότι δεν υπάρχει θέση άμυνας του μεγαλομετόχου. Ήταν θέμα χρόνου, αν δεν έκανε η MIG την αγορά του 20%, να μπει άλλος επενδυτής από το εξωτερικό και να κάνει μια επιθετική εξαγορά. Εμείς όμως το διαφυλάξαμε αυτό το ενδεχόμενο γιατί δεν είχαμε τέτοια πρόθεση».
Ο αντιπρόεδρος της «MIG», μίλησε και για «εξυπηρέτηση που έκανε στη «Deutche Telecom» όταν του ζήτησε να καθυστερήσει την ενεργοποίηση της συμφωνίας, δηλαδή να παραδώσει η εταιρία του τις μετοχές της στην γερμανική εταιρία.
«Γι’ αυτή την καθυστέρηση η εταιρία μου, ζήτησε ημερήσιους τόκους. Και κάτι που δεν είναι γνωστό είναι ότι, πέρα από τα χρήματα της συμφωνίας εισπράξαμε και το επιπλέον ποσό των 3,7 εκ ευρώ για την υπηρεσία που τους προσφέραμε», πρόσθεσε.
Ο αντιπρόεδρος της «MIG» ανέφερε επίσης ότι από τις 27/7/2007 δεν είχε καμία επαφή με τους υπουργούς Οικονομίας και Μεταφορών, Γιώργο Αλογοσκούφη και Κώστα Χατζηδάκη γιατί όπως είπε θεώρησε ότι τον αδίκησαν.
«Τον Απρίλιο η «Deutche Telecom» μου ζήτησε να απαλείψω τον όρο για απαγόρευση αγοράς μετοχών πάνω από 26 ευρώ για έξι μήνες γιατί ήθελε να αγοράσει 3% από το δημόσιο, σε πιο υψηλή τιμή. Τότε κατάλαβα ότι υπάρχει κάποια συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της «Deutche Telecom», πρόσθεσε.
Στο ερώτημα βουλευτών, για το ποιος κέρδισε από τη πώληση των μετοχών ο κ. Βγενόπουλος απάντησε:
«Δεν ξέρω αν κέρδισε η «Deutche Telecom» ή το ελληνικό δημόσιο. Για το αν θα δικαιωθούν οι επιλογές του ελληνικού δημοσίου, θα αποδειχθεί από το αποτέλεσμα αφού περάσουν δύο χρόνια. Δυστυχώς ο μόνος σίγουρα κερδισμένος, είναι η MIG και χαμένοι οι μικρομέτοχοι. Κερδίζουμε πολύ λίγα σε σχέση με την επένδυσή μας. Το καθαρό μας κέρδος είναι 140 εκ ευρώ, δηλαδή ποσοστό 6,5% του επιχειρηματικού κινδύνου που αναλάβαμε, αγοράζοντας μετοχές 2,3 δισ. ευρώ. Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να βγουν και άλλοι κερδισμένοι, προς το παρόν όμως δεν υπάρχουν, είμαστε μόνο εμείς».
Σε ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Κατερίνας Παπακώστα αν κέρδισαν οι μικρομέτοχοι, ο κ. Βγενόπουλος ανέφερε:
«Η συμφωνία δεν είχε κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Είχε όμως χαρακτηριστεί ως καταστροφική για τους μικρομετόχους. Όποιος μπορεί πηδάει από το παράθυρο για να αντιμετωπίσει τη ζημιά που έχει επέλθει στους μικρομετόχους. Η Deutche Telecom κερδίζει, αφού με ένα μικρό ποσοστό, εξασφαλίζει το μάνατζμεντ».
«Δώσατε λεφτά σε κόμματα και πολιτικούς;» ρώτησε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Δραγασάκης, για να του απαντήσει ο κ. Βγενόπουλος: «Δεν γνωρίζω κανέναν από κανένα κόμμα. Δεν έχω δώσει τίποτα σε κανένα».
Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε, σχετικά με τις αγωγές που κατέθεσε κατά του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ο κ Βγενόπουλος σημείωσε χαρακτηριστικά:
«Θα κλείσω με μια πολιτική τοποθέτηση χωρίς να επιθυμώ να γίνω Μπερλουσκόνι. Ο πολιτικός λόγος έχει όρια που καθορίζονται από το Σύνταγμα και τους Νόμους. Εσείς έχετε αντίθετη άποψη. Ένας πολιτικός μπορεί να μου κάνει αγωγή, εγώ γιατί δεν μπορώ; Γιατί να μπορεί να συκοφαντεί χωρίς να έχει στοιχεία. Επί δύο μήνες, η εταιρία μου δυσφημείται. Εγώ είμαι υπηρέτης της MIG και των μετόχων της και εσείς είστε υπηρέτες του ελληνικού λαού. Επειδή εγώ είμαι λαός, είστε και δικός μου υπηρέτης. Όλοι πρέπει να λογοδοτούμε».
«Μας αποκάλεσαν καταφερτζήδες. Ναι, είμαστε καταφερτζήδες. Δουλεύω επί 35 χρόνια επί 14 ώρες, έκανα τη μεγαλύτερη επένδυση και τα κατάφερα. Πρέπει να αναζητήσετε και άλλους τέτοιους επιχειρηματίες. Αν αυτούς δεν τους θέλετε σε αυτή τη χώρα, να μας το πείτε”.
Επικριτικός ήταν ο κ. Βγενόπουλος κατά του προέδρου του ΟΤΕ Παναγιώτη Βουρλούμη, αναφέροντας μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι δυνατό να παίρνει βραχυπρόθεσμο δάνειο ύψους 2,7 δισ., για να αγοράσει μειοψηφικό πακέτο της ΚΟΣΜΟΤΕ, δημιουργώντας πρόβλημα στον Οργανισμό.
Σχολιάζοντας την ενημέρωση του κ. Βγενόπουλου, η τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ, αρμόδια για θέματα Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Άκουσα την άποψή σας ότι έπρεπε να γίνει διαχωρισμός των στρατηγικών δικτύων και αυτά να παραμείνουν υπό τον έλεγχο του δημοσίου και να υπάρχουν κυριαρχικά δικαιώματά του. Καλώς ήρθατε στους κρατιστές. Άκουσα επίσης ότι το 40% θα το εξασφάλιζε απολύτως, το 33% αρκετά και το 28%, επί της ουσίας, άνοιξε την πόρτα για την επιθετική αγορά. Το 2004 το ελληνικό δημόσιο είχε πάνω από το 42%. Είχε 44,8%».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου