ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Επιτυχημένος παρά την άπνοια, ο 28ος αγώνας Βορείων Σποράδων

επιτυχημένος-παρά-την-άπνοια-ο-28ος-αγώ-415182

Με τη συμμετοχή 31 σκαφών από 12 ομίλους, από τον Βόλο, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, τη Χαλκίδα, τη Λάρισα την περιοχή του Βόρειου Ευβοϊκού αλλά και με σκάφος Βούλγαρων ιστιοπλόων, πραγματοποιήθηκε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ο καθιερωμένος ιστιοπλοϊκός αγώνας Βορείων Σποράδων, που διοργάνωσε και φέτος -για 28η χρονιά- ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Βόλου Ανοικτής Θαλάσσης, και έκλεισε με επιτυχίες των αθλητών του ομίλου.

Αφετηρία και βάση του αγώνα ήταν για μια ακόμη χρονιά η φιλόξενη Σκόπελος, που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια σε ιστιοπλοϊκό κέντρο , με τη φιλοξενία μεγάλων ιστιοπλοϊκών διοργανώσεων. Υπενθυμίζεται ότι ο αγώνας είναι ενταγμένος στο επίσημο ετήσιο πρόγραμμα αγώνων της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και αποτελεί την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του ΙΟΒΑΘ. Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος ο αγώνας πραγματοποιήθηκε με την αρωγή της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Όλοι οι αγωνιζόμενοι ιστιοπλόοι βρέθηκαν στη Σκόπελο την Παρασκευή 02/06/2017 στη συνάντηση κυβερνητών, όπου αφού έκαναν τις δηλώσεις συμμετοχής τους, παρέλαβαν από την Επιτροπή Αγώνα τις οδηγίες πλου.

Το Σάββατο το πρωί, οι προβλέψεις μιλούσαν για ασθενείς ανέμους, και πράγματι η εκκίνηση δόθηκε κανονικά, ακριβώς σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 10.00 έξω από το λιμάνι της Σκοπέλου, με Β-ΒΔ ανέμους 2-3 Μποφώρ.

Η αρκετά μεγάλη γραμμή εκκίνησης αλλά και ο σωστός προσανατολισμός της επέτρεψαν στα σκάφη να απλωθούν, να επιλέξουν την τακτική τους και να ξεκινήσουν χωρίς προβλήματα στην αρχή με φλόκους-τζένοες , αλλά πολύ γρήγορα βιράρισαν τα πολύχρωμα μπαλόνια τους με προορισμό τη Στενή Βάλα όπου υπήρχε βαθμολογική «πόρτα» , από την οποία έπρεπε να περάσουν τα σκάφη για να συνεχίσουν προς την Κυρά Παναγιά.

Στην πορεία όμως έπεσε η ένταση του ανέμου, αλλά και ένας κυματισμός που υπήρχε δυσκόλευε τους χειρισμούς, έτσι τα σκάφη αφήνοντας δεξιά τον Αϊ-Γιώργη κατέβηκαν με τσίμες κατάπρυμα προς την Αλόννησο.

Στον κάβο της Μαρπούντα, όπου έφτασε πρώτο το HAKUNA MATATA τέλειωσε ο ΒΔ, αναγκάζοντας το να κατεβάσει το μπαλόνι και να περιμένει τον επόμενο αέρα με αποτέλεσμα να κερδίζουν έδαφος από τα ανοικτά τα PARALOS, VORRAS και GRANMA X. Σύντομα όμως ήρθε ένας ΝΑ με ένταση 4-6 Kόμβους που βοήθησε να φύγουν όλοι όρτσα προς το στενό της Περιστέρας. Ο αέρας σιγά-σιγά σιγοντάρισε, τα σκάφη βιράρανε πάλι τα μπαλόνια, με κερδισμένους εκείνους που σήκωσαν ασύμμετρα και κατάπρυμα πια και με τσίμες έφτασαν στην «πόρτα» μπροστά από τη Στενή Βάλα.

Πρώτο την «πόρτα» πέρασε στις13.00.59΄΄ το HAKUNA-MATATA ακολουθούμενο στις 13.16΄.42΄΄από το PARALOS, το VORRA στις 13.16΄.44΄΄και το MAXIMA στις 13.16΄.49΄΄, το οποίο κάνοντας μία καλή κούρσα εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες του σκάφους στον ασθενή αέρα.

Τα σκάφη συνεχίζοντας την «ανηφόρα» προς τα Β.Α., με τσίμες, περνάνε κοντά από τον Άγιο Δημήτριο, την ωραιότερη παραλία της Αλοννήσου, με προορισμό την νησίδα «Πελέρισα» στην κυρά Παναγιά την οποία έπρεπε να καβατζάρουν και να επιστρέψουν στη Στενή Βάλα για τον τερματισμό της πρώτης μέρας (απόσταση διαδρομής 31 Ν.Μ.). Ο αέρας όμως πέφτει, αλλά μετά από ένα σύντομο διάστημα γυρίζει σε Β.Α με ένταση που φτάνει τους 10 κόμβους.

Έτσι τα πρώτα σκάφη HAKUNA-MATATA, PARALOS, VORRAS, GRANMA X, INTEGRALE, MAXIMA,JE MEN FOUS και FAIRYTALE θα καβατζάρουν άνετα την Πελέρισα κατευθυνόμενα προς τον τερματισμό. Ο αέρας όμως τους κάνει «παιχνίδια» πέφτοντας για κάποια ώρα σχεδόν στο 0, με αποτέλεσμα τα σκάφη να κινούνται μόνο από το ευνοϊκό ρεύμα, ένας όμως ασθενής Β.Α. που θα εμφανισθεί φέρνει στον τερματισμό τα γρηγορότερα σκάφη, Πρώτο στις 17.47΄.21΄΄έφτασε, με μεγάλη διαφορά , το HAKUNA -MATATA ακολουθούμενο στις 19.10΄.12΄΄από το PARALOS και στις 19,35΄.05΄΄ από το GRANMA X.

Για τα μικρότερα σκάφη όμως, καθώς προχωρούσε το απόγευμα και ο αέρας έπεφτε, είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος μέσα στην άπνοια, παρόλα αυτά όμως συνέχιζαν την «ανηφόρα» με πλεύση όρτσα βασανιστικά αργά… Παρ’ όλη όμως την αγωνιστική τους προσπάθεια και την επιμονή τους, ο αέρας δεν τους έκανε τη χάρη, μην αφήνοντας στα πληρώματα πολλές ελπίδες για ολοκλήρωση του αγώνα μέσα στα καθορισμένα χρονικά όρια. Έτσι τα περισσότερα σκάφη αποφάσισαν να εγκαταλείψουν, και να γυρίσουν στη Στενή Βάλα όπου με φαγητό και τραγούδι προσπάθησαν να ξεχάσουν την κούραση της ημέρας.

Την Κυριακή , δεύτερη μέρα του αγώνα, και με φρεσκαρισμένο Β.Α 13-15 κόμβων δόθηκε η εκκίνηση έξω από τη Στενή Βάλα με κατεύθυνση τις νησίδες Αδέλφια, τις οποίες τα σκάφη έπρεπε να περιπλεύσουν για να ορτσάρουν στη συνέχεια για την Σκόπελο όπου και ο τερματισμός. (απόσταση 21Ν Μ).

Εξαιρετική έφυγε το FAIRYTALE το οποίο σήκωσε μπαλόνι με την εκκίνηση και πήρε πορεία για την Μπαρκέτα. Υπήνεμα όμως της Περιστέρας ο αέρας φατσάρισε και όσα σκάφη είχαν μπαλόνια αφού αναγκάστηκαν να ποδίσουν να μαϊνάρουν και να συνεχίσουν με φλόκους και τζένοες. Πρώτο καβατζάρισε τον Ν.Δ. κάβο του μεγάλου Αδελφού το FAIRYTALE και βρέθηκε σε αέρα που έπαιζε σε διεύθυνση και έπεφτε σε ένταση.

Ο VORRAS ταξίδεψε περισσότερο ποδιστά κερδίζοντας απόσταση , ενώ η PARALOS που δεν είχε χρησιμοποιήσει μπαλόνι σχεδόν έφτασε τα προπορευόμενα σκάφη. Με Βοριά με μικροδιακυμάνσεις στην ένταση (έως 10 κόμβους) αλλά και στη διεύθυνση, τα πρώτα σκάφη έφτασαν ως τον Αϊ-Γιώργη, εκεί όμως το VORRAS το GRANMAX και το INTEGRALE επέλεξαν να πάνε κοντά στην ακτή για να έχουν συντομότερη διαδρομή, επιλογή όμως που τους στοίχησε αρκετές θέσεις, αφού ο Βοριάς στο μεταξύ εξασθένησε αφήνοντας κύμα που τους δυσκόλευε στην πορεία. Σιγά -σιγά όμως έστρωσε ένας ασθενής Ν.Α. που έφερε τα σκάφη στον τερματισμό.

Γενικά ο αγώνας είχε έντονο ενδιαφέρον λόγω των αυξομειώσεων στην ένταση του ανέμου και στις αλλαγές στη διεύθυνσή του. Τελικά , παρά τις παραξενιές του καιρού τα περισσότερα σκάφη τερμάτισαν στο λιμάνι της Σκοπέλου, με το HAKUNA-MATATA να παίρνει πάλι πρώτο την «κανονιά» του τερματισμού στις 13,43΄.53΄΄ ακολουθούμενο από την PARALO στις 14.01΄02΄΄, το INTEGRALE στις 14.02΄.49΄΄ το GRANMAX στις 14.06΄.12΄΄το VORRA στις 14.06΄,36΄΄και μέχρι τις 17.34΄22΄΄ που τερμάτισε το τελευταίο, είχαν τερματίσει και τα υπόλοιπα σκάφη του στόλου.

Έτσι μετά από αρκετά χρόνια, οι αθλητές του ΙΟΒΑΘ, που έτρεχαν με τα σκάφη HAKUNA -MATATA, MAXIMA και JE M’EN FOUS κατέλαβαν τις 3 πρώτες θέσεις της Γενικής Κατάταξης, Αξίζει να σημειωθεί ότι με το JE M’EN FOUS έτρεξαν μαθητές της Σχολής Himera sailing-ΙΟΒΑΘ, με κυβερνήτη τον εκπαιδευτή τους Α. Πλάκα.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με την τελετή λήξης το βράδυ της Κυριακής στην παραλία της Σκοπέλου, παρουσία των αγωνιζομένων, των φίλων τους, των δημοτικών και λιμενικών αρχών αλλά και πολλών κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.

Η πρόεδρος του ΙΟΒΑΘ και αντιπρόεδρος της Ε.Α.Θ./Ε.Ι.Ο κα. Εριφύλη Βαρδάκη, αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες που με την παρουσία τους στηρίζουν τον αγώνα, με αποτέλεσμα αυτός να αποτελεί εδώ και 28 ολόκληρα χρόνια τη μεγαλύτερη διοργάνωση της Περιφέρειας, ευχαρίστησε επίσης την Περιφέρεια Θεσσαλίας χωρίς την αρωγή της οποίας θα ήταν πολύ δύσκολη η πραγματοποίηση του, το προσωπικό των Λιμεναρχείων Σκιάθου και Σκοπέλου που φρόντισαν για τα διαδικαστικά αλλά και για την ασφάλεια των αγωνιζομένων, τον δήμαρχο Σκοπέλου κ. Βασιλούδη, αλλά και τον πρόεδρο και τα μέλη του τοπικού ομίλου ΝΙΚΟΣ για τη βοήθεια και τη φιλοξενία.

Τα αναλυτικά αποτελέσματα, ανά κατηγορία, ήταν τα εξής:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙΙ

1Ο FATA MORGANA κυβερν. Κ. ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Ι.Ο.Β.ΑΘ.

2Ο IOLI « Γ.ΜΙΧΟ Ι.Ο. ΧΑΛΚΙΔΑΣ

3Ο DAMSON « Γ.ΖΑΧΑΡΙΟΥ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙ

1Ο MAXIMA κυβερν. Β. ΚΑΝΑΤΟΥΛΑΣ ΟΕΑ-ΝΑΒ

2Ο JE M’EN FOUS « Α .ΠΛΑΚΑΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

3Ο ASSANTE « Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΟΘΑ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ι

1Ο HAKUNA-MATATA κυβερν. ΕΥΘ. ΜΠΑΣΤΗΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

2Ο FAIRYTALE « ΑΡ. ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

3Ο PARALOS « Σ. ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ν.Ο.ΘΕΣ/ΚΗΣ.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ OVERALL

1o HAKUNA -NATATA ΕΥΘ. ΜΠΑΣΤΗΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

2o MAXIMA Β. ΚΑΝΑΤΟΥΛΑΣ ΟΕΑ-ΝΑΒ

3o JE M’EN FOUS Α. ΠΛΑΚΑΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.

Το τριήμερο έκλεισε με τις απονομές των κυπέλλων στους νικητές, των διπλωμάτων και των αναμνηστικών σε όλους τους συμμετέχοντες, αλλά και με την ευχή και υπόσχεση όλων να ξαναβρεθούν το 2018 στον 29ο αγώνα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου