ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ραντεβού στα… ηλεκτρονικά

ραντεβού-στα-ηλεκτρονικά-851206

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ραντεβού στα… ηλεκτρονικά

31/8/2008

 

Ανδρας… ετών… µόνος… ζητεί γνωριµία… µέσω ∆ιαδικτύου. Η εποχή της πληροφορίας θέλει τις παραδοσιακές µικρές αγγελίες γνωριµιών να µετακοµίζουν στον Παγκόσµιο Ιστό υπό µορφή ψηφιακών προφίλ, εµπλουτισµένων µε οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο) και δυνατότητες άµεσης επικοινωνίας µεταξύ των ενδιαφεροµένων µερών (chat, e-mail).

Λιγότερο ντροπαλοί µπροστά στην οθόνη από ό,τι στον έξω κόσµο, εκατοµµύρια κυβερνοναύ-τες φλερτάρουν αλλήλους online, αναζητώντας «ραντεβού στα τυφλά» και συντρόφους στον κυ-βερνοχώρο.

Την εν λόγω δυνατότητα τους δίνουν οι περισσότερες από 1.000 ανά την υφήλιο ιστοσελίδες γνωριµιών (dating sites), οι οποίες κάνουν «χρυσές δουλειές», τζιρά-ροντας, πλέον, περισσότερα από 600 εκατ. δολάρια ετησίως.

Περίοπτη θέση, µεταξύ αυτών, κατέχει η γαλλική υπηρεσία Meetic (www.meetic.com). Εξυπηρετώντας περισσότερα από 30 εκατοµµύρια χρήστες σε 20 χώ ρες (οι 650.000 εκ των οποίων καταβάλλουν µηνιαίες συνδροµές της τάξεως των 47 µε 85 δολαρίων), η Meetic είναι επί του παρόντος η µεγαλύτερη ιντερνετική υπηρεσία γνωριµιών της Γηραιάς Ηπείρου και µία εκ των κυριότερων ανταγωνιστριών της αµερικανικής online dating αυτοκρατορίας, η οποία ακούει στο όνοµα Match.com.

Οι επιφυλάξεις

Σε µια προσπάθεια να κατακτήσει την κορυφή, η ιδρυθείσα το 2001 Meetic κινείται επιθετικά, εξαγοράζοντας και θέτοντας υπό την επιχειρηµατική της σκέπη ι-στοσελίδες γνωριµιών σε Ηνωµένο Βασίλειο, Γερµανία, Ολλανδία,

Κίνα και Βραζιλία. Τα αποτελέσµατα των διαδικτυακών κόρτε αµφιλεγόµενα (η ίδια η υπηρεσία ισχυρίζεται πως οκτώ στους δέκα βρίσκουν ταίρι), οι σχετικές µε το κυβερνοφλέρτ επιφυλάξεις, ωστόσο, ποικίλες και δεδοµένες.

Ο Παγκόσµιος Ιστός έχει καταλήξει πλέον να οµοιάζει σε πρακτορείο φωτοµοντέλων γεµάτο «καλοννούς» και καλλονές, καθώς ποσοστό µικρότερο του 1% των ερωτύλων κυβερνοναυτών τολµά να χαρακτηρίσει εαυτόν «κάτω του µετρίου».

Παράλληλα, ωστόσο, πέρα από τα όποια σχετικά ακίνδυνα ψεµα-τάκια, οι online dating ιστοσελί-δες κρύβουν κι άλλες σοβαρότερες παγίδες. Ενίοτε φιλοξενούν εκπάγλου καλλονής µεν, κίβδηλα δε, προφίλ, τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε πραγµατικά πρόσω πα, αλλά εκτελούν απλά χρέη «δολώµατος», µε στόχο είτε απλά την προσέλκυση νέων συνδροµητών

(τόσο η Yahoo! Personals όσο και η Match.com έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν για αυτή την πρακτική) είτε την παραποµπή σε άλλες, συχνά «ερωτικές» και αµφιβόλου φερεγγυότητας ιστοσελί-δες.

Οι αριθµοί µιλούν από µόνοι τους και διηγούνται ιστορίες αδιάκοπου, 24ωρου, δικτυακού φλερτ: Ενα εκατοµµύριο e-mails ηµερησίως και 4.500 στιγµιαία µηνύµατα κάθε λεπτό ανταλλάσσουν µεταξύ τους τα µέλη της κοινότητας στον ιστοχώρο της Meetic.com, µε τον οποίο είναι ανά πάσα στιγµή συνδεδεµένα πε-ρί τα 40.000 άτοµα.

Κρυµµένοι πίσω από ψηφιακές περσόνες και «ιδεατούς εαυτούς», οι «ανασφαλείς» κορτάκη-δες του ∆ιαδικτύου τείνουν να ψεύδονται σε ό,τι αφορά τα κάλλη τους, παρουσιάζοντας τα πράγµατα online ελαφρώς «καλύτερα» από ό,τι είναι στην πραγµατικότητα.

Πιο συγκεκριµένα, σύµφωνα µε µελέτη του Πανεπιστηµίου της Βοστόνης, σχεδόν το 90% των ατόµων τα οποία αναζητούν ταίρι στον κυβερνοχώρο παραδέχεται πως έχει, σε µεγαλύτερο ή µικρότερο βαθµό, ενδώσει στον πειρασµό της διάδοσης ψευδών ειδήσεων. Σε γενικές γραµµές, οι κυ-βερνοναύτες τείνουν να είναι στα ψηφιακά προφίλ τους ψηλότεροι (κατά 2,5 εκατοστά) και λεπτότεροι (κατά 2,5 κιλά), όπως φανερώνει έρευνα των Πανεπιστηµίων Κορνέλ και Μίσιγκαν Στέιτ. Οι άνδρες ψεύδονται για το επίπεδο της µόρφωσής τους, το εισόδηµα, το ύψος, την ηλικία και την οικογενειακή τους κατάσταση. Οι γυναίκες, από την άλλη, παραπλανούν σχετικά µε την ηλικία τους, το βάρος και την εξωτερική τους εµφάνιση, ενώ οι φωτογραφίες τους συχνά έρχονται είτε από το µακρινό παρελθόν είτε είναι προϊόν… photoshop.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου