ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Καρπούζι κομμένο στα τέσσερα…

καρπούζι-κομμένο-στα-τέσσερα-208250

Εντονο προβληματισμό έχει δημιουργήσει στους επαγγελματίες

της Σκιάθου ο περιορισμός του τζίρου, λόγω της κρίσης που δεν άφησε

ανεπηρέαστους, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, τους επισκέπτες του νησιού,

ημεδαπούς αλλά και αλλοδαπούς. Η πτώση

τζίρου είναι εμφανής σε αρκετές επιχειρήσεις του νησιού και μάλιστα σε ορισμένα

μίνι μάρκετ εκτιμάται ότι αγγίζει το 20% περίπου, δεδομένου ότι οι τουρίστες

είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι σε σχέση με τα χρήματα που ξοδεύουν. Ενδεικτική

είναι, στο σημείο αυτό, η επισήμανση του προέδρου του Συνδέσμου

Παντοπωλών Βορείων Σποράδων, Μανώλη Κανταράκια, ότι «κόβουμε το καρπούζι στα

τέσσερα, για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γλυκερία

Υδραίου

Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών της Σκιάθου, κυρίως

δε των ημεδαπών, είναι νεαρής ηλικίας επισκέπτες από 17 έως 25 ετών, οι οποίοι

περιορίζονται στην «ξηρά τροφή», τα σουβλάκια, τα σάντουιτς και τις κρέπες, για ευνόητους λόγους. Όπως αναφέρει στο σημείο

αυτό ο κ. Κανταράκιας «η κίνηση από την 1η έως τις 12 Αυγούστου

κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά οι Έλληνες έχουν αρχίσει να επιστρέφουν

στην βάση τους και υπάρχουν πλέον κενά δωμάτια και στην χώρα. Η πλειοψηφία των

τουριστών είναι νεαρής ηλικίας και προμηθεύονται από τα μάρκετ κρουασάν,

πατατάκια, μπισκότα, γάλα, αναψυκτικά, στη διάρκεια της παραμονής τους στο

νησί».

Οι νεαροί

τουρίστες είναι φειδωλοί σε σχέση με τα χρήματα που διαθέτουν για την

καθημερινή τους διατροφή και την βραδινή τους διασκέδαση κι όπως υπογραμμίζει ο

πρόεδρος του Συνδέσμου Παντοπωλών Βορείων Σποράδων «προμηθεύονται ποτά από τις

κάβες ή τα μάρκετ του νησιού, προκειμένου να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα».

Η συγκρατημένη

διάθεση χρημάτων είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο για την συντριπτική πλειοψηφία

των τουριστών. Σε γενικές γραμμές πάντως οι ξένοι τουρίστες προμηθεύονται από

τα τοπικά μάρκετ γαλακτοκομικά προϊόντα και διάφορα είδη προκειμένου να

παρασκευάσουν το γεύμα τους, καθώς και αλκοολούχα ποτά, κυρίως μπύρες.

Εξίσου

συγκρατημένοι είναι, ωστόσο, και οι ντόπιοι, οι οποίοι αγοράζουν πλέον τα

απολύτως απαραίτητα και όσα θα διατεθούν προς κατανάλωση στο ημερήσιο τραπέζι,

αποφεύγοντας την συγκέντρωση προμηθειών στις αποθήκες τους, σύμφωνα με τα

πρότυπα του παρελθόντος. Η φετινή σεζόν είναι κατά γενική ομολογία μια από τις

δυσκολότερες και όπως επισημαίνει ο κ. Κανταράκιας «τον χειμώνα θα είναι ακόμη

δυσκολότερη η κατάσταση. Σε γενικές γραμμές πάντως και σε προσωπικό επίπεδο, υπογραμμίζει

ο ίδιος, είμαι ικανοποιημένος αλλά η γενικότερη εικόνα που επικρατεί είναι

πτώση τζίρου 20% περίπου σε σχέση με πέρυσι, στα μάρκετ». Τα περισσότερα μάρκετ

του νησιού είναι εποχικά και ως εκ τούτου λειτουργούν στην διάρκεια της

τουριστικής σεζόν. Η εξέλιξη της φετινής τουριστικής περιόδου δεν επαλήθευσε

τις προσδοκίες πολλών επαγγελματιών, με αποτέλεσμα να επικρατεί έντονος

προβληματισμός για την αντίστοιχη χειμερινή σεζόν και τις οικονομικές

υποχρεώσεις που συνεπάγεται για όλους.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου