ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Αποστολή εξετελέσθη… δορυφόρος με την υπογραφή της Ομάδας X-ALON

αποστολή-εξετελέσθη-δορυφόρος-με-τη-47691

Μετά από έξι μήνες ενασχόλησης, οι μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου Αλοννήσου κατασκεύασαν τον δορυφόρο τους, στο πλαίσιο του πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού Can Satin Greece 2018, τον πιο απαιτητικό μαθητικό διαγωνισμό.

Ο δορυφόρος της ομάδας x-alon (της εξ Αλοννήσου αποστολής) έχει διαστάσεις ίδιες με ένα μικρό κουτάκι αναψυκτικού. Κατασκευάστηκε με ακρίβεια δεκάτων του χιλιοστού, τόσο εξωτερικά όσο και στην εσωτερική του διαμερισματοποίηση, ώστε να χωρέσουν τα απαιτούμενα μικροηλεκτρονικά για την εκτέλεση της αποστολής που σχεδίασε η ομάδα.

Υποχρεωτικά ο δορυφόρος πρέπει να καταγράφει την πίεση και τη θερμοκρασία της ατμόσφαιρας όπως και τις γεωγραφικές συντεταγμένες της θέσης του κάθε στιγμή. Τα δεδομένα πρέπει να αποθηκεύονται στον δορυφόρο και να εκπέμπονται ασύρματα, ώστε να ληφθούν από κάποιον σταθμό βάσης. Επιπλέον, ο δορυφόρος πραγματοποιεί και μια αποστολή σχεδιασμένη από την ομάδα. Οι μαθητές της Αλοννήσου επέλεξαν να διερευνήσουν έναν υποθετικό πλανήτη ως προς την πιθανότητα ύπαρξης ζωής. Για να το πετύχουν αυτό, εξόπλισαν τον δορυφόρο τους με αισθητήρες πίεσης, θερμοκρασίας, υγρασίας, υπεριώδους και ορατού φωτός, μαγνητικού πεδίου και μετρητή ραδιενέργειας Geiger.

Η τελική φάση του διαγωνισμού διεξήχθη στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, από τις 11 έως τις 14 Απριλίου 2018. Μαζί με άλλες 9 ομάδες από όλη τη χώρα που είχαν περάσει στην τελική φάση, η ομάδα της Αλοννήσου παρουσίασε στις 11/4 τον δορυφόρο της αποκομίζοντας θετικότατες κριτικές. Την επόμενη ημέρα εκτελέστηκε η αποστολή.

Ο δορυφόρος (λόγω προβλήματος με τους πυραύλους εκτόξευσης) ανέβηκε με drone σε ύψος 550 μέτρων και αφέθηκε να πέσει με αλεξίπτωτο που κατασκεύασε η ομάδα. Κατά την κάθοδό του συνέλεξε τις μετρήσεις των αισθητήρων, τις αποθήκευσε στον δορυφόρο και ταυτόχρονα τις έστειλε στον σταθμό βάσης. Η αποστολή εκτελέστηκε με μεγάλη επιτυχία. Θα ήταν άριστη αν άντεχαν λίγο ακόμα οι μπαταρίες του δορυφόρου ή αν δεν είχε καθυστερήσει η εκτόξευση.

Στη συνέχεια οι μαθητές ανέλυσαν τα δεδομένα και το Σάββατο 14/4 τα παρουσίασαν σε ειδική εκδήλωση στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εκδήλωση που χαιρέτισε και ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Την πρώτη θέση στον διαγωνισμό κατέλαβε η ομάδα Zephyrus II του 3ου ΓΕΛ Ιωαννίνων που με μια εξαιρετική αποστολή θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον αντίστοιχο πανευρωπαϊκό διαγωνισμό Can Satin Europe 2018.

Οι μαθητές της Αλοννήσου που συνθέτουν την ομάδα x-alon είναι οι Χρήστος Μαλαματένιας, Ελένη Καραμαλή, Υρώ Μαμούρα, Αμάντα Κρυεμάδι, Σπύρος Στέλλας, Φαίδρα Καρούτσου, Μαριλένα Καστάνη και Μαρίλια Ουρανίτσα. Επέστρεψαν από την Αθήνα ενθουσιασμένοι με την εμπειρία του διαγωνισμού, την αλληλεπίδραση με μαθητές από όλη την Ελλάδα και την επιτυχή εμφάνιση της ομάδας. Νίκη για αυτούς θεωρούνταν και θεωρείται η συμμετοχή σε ένα πολυσχιδές εγχείρημα. Ήδη σχεδιάζουν την επόμενη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.

Ο συντονιστής καθηγητής της ομάδας, ο φυσικός του σχολείου Δημήτρης Μαμούρας, συγχαίρει τους μαθητές «που άφησαν για λίγο στην άκρη τα social media και διέθεσαν χρόνο σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα με τεράστια εκπαιδευτική αξία, λόγω των πολλών αντικειμένων με τα οποία σχετίζεται αλλά και του καινοτόμου χαρακτήρα της. Οι μαθητές κατάφεραν να χωρέσουν μέσα στον δορυφόρο τους κομμάτια από το μέλλον τους!»

Τα μέλη της ομάδας x-alon αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν το ίδρυμα Thalassa Fundation, μεγάλο χορηγό της προσπάθειάς τους, τη Hellenic Seaways για την προσφορά των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, το ΚΤΕΛ Μαγνησίας για την έκπτωση που προσέφερε και την εταιρεία INOX DESIGN KATERIS για τη βοήθεια στη δημιουργία του σκελετού του δορυφόρου. Μεγάλη οικονομική βοήθεια και υποστήριξη στην προσπάθεια της ομάδας προσέφερε το εργαστήριο τόνου Αλοννήσου ALELMA (Καλογιάννη Αμαλία), το φροντιστήριο ξένων γλωσσών ΕΥΡΟΓΝΩΣΗ Αλοννήσου (Ουρανίτσα Ντίνα) και φυσικά η Σχολική Επιτροπή και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. Χωρίς αυτούς η εξ Αλοννήσου αποστολή θα έμενε στον σχεδιασμό.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου