ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Παραμύθι από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου

παραμύθι-από-το-δηπεθε-βόλου-466171

Δεκάδες παιδιά από την περιοχή μας δηλώνουν ενθουσιασμένα από την παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου «Τα καινούργια ρούχα του βασιλιά» που φιλοξενείται στο θέατρο της Παλιάς Ηλεκτρικής. Το παραμύθι του Αντερσεν παρουσιάζεται σε διασκευή του Γιάννη Καλαντζόπουλου και οι παραστάσεις συνεχίζονται από αύριο στις 10 το πρωί στην Παλιά Ηλεκτρική. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, περίπου 7.000 – 8.000 παιδιά, μαθητές του Δημοτικού κατά βάση, αναμένεται να παρακολουθήσουν την συγκεκριμένη παράσταση, προς μεγάλη ικανοποίηση των διοργανωτών. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών εκδηλώνεται από όλη την Μαγνησία, όπως Άλλη Μεριά, Βελεστίνο, Ζαγορά, Μηλίνα και αλλού.
Το έργο του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν «Τα καινούργια ρούχα του βασιλιά» είναι ένα διαχρονικό και πολύ ενδιαφέρον παραμύθι, το οποίο μεταφέρει ουσιαστικά μηνύματα σε μικρούς και μεγάλους. Μετά το τέλος κάθε παράστασης, τα παιδιά εξέρχονται ενθουσιασμένα από την Παλιά Ηλεκτρική, φωνάζοντας «δεν σε θέλει ο λαός, παρ’ τα ρούχα σου και μπρος». Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν εμπνεύστηκε πρώτος τον «γυμνό βασιλιά» μέσα από το πασίγνωστο παραμύθι του και «ξεσκεπάστηκαν» οι γυμνοί βασιλιάδες όλου του κόσμου. Το αλληγορικό παραμύθι έδωσε την αφορμή στον Γιάννη Καλατζόπουλο να προχωρήσει σε μία διασκευή της ιστορίας, που καταλήγει σε ένα πολιτικό παραμύθι, στην δημιουργία ενός από τα ελάχιστα πολιτικά θεατρικά έργα για παιδιά. Μέσα από τη μαγεία των σκηνικών, των κοστουμιών, της μουσικής οι θεατές του έργου, καταλήγουν να κρίνουν τις πράξεις των ηρώων, να συμμετέχουν ενεργά και στο τέλος να αποτελούν κομμάτι της ειρηνικής διαδήλωσης με την οποία ο λαός της Σαρτουρίας εκθρονίζει τον ακατάλληλο μονάρχη.
H μεγάλη αξία αυτής της ιστορίας, δεν βρίσκεται τόσο στο ότι ένα νέο κορίτσι αποκαλύπτει την πλάνη στην οποία έχουν οδηγηθεί οι ήρωες της ιστορίας, αλλά στις λεπτομέρειες με τις οποίες περιγράφεται πώς μια ολόκληρη κοινότητα ανθρώπων, ωθούμενη από φόβο, συμφέρον και ιδιοτέλεια, συναινεί σ’ ένα ψέμα και ρυθμίζει τη συμπεριφορά της σύμφωνα με αυτό. Το έργο βασίζεται στο παραμύθι του Χ.Κ.Άντερσεν «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα». Η θεατρική διασκευή είναι του «δασκάλου» του ελληνικού παιδικού θεατρικού έργου, Γιάννη Καλατζόπουλου. Η σκηνοθεσία είναι του Σπύρου Μαβίδη. Μουσική για το έργο έγραψε ο Ανδρέας Κατσιγιάννης. Σκηνικά και Κοστούμια δημιούργησε η Ιωάννα Τουλούπη. Τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν στο StudioΑ440 του Γιώργου Ζαγόρη. Φωτισμούς έκανε ο Κώστας Τατάκος και η επιμέλεια ήχου είναι του Βασίλη Σταμόπουλου. Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά οι: Ηλέκτρα Καρτάνου, Αντώνης Κουτσελίνης, Νιόβη Κωστοπούλου, Σταμάτης Παγασαίος, Βάσω Πατιού και Απόστολος Τσιρώνης.
 
Ενα διαχρονικό παραμύθι
Μια φορά κι έναν καιρό, στην φανταστική χώρα της Σαρτουρίας, βασίλευε ένας μονάρχης που τον ενδιέφερε μόνο ο προσωπικός του πλούτος, οι φορεσιές του και η καλοπέρασή του. Σημασία δεν έδινε στο λαό του και τις ανάγκες του και για να πνίγει κάθε φωνή διαμαρτυρίας, έστελνε στο δήμιο όποιον τολμούσε να αντιδράσει. Λίγο έξω από το παλάτι, δύο μικροαπατεώνες, ο Μπαγάσας και ο Μάπας, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν τα προς το ζην, αποφασίσουν να εκμεταλλευθούν την αδυναμία του βασιλιά για τα ωραία ρούχα και αποφασίζουν να του υφάνουν μία αόρατη φορεσιά που όμοιά της δεν υπάρχει σε όλο το βασίλειο. Για να μην τολμήσει μάλιστα να πει κανείς στο βασιλιά ότι, η φορεσιά – απλά δεν υπάρχει – οι απατεώνες καμώνονται πως η μεγάλη αρετή του υφάσματος είναι πως δεν είναι ορατό από τους ψεύτες και από τους ανάξιους για το αξίωμά τους!!!
Πώς να τολμήσει λοιπόν κανείς, μέσα στο παλάτι να πει στο βασιλιά ότι είναι γυμνός; Ακόμα και η ίδια η βασίλισσα, φοβούμενη ότι θα θεωρηθεί ανάξια για τον τίτλο της, υποστηρίζει θερμά ότι η αόρατη φορεσιά είναι η καλύτερη που έβαλε ποτέ του ο βασιλιάς. Μέσα στη ματαιοδοξία του, το βασιλικό ζεύγος βολτάρει στους κήπους του παλατιού και δεν ακούν τις φωνές του λαού που έχει αρχίσει να αντιδρά και αγνοούν τα συνθήματα που ακούγονται έξω από τις πύλες του παλατιού. Και ενώ ο λαός φωνάζει «θέλουμε σχολεία, όχι μεγαλεία», ο βασιλιάς αποφασίζει να πάρει μέρος στη μεγάλη παρέλαση φορώντας την αόρατη στολή του. Βγαίνει λοιπόν από το παλάτι σχεδόν γυμνός και στο σημείο αυτό ο λαός, με τη συμμετοχή του κοινού του έργου, τον τρέπουν σε φυγή και οι θεατές τον βρίσκουν πάλι στο χαιρετισμό της παράστασης, όπου ως ηθοποιός πλέον παίρνει θερμό χειροκρότημα από τους θεατές.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου