Πορτρέτο μούσας του Πικάσο αποκαλύπτεται για πρώτη φορά εδώ και 2 δεκαετίες

Τελευταία ενημέρωση: 2018-05-31, 20:03:32
Πορτρέτο μούσας του Πικάσο αποκαλύπτεται για πρώτη φορά εδώ και 2 δεκαετίες

Ζωγραφισμένο το 1932, γνωστή ως «Η χρονιά των θαυμάτων» του Πικάσο θα αποκαλυφθεί στο κοινό για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες στο ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν του Sotheby’s στο Λονδίνο

Βγαίνοντας για πρώτη φορά σε δημοπρασία μετά από περισσότερες από δύο δεκαετίες το πορτραίτο «Buste de femme de profil Femme écrivant» - γιατί περί αυτού ο λόγος - θα αναδείξει την απογευματινή δημοπρασία για τον Ιμπρεσιονισμό και τη Μοντέρνα Τέχνη του Sotheby’s στο Λονδίνο στις 19 Ιουνίου 2018.

Ο μνημειώδης, και συνάμα αξιοσημείωτα ευχάριστος και οικείος πίνακας της Μαρί-Τερέζ την παρουσιάζει προσηλωμένη στη γραφή αποτυπώνει μια ιδιωτική στιγμή από τη μυστική σχέση του καλλιτέχνη με την πιο αγαπημένη του μούσα.

Αφυπνισμένη ή αποκοιμισμένη, γράφοντας ή διαβάζοντας , η Μαρί-Τερέζ εμφανίζεται σε ποικίλες μορφές σε όλο το έργο του Πικάσο. Σ ‘αυτό τον πίνακα, ο Πικάσο επικεντρώνεται στην αθωότητά και τη νεανικότητα της, απεικονίζοντας την ηρεμία της μέσα από τις σκέψεις της. Το αδιαμφισβήτητο προφίλ και τα ξανθά μαλλιά της Μαρί-Τερέζ σκιαγραφούνται μπροστά σε ένα παράθυρο στο Château de Boisgeloup, στο μεγάλο σπίτι έξω από το Παρίσι που αποκτήθηκε από τον Πικάσο το 1930. Οι αισθησιακές της καμπύλες αντανακλώνται από το διάχυτο πράσινο φως που προέρχεται από τους κήπους πέρα ​​από το παράθυρο - τη σκόπιμη αντιπαράθεση των οριζοντίων και των κατακόρυφων πλαισίων του παραθύρου με τις απαλές καμπύλες του σώματός της, δίνοντας έμφαση στη μορφή της. Η παλέτα είναι χαρακτηριστική των βασικών απεικονίσεων της Μαρί-Τερέζ από τον Πικάσο κατά τη διάρκεια αυτού του έτους. Η σύνθεση επαναλαμβάνει τόσο τους διάσημους Κυβιστικούς πίνακες όσο και τη σειρά των μνημειωδών γλυπτών κεφαλών που δημιούργησε το 1931, εμπνευσμένα και πάλι από τη Μαρί-Τερέζ. Είναι η ένταση και το πάθος των έργων του 1932 που τους αποδίδουν μοναδικό χαρακτήρα ανάμεσα στο έργο του καλλιτέχνη.

Μπήκε στη ζωή του Πικάσο μια μέρα του Ιανουαρίου του 1927

Η Marie-Thérèse Walter μπήκε τη ζωή του Πικάσο μια ημέρα του Ιανουαρίου 1927, τραβώντας την προσοχή του με την πρώτη ματιά στους δρόμους του Παρισιού, σε μια εποχή που η ταραχώδης σχέση του με τη σύζυγό του Όλγα ναυαγούσε. Μια έντονα παθιασμένη - και δημιουργικά εμπνευσμένη - σχέση, αυτή η τυχαία συνάντηση με τη Μαρί-Τερέζ κινητοποίησε τη ζωή και την τέχνη του. Γρήγορα έγινε πηγή δημιουργικής έμπνευσης και από εκείνη την εποχή εμφανίστηκαν αναφορές της στην τέχνη του. Ωστόσο, μόνον πέντε χρόνια, το 1932 - σε συνέχεια μιας έκθεσης ορόσημο στη Gallery Georges Petit του Παρισιού - ο καλλιτέχνης ανακοίνωσε ότι η Μαρί-Τερέζ είναι μια εξαιρετική παρουσία στη ζωή και την τέχνη του μέσα από τα έργα του.

Ο Πικάσο σχεδόν ποτέ δεν ζωγράφισε τις μούσες της ζωής του, οι απεικονίσεις του ήταν εμπνευσμένες από την ενθύμηση τους και τη μεταμορφική δύναμη της ερωτικής φαντασίας του. Με τη Μαρί-Τερέζ ειδικότερα, η έμπνευση του καλλιτέχνη κορυφώθηκε κατά τις μεγάλες περιόδους που αναγκάστηκαν να περάσουν χωριστά. Εδώ, την απεικονίζει σε μια ήρεμη στοχαστική διάθεση – που ενδεχομένως αναπαριστά τον εραστή της, όπως γράφει.

Η Helena Newman, Συν-Επικεφαλής του Οίκου Sotheby’s στο Τμήμα Ιμπρεσιονιστών & Μοντέρνας Τέχνης Παγκοσμίως και Πρόεδρος του Οίκου Sotheby’s Ευρώπης, δήλωσε:

«Αυτή η τρυφερή και ρομαντική εικόνα της Μαρί-Τερέζ είναι ένα αξιοσημείωτα οικείο πορτρέτο της γυναίκας που κατάφερε να ενσαρκώσει την καρδιά και τη ψυχή του πιο αξιοσημείωτου έτους του έργου του Πικάσο, “Buste de femme de profil” το πορτραίτο “Femme écrivant” έρχεται σε δημοπρασία έχοντας παραμείνει αθέατo στο κοινό για περισσότερα από 20 χρόνια, σηματοδοτώντας φέτος την τρίτη συνεχόμενη σεζόν, που ένας εξαιρετικός πίνακας του Πικάσο από τη δεκαετία του 1930 γίνεται η ναυαρχίδα για την εμβληματική απογευματινή δημοπρασία. Είναι καταπληκτικό που προσφέρουμε αυτόν τον πίνακα που δημιουργήθηκε την άνοιξη του 1932 την ίδια στιγμή που απολαμβάνουμε μια παγκοσμίου φήμης έκθεση αφιερωμένη σε αυτή τη χρονιά στην «Tate Modern του Λονδίνου».

[thetoc.gr]

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
9
=