Ξενάγηση σε εικαστικά μονοπάτια

Τελευταία ενημέρωση: 2017-12-12, 13:31:20
Ξενάγηση σε εικαστικά μονοπάτια

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το Ημερολόγιο του Μουσείου Ελιάς και Λαδιού Πηλίου, μας ξεναγεί σε εικαστικά μονοπάτια και μας γνωρίζει ζωγράφους.

Το φετινό περιλαμβάνει μεταξοτυπίες των Αστεριάδη, Βασιλείου, Γουναρόπουλου, Δεκουλάκου, Θεοχαράκη, Κανακάκη, Καρά, Κόντογλου, Σικελιώτη, Σόρογκα, Σταθόπουλου, Στεφόπουλου, Τάσσου και Τσαρούχη, από το εργαστήριο του Γιώργου Κοτσαΐτη.

Στον Βόλο θα παρουσιαστεί σήμερα Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στο βιβλιοπωλείο «ΧΑΡΤΑ» (Μ. Σκενδεράνη 16), στις 20:00. Θα μιλήσουν: η Ιστορικός – Κοινωνιολόγος Τέχνης Χρύσα Δραντάκη για τους νεοέλληνες ζωγράφους του Ημερολογίου, και ο τιμώμενος μεταξοτύπης Γιώργος Κοτσαΐτης, ο οποίος θα μιλήσει για την τέχνη του.

Μεταξοτυπία είναι η πιο αρχαία μορφή της εκτύπωσης. Ξεκινάει από την επιλογή του σχεδίου και μετατροπή του σχεδίου σε φιλμ μαυρόασπρο γραμμικό. Στη συνέχεια, στην επιλογή του σχετικού χαρτιού (ή άλλου υλικού) που θα τυπωθεί. Το μετάξι πρώτα τεντώνεται γύρω από ένα τελάρο από ξύλο ή αλουμίνιο. Γίνεται φωτομεταφορά της εικόνας στην προετοιμασμένη με ειδικό γαλάκτωμα (emulsion), φωτοευαίσθητη επιφάνεια του μεταξιού. Μετά πλένεται και είναι έτοιμο το σχέδιο, όπου είναι τα κενά θα διαπεράσει το χρώμα και θα τυπωθεί.

Με τη τεχνική της Μεταξοτυπίας, το πρωτότυπο αναπαραγόταν σε αριθμημένα αντίτυπα μέχρι 100 τον αριθμό τα οποία υπογράφονταν από τον ζωγράφο. Ο Γιώργος Κοτσαΐτης στον σκοτεινό θάλαμο της οδού Αλιπέδου 8 του εργαστηρίου του, με τη χρήση φίλτρων διαχώριζε χρωματικά το έργο. Ανέλυε χρωματικά και τονικά τον πίνακα και εκτύπωνε σε φιλμς όλη τη χρωματική παλέτα του έργου. Το φιλμ αντιστοιχούσε σε χρωματικό τόνο και κάθε φιλμ γινόταν τελάρο. Στο τελάρο με τη χρήση λαστιχένιας σπάτουλας τύπωνε το αντίστοιχο χρώμα. Πολλές φορές γινόταν χρήση αερογράφου και στα φιλμς και στα τελάρα. Έτσι χρώμα - χρώμα, τύπωμα - τύπωμα, που πολλές φορές έφταναν και τα 45 τυπώματα προσέγγιζε το πρωτότυπο. Η φήμη του έγινε γνωστή και σε άλλες χώρες, και πολλοί καλλιτέχνες τον επισκέπτονταν στον καλλιτεχνικό του χώρο στον Πειραιά.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
3
=