ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Χρυσή Αρκτος στην Ουγγαρία

η-χρυσή-αρκτος-στην-ουγγαρία-558507

Σε ένα βραδύκαυστο ρομαντικό δράμα με φόντο ένα… σφαγείο πήγε η Χρυσή Αρκτος του 67ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το βράδυ του Σαββάτου, διά χειρός του προέδρου της φετινής κριτικής επιτροπής Πολ Φερχόφεν.

Το φιλμ της Ουγγαρέζας Ιλντικο Ενιέντι, πάνω στην ιδιαίτερη πνευματική-ερωτική έλξη δύο υπαλλήλων σφαγείου στη Βουδαπέστη, ήταν εκείνο το οποίο «η επιτροπή ερωτεύτηκε».

Παρότι, ωστόσο, ήταν ένα λαβ στόρι αυτό που κέρδισε την ανώτατη διάκριση, το πολιτικό στίγμα της φετινής Μπερλινάλε δόθηκε τόσο από τα υπόλοιπα μεγάλα βραβεία όσο και από τον αποχαιρετιστήριο λόγο του καλλιτεχνικού διευθυντή Ντίτερ Γκόσλικ. «Ταραγμένοι οι καιροί μας» είπε ο Γκόσλικ, αναφερόμενος και στην πρόσφατη σύλληψη του Τουρκογερμανού ανταποκριτή της «Die Welt» στην Κωνσταντινούπολη Ντενίζ Γιλντίζ από τις τουρκικές Αρχές, «γι’ αυτό και ευχαριστούμε όλους όσοι μας θυμίζουν τι σημαίνει αληθινή ποίηση».

Βραβεία

Την Αργυρή Αρκτο (Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής) απέσπασε το «Felicite» του Αλέν Γκομί, γύρω από τον αγώνα μιας Κονγκολέζας τραγουδίστριας νυχτερινού κέντρου να βρει τον αγνοούμενο έφηβο γιο της στους δρόμους της Κινσάσα, ενώ το Βραβείο Σκηνοθεσίας δέχτηκε από το… κάθισμά του με ένα απλό «Κυρίες και κύριοι, σας ευχαριστώ πολύ», ο βετεράνος Φινλανδός κινηματογραφιστής Ακι Καουρισμάκι για την έξοχη ιλαροτραγωδία του «Η άλλη όψη της ελπίδας». Η ταινία, που διασταυρώνει με τυπικό «καουρισμακικό» χιούμορ τη μοίρα ενός επίδοξου εστιάτορα κι ενός Σύρου πρόσφυγα στο Ελσίνκι.

Ακόμα, η Αργυρή Αρκτος Alfred Bauer Κινηματογραφικής Πρωτοπορίας απονεμήθηκε στην Πολωνή Ανιέσκα Χόλαντ για το περιβαλλοντικού χαρακτήρα αστυνομικό της φιλμ «Χνάρια», ενώ τα Βραβεία Ηθοποιών πήγαν στον Γκέοργκ Φρίντριχ για το γερμανικό δράμα «Λαμπρές νύχτες» του Τόμας Αρσλαν και την Κιμ Μιν-χι για το «Μόνη τη νύχτα στην ακτή» του Κορεάτη Χονγκ Σονγκ-σου.

Από τη… μεριά μας, το μικρού μήκους «Hiwa» της Ζακλίν Λέντζου ήταν η μόνη ελληνική συμμετοχή, αν και η Ελλάδα της κρίσης είχε πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα τετράωρο ντοκιμαντέρ του τμήματος Panorama, το «Μάχη στην άκρη της νύχτας» του Καναδού Σιλβέν Λ’Εσπεράνς.

ΠΗΓΗ: Εθνος

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου