ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Keeppet: Ενα ελληνικό «airbnb» για κατοικίδια

keeppet-ενα-ελληνικό-airbnb-για-κατοικίδια-61593

Ένα ελληνικό startup, το οποίο διασύνδεει ψηφιακά ιδιοκτήτες κατοικίδιων και άτομα πρόθυμα να τα φιλοξενήσουν αντί κάποιας μικρής αμοιβής, έρχεται να λύσει το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων εκείνων που διαθέτουν ένα ζωάκι στο σπίτι τους, δηλαδή τη φιλοξενία του κατά τη διάρκεια της απουσίας του ιδιοκτήτη του.

Πηγή έμπνευσης του Keeppet, που είναι καρπός τριών νέων ζωόφιλων επιχειρηματιών, οι οποίοι ζουν με κατοικίδια, ήταν οι αντίστοιχες προσωπικές τους εμπειρίες. «Δεν ξέραμε πού να αφήσουμε τα ζωάκια μας όταν φεύγαμε διακοπές ή επαγγελματικό ταξίδι. Μέχρι να βρούμε κάποιον, είχαμε εξαντλήσει τη λίστα των γνωστών και φίλων. Κάπως έτσι, όταν διαπιστώσαμε ότι πολλοί ιδιοκτήτες είχαν την ίδια ανάγκη, γεννήθηκε η ιδέα του Keeppet» αναφέρει στο «Βήμα» ο εκ των συνιδρυτών του keeppet κ. Φοίβος Παντελίδης.

Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2015 και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Μέσα σε λίγους μήνες λειτουργίας ήδη έχουν κλειστεί 280 διανυκτερεύσεις ζώων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι οποίες εξυπηρετήθηκαν από τους 300 «keepers» που έχουν κάνει μέχρι τώρα εγγραφή για να φιλοξενούν κατοικίδια.

Η ζήτηση από τους ιδιοκτήτες είναι μεγάλη, καθώς ήδη έχουν εγγραφεί περίπου 1.500 άτομα τα οποία έχουν δεσποζόμενα ζώα. «Δημιουργείται σιγά-σιγά μία κοινότητα που μεγαλώνει με ρυθμό ανάπτυξης 35% κάθε μήνα» εξηγεί ο κ. Παντελίδης και επισημαίνει ότι συνολικά έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα σχεδόν 3.000 χρήστες.

Μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα Κeeppet επιτρέπει στον καθένα να δει πόσοι keepers υπάρχουν στην περιοχή του, τι αξιολογήσεις και κριτικές έχουν από προηγούμενους χρήστες και να κάνει κράτηση με αυτόν που θεωρεί καταλληλότερο για το κατοικίδιό του.

Σημειωτέον ότι κάθε κράτηση μέσω του Κeeppet καλύπτεται από κτηνιατρική υποστήριξη 24 ώρες το 24ωρο, ενώ οι πληρωμές γίνονται ηλεκτρονικά, μέσα από ασφαλή πλατφόρμα πληρωμών. Ο ιδιοκτήτης του κατοικίδιου προπληρώνει τον keeper, όμως τα χρήματα μένουν σε μεσεγγύηση μέχρι να ολοκληρωθεί η φιλοξενία του, όταν και αποδεσμεύονται. Το οικονομικό μοντέλο του Κeeppet βασίζεται στο sharing economy.

«Ενθαρρύνουμε τους χρήστες να συναντιούνται και να γνωρίζουν τον keeper προτού γίνει η φιλοξενία» σημειώνει ο κ. Παντελίδης. Μέχρι στιγμής το 80% των κρατήσεων που έχουν γίνει αφορούν σκύλους και οι υπόλοιπες για γάτες, ενώ υπήρξε και μία περίπτωση ινδικού χοιριδίου. «Οι ιδιοκτήτες είναι πραγματικά ενθουσιασμένοι. Μας λένε: “Επιτέλους φτιάξατε μία υπηρεσία που τη θέλαμε τόσα χρόνια. Βρήκαμε ανθρώπους που αγάπησαν το ζωάκι μας”» σημειώνει.

Το προφίλ των keepers, όπως λέει, είναι ευρύ. «Μπορείς να βρεις όλων των ειδών τα σπίτια – από διαμερίσματα, σπίτια στη θάλασσα ή βίλες με κήπο. Οι ζωόφιλοι που γράφτηκαν στο keeppet είναι άνθρωποι όλων των κατηγοριών, όπως οικογενειάρχες, ζευγάρια, φοιτητές, συνταξιούχοι που είτε έχουν είτε είχαν στο παρελθόν κάποιο κατοικίδιο» συνεχίζει.

Σύμφωνα με το Κeeppet, η ασφάλεια αποτελεί κορυφαίο παράγοντα στη δραστηριότητα της εταιρείας, καθώς γίνεται αξιολόγηση στα προφίλ των υποψήφιων keepper και ταυτοποίησή τους και, μάλιστα, κάποιοι αποκλείονται εάν δεν πληρούν τις προδιαγραφές της πλατφόρμας.

Ενώ στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες, η καινοτομία του Κeeppet είναι ότι απευθύνεται στο σύνολο των κατοικίδιων. Στόχος στην εταιρεία είναι να επεκταθεί πανελλαδικά μέχρι το Πάσχα και στη συνέχεια να βγει σε ευρωπαϊκές αγορές.

Για τον πρώτο στόχο, σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας, βρίσκεται σε εξέλιξη συνεργασία με ασφαλιστική εταιρεία η οποία θα παρέχει κτηνιατρική κάλυψη πανελλαδικά.

Ο δεύτερος στόχος έχει ορίζοντα εντός του 2016 και είναι υψηλής προτεραιότητας καθώς στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 270 εκατ. κατοικίδια και οι ιδιοκτήτες τους δαπανούν περίπου 3 δισ. ευρώ τον χρόνο για την προμήθεια υπηρεσιών και προϊόντων γι’ αυτά. Για τον στόχο της επέκτασης στο εξωτερικό η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης κεφαλαίων.

Πριν από λίγες ημέρες το Κeeppet, που είναι μία από τις νεοφυείς επιχειρήσεις που φιλοξενούνται στην Orange Grove, επιχειρηματική θερμοκοιτίδα την οποία έχει δημιουργήσει η ολλανδική πρεσβεία στην Αθήνα, κέρδισε ένα από τα δύο βραβεία στον διαγωνισμό «The Squeeze» που διοργανώθηκε από την Orange Grove σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου