26χρονος Βολιώτης διδάσκει εθελοντικά στην Αγγλία

Τελευταία ενημέρωση: 2018-04-02, 11:25:41
Από την επετειακή γιορτή στο Μίλτον Κέινς όπου ακούστηκε ο «Θούριος» του Ρήγα
26χρονος Βολιώτης διδάσκει εθελοντικά στην Αγγλία

Την ελληνική ψυχή και κουλτούρα μεταλαμπαδεύει σε παιδιά ομογενών του εξωτερικού ο Δημήτρης Βογιατζής, ο οποίος διδάσκει εθελοντικά στο ελληνικό σχολείο του Μίλτον Κέινς, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στο Λονδίνο. Ο 26χρονος Βολιώτης, με καταγωγή από το Βελεστίνο, εκπονεί το διδακτορικό του στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας και συμμετείχε ενεργά στην επετειακή γιορτή που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Κυριακή στην ελληνική κοινότητα του Μίλτον Κέινς, με επίκεντρο τον «Θούριο» του Ρήγα.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Ο Δημήτρης Βογιατζής, υπέρμαχος του εθελοντισμού, της προσφοράς και της γνώσης, αποφοίτησε από το 8ο Γυμνάσιο και το 8ο Λύκειο Βόλου, στη συνέχεια φοίτησε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και αφού έλαβε το πτυχίο του, εκπόνησε μεταπτυχιακό στην τεχνολογία και τη γλωσσική εκπαίδευση στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διευρύνοντας τον κύκλο της γνώσης, έλαβε υποτροφία και πλέον εκπονεί το διδακτορικό του στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας, με απώτερο στόχο την ακαδημαϊκή καριέρα.

Η επαφή του με την Αγγλία του άνοιξε νέους δρόμους προσέγγισης της γνώσης, και όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, «όταν πήγα στην πόλη Μίλτον Κέινς, που απέχει 35 λεπτά με το τραμ από το Λονδίνο, αναζήτησα την ελληνική κοινότητα, όπως κάνει κάθε Ελληνας που πηγαίνει στο εξωτερικό».

Οι ομογενείς της συγκεκριμένης περιοχής υποδέχτηκαν θερμά τον νεαρό υποψήφιο διδάκτορα, ο οποίος ήρθε σε επαφή με το ελληνικό στοιχείο, που διατηρεί άρρηκτους δεσμούς με τις ρίζες και το ιστορικό παρελθόν της γενέθλιας γης. «Γνώρισα την πρόεδρο της ελληνικής κοινότητας, Νίκη Μπηλ, τα μέλη της ελληνικής κοινότητας και πληροφορήθηκα ότι υπάρχουν ανάγκες, καθώς αρκετά παιδιά και ενήλικες ενδιαφέρονται να μάθουν Ελληνικά, αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει έξτρα χρηματοδότηση για την απασχόληση επιπλέον δασκάλων. Γι’ αυτό τον λόγο, αποφάσισα να στηρίξω την προσπάθεια διδάσκοντας εθελοντικά» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Στο σχολείο που δημιούργησε η ελληνική κοινότητα του Μίλτον Κέινς, λειτουργούν έξι γκρουπ, τα οποία απαρτίζονται από πενήντα, συνολικά άτομα, παιδιά αλλά και ενήλικες, που επιθυμούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα. «Διδάσκουμε κάθε Τρίτη και Πέμπτη στο σχολείο και κάθε Σάββατο στο νηπιαγωγείο» αναφέρει ο νεαρός εθελοντής, ο οποίος σημειώνει παράλληλα ότι πολλά παιδιά είναι Ελληνες δεύτερης γενιάς, καθώς είτε ο ένας, είτε οι δύο γονείς είναι Ελληνες, ενώ υπάρχουν και Αγγλοι οι οποίοι έχουν αγοράσει ακίνητα στην Ελλάδα και επιθυμούν να μάθουν Ελληνικά.

Παράλληλα υπάρχουν αρκετά παιδιά, των οποίων οι γονείς είναι οικονομικοί μετανάστες, που αναζήτησαν στη Βρετανία ένα καλύτερο αύριο για τους ίδιους και τα μέλη των οικογενειών τους στα χρόνια της κρίσης.

Ο Δημήτρης Βογιατζής στα γραφεία του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ

Ο «Θούριος» σε σχολείο της ομογένειας

Ο Βολιώτης υποψήφιος διδάκτορας είναι εθελοντής στο προαναφερθέν σχολείο από τον Οκτώβριο του 2017 και βίωσε με πολύ μεγάλη συγκίνηση τον παλμό της σχολικής γιορτής, στη διάρκεια της οποίας ακούστηκε ο «Θούριος» του Ρήγα Φεραίου, του πρωτεργάτη του Ελληνικού Διαφωτισμού.

«Την πρωτοβουλία για τον Θούριο πήρε ο βασικός δάσκαλος της τάξης, Ηλίας Καπετανούδης, και η άλλη δασκάλα, η Αλεξία Καραδήμου, με την οποία συνεννοήθηκα και διαμορφώσαμε έναν χώρο στην τάξη, σε έναν από τους χώρους του σχολείου, που λειτουργούν στην εκκλησία της ελληνικής κοινότητας» επισημαίνει.

Ο χώρος της εκδήλωσης πλαισιώθηκε από φωτογραφίες με τον Ρήγα Φεραίο, τον «Θούριο», τους πρωτεργάτες της επανάστασης του ’21, και στη διάρκεια της γιορτής, οι μαθητές απέδωσαν τον «Θούριο» του Ρήγα με τη συνοδεία κιθάρας.

Ο Δημήτρης Βογιατζής άκουσε με πολύ συγκίνηση τα παιδιά να ερμηνεύουν τον «Θούριο» του Ρήγα, που αποτελεί πολιτιστική κορωνίδα της πατρίδας του. «Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα πάω στην Αγγλία, ότι θα βρεθώ σε μια ελληνική κοινότητα που θα με αγκαλιάσει, όπως με αγκάλιασε και θα βρεθώ σε ένα σχολείο ακούγοντας τον «Θούριο» του Ρήγα» αναφέρει.

Εθελοντής με ψυχή

Ο εθελοντισμός είναι υπόθεση ζωής για τον νεαρό υποψήφιο διδάκτορα, ο οποίος είναι γιος του Κωνσταντίνου Βογιατζή και της Ανθίτσας Απιδοπούλου. «Δεν με κουράζει καθόλου η εθελοντική προσφορά. Στο Πανεπιστήμιο υπάρχει πίεση και άγχος, αλλά νιώθω ευτυχής που μπορώ να συνεισφέρω στην προσπάθεια της ελληνικής κοινότητας. Υπάρχει, μια μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά, την οποία πρέπει να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά, αυτή τη στιγμή, σε αυτή τη γενιά, γιατί αν δεν γνωρίζουν ελληνικά, αν δεν γνωρίζουν την ιστορία μας, η τρίτη γενιά θα αφομοιωθεί με το αγγλικό στοιχείο».

Στόχος του 26χρονου Βολιώτη είναι να παραμείνει για τρία χρόνια στην Αγγλία, προκειμένου να ολοκληρώσει το διδακτορικό του, συνεχίζοντας, παράλληλα, την εθελοντική του δραστηριότητα. Σε ό,τι αφορά το μέλλον, αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για παραμονή στο εξωτερικό, ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση στην Ελλάδα, δεν νομίζω ότι μπορώ να αξιοποιήσω το διδακτορικό μου».

Ο νεαρός επιστήμονας μεγάλωσε στην περιοχή της Νέας Δημητριάδας και σε κάθε ευκαιρία επισκέπτεται το πατρικό σπίτι και την οικογένειά του. Ονειρό του είναι να δραστηριοποιηθεί ως πανεπιστημιακός και όπως ομολογεί, στο εξωτερικό δεν υπάρχει καθόλου ρατσισμός. «Δεν έχω νιώσει τον ρατσισμό, και μάλιστα στην ακαδημαϊκή κοινότητα υπάρχει τεράστια εκτίμηση προς τους Ελληνες, με αγκάλιασαν στο Πανεπιστήμιο. Δεν κρίνεσαι από το ότι είσαι Ελληνας, αν και αυτό πολλές φορές επιδρά θετικά».

Σχολείο με Ελληνική ψυχή

Το σχολείο που δημιούργησε η ελληνική κοινότητα του Μίλτον Κεινς, αποτυπώνει τον ελληνικό παλμό και τη λαχτάρα των ομογενών του εξωτερικού να διατηρήσουν τους δεσμούς που τους ενώνουν με την πατρίδα τους. Η κοινότητα ιδρύθηκε στα 1989 και το ελληνικό σχολείο είναι καρπός κοινής προσπάθειας, με την πρώτη σχολική γιορτή να πραγματοποιείται τον Μάρτιο του 1990.

Το ελληνικό σχολείο «φιλοξενείται» στην εκκλησία της ελληνικής κοινότητας. «Το ελληνικό σχολείο είναι παιδί της κοινότητας και προσπαθούμε, όσο γίνεται, να προσφέρουμε στα παιδιά τη ευκαιρία όχι μόνο να γράφουν και να διαβάζουν, αλλά να γνωρίσουν ήθη και έθιμα που κληρονόμησαν από τους προγόνους τους, και αυτά με τη σειρά τους να  τα μεταλαμπαδεύσουν σε αυτά που θα έρθουν αργότερα. Σχολείο-Εκκλησία-Σπίτι= Κοινότητα, έτσι λειτουργούμε. Στις καλές στιγμές μαζί, στις χαρές και στις λύπες μαζί» υπογραμμίζει η πρόεδρος της κοινότητας, Νίκη Μπηλ.

Το σχολείο έχει τρεις εκπαιδευτικούς, τη διευθύντρια Θεοδώρα Μικκίδου, την Αλεξία Καραδήμου, ωρομίσθια, τον Ηλία Κανετούνη, ιδιωτικό. Πλαισιώνονται από την Ευδοξία Σακελλαρίδου και τον Δημήτρη Βογιατζή, «που όλως αφιλοκερδώς προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με την καρδιά τους. Εμείς δεν τους προσφέρουμε τίποτα, μόνο την αγάπη και την ευγνωμοσύνη μας, και τους θεωρούμε επίτιμα μέλη της κοινότητάς μας» επισημαίνει η ίδια.

Αναφερόμενη, τέλος, στην επετειακή γιορτή, η πρόεδρος της κοινότητας σημείωσε ότι: «Διπλογιόρτι δίχως την παρουσία του Ρήγα (Βελεστινλή) Φεραίου δεν γίνεται. Τραγουδήσαμε, παιδιά, δάσκαλοι, γονείς και εκκλησίασμα τον «Θούριο», που συνόδευε με κιθάρα μαθητής».

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
7
=