ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φόρος και στις τραπεζικές συναλλαγές

φόρος-και-στις-τραπεζικές-συναλλαγές-436265

Η επόμενη μέρα του «ναυαγίου» της συνάντησης των πολιτικών αρχηγών βρίσκει το οικονομικό επιτελείο να πρέπει να διαπραγματευθεί ξανά με την τρόικα, από ακόμα πιο μειονεκτική θέση. Οι ελεγκτές πιέζουν για περισσότερες αποκρατικοποιήσεις αλλά και φόρους «στα σίγουρα», που θα έχουν άμεση απόδοση για τα κρατικά ταμεία.

Ειδικό κεφάλαιο στις διαπραγματεύσεις με τους απεσταλμένους των δανειστών αποτελούν, εκ των πραγμάτων πλέον, τα πρόσθετα φορολογικά μέτρα που θα απαιτηθούν, αλλά και ο βαθμός συναίνεσης που αυτά μπορούν να συγκεντρώσουν.

Τις εκτιμήσεις τους αυτές οι ελεγκτές θα περιλάβουν και στην έκθεση που θα αποστείλουν σε τρεις εβδομάδες (μέσα Ιουνίου) σε Βρυξέλλες, Φραγκφούρτη και Ουάσιγκτον.

Αν και η διαβούλευση τόσο με τους ελεγκτές της Τρόικα στο εξωτερικό, όσο με τα κόμματα της αντιπολίτευσης στο εσωτερικό είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση δεσμεύεται στους δανειστές της χώρας πως δεν θα καθυστερήσει την υιοθέτηση νέων φόρων-φωτιά, που απειλούν να αποτελειώσουν την αγορά και να στραγγίξουν κάθε ίχνος ρευστότητας που έχει απομείνει.

Αναζητεί όμως και νέα μέτρα, που θα προστεθούν στις αυξήσεις ειδικών φόρων σε καπνό, φυσικό αέριο και αναψυκτικά, αλλά στις επικείμενες αυξήσεις του ΦΠΑ που θα πλήξουν το λαϊκό εισόδημα και τον τουρισμό.

 
Χαράτσι στα γκισέ

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι των διαβουλεύσεων με την Τρόικα, οι οποίες συνεχίζονται αυτό το σαββατοκύριακο, έχει πέσει και η ιδέα να επιβληθεί και ειδικό «χαράτσι» σε όλες τις τραπεζικές συναλλαγές (καταθέσεις, δάνεια κ.λ.π.) της τάξεως του 1-2 τοις χιλίοις.

Την ιδέα φαίνεται να καλοβλέπει καταρχήν η τρόικα, αλλά όχι και η κυβέρνηση, αφού ένας τέτοιος «αναγκαστικός» φόρος, θα επιβαρύνει τις τράπεζες αλλά και όλους τους συναλλασσόμενους (επιχειρήσεις και νοικοκυριά) σε μια κρίσιμη για την αγορά περίσταση.

Θεωρείται δε πως θα συναντήσει και ισχυρές αντιστάσεις από το κοινό, καθώς από φέτος έγινε υποχρεωτικό δια νόμου να γίνονται όλες οι συναλλαγές μεγάλων ποσών (από 1500 ευρώ και άνω) μέσω τραπεζών.

 
Κράχτης ο ΟΤΕ

Το παζάρι για ιδιωτικοποιήσεις έχει ως «κράχτες» το 16% του ΟΤΕ, για έσοδα 400 εκατ. ευρώ φέτος, αλλά και την πώληση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, με διαδικασίες που θα ξεδιπλωθούν τις ερχόμενες βδομάδες.

Η κυβέρνηση θα εκχωρήσει άμεσα και περιουσία ύψους 40 δισ. ευρώ σε εταιρίες ειδικού σκοπού ( Special Purpose Vehicles), που θα αναλάβουν όχι μόνο τη δημόσια Περιουσία ή τα κρατικά ακίνητα, αλλά ακόμα και τα δικαιώματα εσόδων τα οποία θα προέλθουν από περιουσιακά στοιχεία της χώρας όπως λιμάνια, αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων το Ελληνικό) και αυτοκινητόδρομους.

Μέσω αυτών των εταιριών «ειδικού σκοπού» επιδιώκεται να πουληθεί και ποσοστό 49% έως 66% από την εταιρία που διαχειρίζεται σήμερα τα κρατικά λαχεία.

Ειδική εταιρία θα ιδρυθεί και για την μετοχοποίηση του 21% από το 55% του μεριδίου του δημοσίου στον αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, μετά βέβαια την παράταση της σύμβαση της Hochtief που προγραμματίζεται για φέτος.

Σε άλλη τέτοια εταιρία θα εκχωρηθούν και τα δικαιώματα είσπραξης του μεριδίου του δημοσίου από τα διόδια, για τους πέντε νέους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους (Ελευσίνα – Κόρινθος- Τσακώνα, αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, Ιονία Οδός, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, Μεταμόρφωση – Σκάρφεια – Φθιώτιδα).

Η αξιοποίηση θα γίνει τμηματικά από το 2011 μέχρι και το 2013.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου