ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγωνία για τη δημοπρασία εντόκων γραμματίων

αγωνία-για-τη-δημοπρασία-εντόκων-γραμ-851206

Το Δημόσιο θα εκδώσει έντοκα γραμμάτια διάρκειας 26 εβδομάδων, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, στις 11 Ιανουαρίου, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους.

Πρόκειται για την πρώτη μηνιαία έκδοση τίτλων μετά τον Δεκέμβριο, όπου δεν πραγματοποιήθηκε καμία δημοπρασία και οι αναλυτές εκτιμούν ότι το επιτόκιο ίσως ξεπεράσει το 5%. Αναμένεται δηλαδή, να κυμανθεί σε επίπεδα ανάλογα με αυτά που καταβάλλει ήδη για τα δάνεια των 110 δισ. που λαμβάνει από την ΕΕ και το ΔΝΤ.

Ως ημερομηνία διακανονισμού ορίστηκε η 14η Ιανουαρίου.

Μόνο οι βασικοί διαπραγματευτές μπορούν να συμμετάσχουν στην δημοπρασία, ενώ δεν θα καταβληθεί προμήθεια.

Κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας μπορούν να υποβληθούν μη ανταγωνιστικές προσφορές έως το 30% του δημοπρατούμενου ποσού, ενώ μέχρι τις 13 Ιανουαρίου μπορούν να υποβληθούν συμπληρωματικές μη ανταγωνιστικές προσφορές έως ενός επιπλέον 30% του δημοπρατούμενου ποσού.

Η αναρρίχηση του spread του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου μια ανάσα πριν από τις 1.000 μονάδες βάσης σε σχέση με το γερμανικό ομόλογο αναφοράς οδηγεί το κόστος δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου ακόμη και στις μικρές διάρκειες σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Eντός του Ιανουαρίου λήγουν έντοκα γραμμάτια που πρέπει να αναχρηματοδοτηθούν, ύψους 4,48 δισ. ευρώ, αλλά με το συνυπολογισμό και των εντόκων που έχουν ήδη διατεθεί σε ιδιώτες με δημόσια εγγραφή, οι λήξεις υπερβαίνουν το ποσό των 4,6 δισ. ευρώ.

Η συγκράτηση του κόστους των εντόκων γραμματίων χαμηλότερα του 5% θα ικανοποιούσε πλήρως την κυβέρνηση, αλλά τραπεζικά στελέχη θεωρούν πως μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη, καθώς το επιτόκιο των εξάμηνων εντόκων γραμματίων, τον περασμένο Νοέμβριο, είχε διαμορφωθεί στο 4,82%.

«Ένα πρώτο ενδεικτικό εύρος θα είναι μια απόδοση της τάξης του 5 με 5,25 τοις εκατό», ανέφερε στο Reuters διαπραγματευτής ομολόγων μεγάλης ελληνικής τράπεζας

Στις 18 Ιανουαρίου θα ακολουθήσει η έκδοση τρίμηνων εντόκων γραμματίων.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου