ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα χειρότερα δεν ήρθαν ακόμα!

τα-χειρότερα-δεν-ήρθαν-ακόμα-474734

Θεμελιώδης για την Ελλάδα η αποκατάσταση της ανάπτυξης είπε ο Ντομινίκ Στρος Καν στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, προσθέτοντας ότι η χώρα πρέπει να συνδέσει τους μισθούς με την παραγωγικότητα, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της.

Το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής βρίσκεται σε καλό δρόμο σε γενικές γραμμές, αλλά η επίτευξη των στόχων του 2011 δεν θα είναι εύκολη, τόνισε ο επικεφαλής του ΔΝΤ.

«Το πρόγραμμα είναι σε καλό δρόμο σε γενικές γραμμές. Τώρα, ενόψει του 2011, είναι δύσκολο ακόμη να επιτευχθούν οι στόχοι, και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι δαπάνες συνεχίζονται, οι έλεγχοι είναι περιορισμένοι, διότι το σύστημα είναι τέτοιο που περιορίζει την δυνατότητα των ελέγχων», δήλωσε ο Ντομινίκ Στρος Καν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών που επέκριναν τις πρακτικές του ΔΝΤ ο Στρος Καν αναγνώρισε ότι στο παρελθόν έχουν γίνει λάθη, αλλά τα «διορθώνουμε».

Άφησε δε αιχμές ότι η προσφυγή της Ελλάδας στο μηχανισμό διάσωσης θα έπρεπε να γίνει νωρίτερα και όχι να περιμένει η κυβέρνηση μέχρι τον Μάιο, οπότε βρέθηκε με την «πλάτη στον τοίχο».

Ο επικεφαλής του ΔΝΤ εμφανίστηκε θετικός στην επιμήκυνση αποπληρωμής του δανείου και εξέφρασε την άποψη ότι τελικά θα γίνει.

«Σε τόσο σύντομη χρονική περίοδο μετά την εφαρμογή του προγράμματος είναι αλήθεια ότι είναι μάλλον δύσκολο να αποπληρωθεί το δάνειο, οπότε ευθύς εξαρχής είχαμε μιλήσει για ενδεχόμενη επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου», είπε ο Στρος- Καν.

«Βλέπω ή τουλάχιστον ελπίζω και θεωρώ ότι τελικώς θα υπάρξει μία διευθέτηση» πρόσθεσε.

Όσον αφορά το ύψος των δανείων, 110 δισ. ευρώ, που λαμβάνει η Ελλάδα από την ΕΕ και το ΔΝΤ, ο επικεφαλής του ΔΝΤ είπε ότι είναι επαρκή, ωστόσο, αυτό θεωρητικά θα μπορούσε να αλλάξει σε περίπτωση απρόβλεπτων εξελίξεων στην ευρωζώνη και στην παγκόσμια οικονομία.

Υπαρκτός ο κίνδυνος διχοτόμησης της Ευρώπης

Ο επικεφαλής του ΔΝΤ δήλωσε ότι υπάρχει κίνδυνος διχοτόμησης της Ευρώπης, ωστόσο, δεν θεωρεί ότι αυτή τι στιγμή υπάρχει κίνδυνος για αποχώρηση της Γερμανίας από το ευρώ.

Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μίμη Ανδρουλάκη για το ενδεχόμενο διχοτόμησης της Ευρώπης, (σύμφωνα με επίσημη μετάφραση στα ελληνικά) απάντησε: «υπάρχουν κίνδυνοι […] Υπάρχουν διαφορετικοί ρυθμοί ανάπτυξης σε διαφορετικές περιοχές της ευρωζώνης».

Ο γενικός διευθυντής του Ταμείου δήλωσε επίσης: «Δεν θεωρώ ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή […] κίνδυνος να αποχωρήσει από το ευρώ η Γερμανία. Δεν το πιστεύω αυτό. Η Γερμανία είναι αφοσιωμένη στην προσπάθεια του ευρώ».

Ο κ. Στρος-Καν είπε επίσης ότι η ΕΚΤ έχει διοχετεύσει επαρκή κεφάλαια για την στήριξη του τραπεζικού συστήματος της ευρωζώνης.

«Επίθεση» κατά του επικεφαλής του ΔΝΤ έκανε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Β. Παπανδρέου καταλογίζοντας στον αξιωματούχο ότι στις περισσότερες χώρες στις οποίες έχει παρέμβει το Ταμείο δεν έχει φέρει θετικά αποτελέσματα. Σε αυτή την παρέμβαση ο κ. Στρος Καν αναγνώρισε ότι έχουν γίνει λάθη, πρόσθεσε ωστόσο ότι αυτά λαμβάνονται υπόψη και διορθώνονται.

Διαμαρτυρίες έξω από τη Βουλή

Την ίδια ώρα, έξω από τη Βουλή σημειώνονταν έντονες διαμαρτυρίες με συνθήματα κατά του ΔΝΤ σε συγκεντρώσεις που οργάνωσαν ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ.

Με πανό που έγραφαν συνθήματα όπως «Οταν η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση γίνεται καθήκον», «Τώρα μπορούμε να νικήσουμε κυβέρνηση, ΕΕ, ΔΝΤ και ΣΕΒ» και «Κάτω το μνημόνιο της φτώχειας, της ανεργίας και της υποδούλωσης», μέλη της ΑΔΕΔΥ έκαναν πορεία προς τη Βουλή, όπου παρέμειναν περίπου μισή ώρα.

Λίγο νωρίτερα, είχε ολοκληρωθεί και η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στο Σύνταγμα, επίσης σε ένδειξη διαμαρτυρίας κατά του Μνημονίου.

Το συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ ξεκίνησε στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 5 το απόγευμα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Μνημόνιο, με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν στη χώρα μας. Το συλλαλητήριο οργανώθηκε από τα πρωτοβάθμια σωματεία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, με αίτημα "την ακύρωση του μνημονίου και των αντεργατικών κυβερνητικών επιλογών".

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου