ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η εξίσωση πρέπει να δείξει μείωση του ελλείμματος στο 7,4%

η-εξίσωση-πρέπει-να-δείξει-μείωση-του-ε-851206

Τρεις αγνώστους «Χ» και δύο… σταθερές έχει η εξίσωση του προϋπολογισμού του 2011 τον οποίο σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο.

Ως δεδομένα πρέπει να θεωρούνται η αλλαγή του στόχου για τη μείωση του ελλείμματος στο 7,4% του ΑΕΠ και η δραστική μείωση των δαπανών στη γενική κυβέρνηση (ΟΤΑ, ΔΕΚΟ, νοσοκομεία και ασφαλιστικά ταμεία), συμπεριλαμβανομένης και της κατάργησης μεγάλου αριθμού ανενεργών οργανισμών.

Αστάθμητοι παράγοντες παραμένουν το εύρος της αναθεώρησης του ελλείμματος από την Eurostat, το τελικό μέγεθος της «μαύρης τρύπας» των εσόδων αλλά και το ενδεχόμενο πρόωρων βουλευτικών εκλογών που θα… αποσυντονίσει την οικονομία.

Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο, σχεδιάζοντας το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού, επιχειρεί να υπολογίζει την αρνητική επίπτωση που θα προκύψει μετά την ανοδική αναθεώρηση του ελλείμματος του 2009 και πλέον οριοθετεί το δημοσιονομικό έλλειμμα του ερχόμενου έτους στα 17 δισ. ευρώ ή το 7,4% του ΑΕΠ έναντι 16,28 δισ. ευρώ ή 7% του ΑΕΠ που ήταν η εκτίμηση στο προσχέδιο.

Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν πως η επίπτωση που τελικά θα προκύψει θα είναι της τάξης του 0,7% του ΑΕΠ για εφέτος και 0,4% για το 2011.

Ανατροπή πλάνων

Βέβαια, τα πλάνα που καταστρώθηκαν την εβδομάδα που πέρασε κατά τη διάρκεια των αλλεπάλληλων συναντήσεων του υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου με τους συναδέλφους του στην κυβέρνηση μπορεί να ανατραπούν εάν:

• Η ετυμηγορία της Eurostat ανεβάσει υψηλότερα του 15,5% το έλλειμμα του 2009 και ως εκ τούτου και την επίδρασή του στις επόμενες χρονιές.

• Διατηρηθούν οι αποκλίσεις στο μέτωπο των εσόδων. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου η «μαύρη τρύπα» έφθανε στα 2,05 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι είναι πιθανόν να κλείσει τον χρόνο κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ.

• Προκηρυχθούν πρόωρες βουλευτικές εκλογές.

Υπάρχει δηλαδή περίπτωση τα ισχνά έσοδα και η αναθεώρηση να οδηγήσουν το φετινό έλλειμμα πάνω από το 9% του ΑΕΠ και να φέρουν προ των πυλών πρόσθετα μέτρα για το 2011.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου