ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ιστορίες τρέλας με τα ραβασάκια για τα ανασφάλιστα

ιστορίες-τρέλας-με-τα-ραβασάκια-για-τα-423436

Ιστορίες καθημερινής τρέλας έρχονται στην επιφάνεια από την περασμένη Παρασκευή οπότε και αναρτήθηκαν στο Taxisnet τα 1,15 εκατομμύρια ειδοποιητήρια προς τους οδηγούς με ανασφάλιστα αυτοκίνητα.

Όλες οι παθογένειες της ελληνικής γραφειοκρατίας αλλά και τα αποτελέσματα της… εφευρετικότητας των Ελλήνων για να ξεγλιστρήσουν από το «σύστημα» βγήκαν στην επιφάνεια μέσα σε ένα 24ωρο: η πληροφορία για την καταστροφή αυτοκινήτων δεν έχει διακινηθεί από το ένα υπουργείο (μεταφορών) στο άλλο (Οικονομικών) με αποτέλεσμα ο οδηγός να καλείται τώρα να αποδείξει ότι δεν είναι… ελέφαντας. ΙΧ έχει πουληθεί αλλά οι κρατικές βάσεις δεδομένων δεν έχουν καν ενημερωθεί για την αλλαγή ιδιοκτησίας, πότε με ευθύνη του δημοσίου και πότε με ευθύνη του οδηγού. ΙΧ εμφανίζονται δηλωμένα στο όνομα πεθαμένου ο οποίος είναι… ανασφάλιστος αλλά την ίδια στιγμή εμφανίζεται να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Μέχρι και οδηγοί με την άποψη ότι πρέπει να απαλλάσσονται από την υποχρέωση ασφάλισης είτε επειδή έχουν κλειδώσει το αυτοκίνητο στο γκαράζ τους είτε γιατί το χρησιμοποιούν μόνο για τις μετακινήσεις στο… χωριό εμφανίστηκαν στο τηλεφωνικό κέντρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Η υπόθεση με τα ανασφάλιστα ΙΧ αποτελεί άλλο ένα τρανταχτό παράδειγμα χρόνιας κακής λειτουργίας των κρατικών υποδομών. Προβλήματα δεκαετιών και «τρύπες» του συστήματος, που παρέμεναν ανοικτές για χρόνια ολόκληρα –πχ καταστρέφονταν οχήματα και η ηλεκτρονική πληροφορία δεν έφτανε ποτέ στο υπουργείο Οικονομικών- θα πρέπει να επιλυθούν μέσα σε δύο μήνες με την ευθύνη να μετατοπίζεται για μια ακόμη φορά στον πολίτη.

Προς το παρόν, η αρμόδια ΑΑΔΕ έχει δώσει τις ακόλουθες οδηγίες προς τους πολίτες οι οποίοι αισθάνονται ότι μπορεί και να αδικούνται:

· Αν το όχημα ήταν ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία διασταύρωσης, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να απευθυνθεί στην ασφαλιστική επιχείρηση στην οποία έχει ασφαλίσει, προκειμένου να γίνουν οι εκ μέρους της αναγκαίες ενέργειες

· Αν το όχημα για το οποίο έχει σταλεί ειδοποιητήριο ασφάλισης δεν ανήκε ανήκε ποτέ στον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη ή αν έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας ή αν έχει διαγραφεί ή αν ήταν σε ακινησία κατά την ημερομηνία διασταύρωσης ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια για τη φορολογία Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του κ.λπ.)

· Αν υπάρχει λάθος στα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας ή το όχημα δεν σας ανήκει πλέον, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια, κατά τα προαναφερθέντα, Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών.

· Αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε Κ.Ε.Π. και δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του Κ.Ε.Π. για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης

· Αν υπάρχει εξαίρεση της υποχρεωτικής ασφάλισης, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., προσκομίζοντας τα σχετικά δικαιολογητικά.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι αν μπορεί να υπάρξει ένα κέρδος από όλη αυτή την ταλαιπωρία που θα στείλει δεκάδες χιλιάδες πολίτες στις Δ.Ο.Υ και μάλιστα εν μέσω διαδικασίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων, είναι το ξεκαθάρισμα της βάσης δεδομένων με τα αυτοκίνητα του υπουργείου Οικονομικών. Κι όμως στην Ελλάδα του 2017, οι φορολογικές αρχές δεν μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη ούτε στο μητρώο με τα ΙΧ στο οποίο όλοι θεωρούν δεδομένο ότι εμφανίζονται οχήματα τα οποία δεν υπάρχουν πλέον.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου