ΤΟΠΙΚΑ

75 λουκέτα σε περίπτερα ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ 2015 – 2017

75-λουκέτα-σε-περίπτερα-κατα-την-τριετια-207175

Περιμένουμε τη ρύθμιση για τα ασφαλιστικά ταμεία, για να σταματήσουμε να ζούμε με τον εφιάλτη της κατάσχεσης

Γονατίζει τα περίπτερα η οικονομική κρίση. Η Ένωση Επαγγελματιών Καπνοπωλών Περιπτερούχων Μαγνησίας μετράει τα δύο τελευταία χρόνια 75 λουκέτα στον Βόλο, τη Νέα Ιωνία, την Αγριά και την Αγχίαλο. Η μείωση των ποσοστών κέρδους στα διάφορα είδη, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ΦΠΑ και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, έχει φέρει τα πάνω-κάτω.

Τα περίπτερα και τα καταστήματα με είδη ψιλικών κλείνουν, λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Βασίλης Τόπας, τονίζοντας ότι η επικρατούσα κατάσταση είναι τραγική. «Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε πλέον στα έξοδα. Επί χρόνια πληρώναμε υψηλές ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Οι επαγγελματίες, είτε βγαίνουν στην ανεργία είτε αλλάζουν επάγγελμα ή συνταξιοδοτούνται, καθώς δεν πάει άλλο. Δεν μπορούν να ενισχυθούν με δάνεια ώστε να πάρουν μία ανάσα» τονίζει.

Οι περιπτερούχοι πασχίζουν για να διατηρηθούν. Προσπαθούν να βάλουν άλλα είδη στις υπηρεσίες που παρέχουν: καφέ, είδη μίνι μάρκετ. «Όμως, τα έξοδα είναι πολλά, ενώ δεν υπάρχει κέρδος και οι υποχρεώσεις προς ΤΕΒΕ, εφορία, ΔΕΗ, ενοίκια είναι αβάσταχτες» προσθέτει ο ίδιος. Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ συνομίλησε με επαγγελματία που αναγκάστηκε να διακόψει τη δραστηριότητά του. Σήμερα στον Βόλο, τη Νέα Ιωνία, την Αγριά και την Αγχίαλο δραστηριοποιούνται συνολικά περίπου 120 περίπτερα – μίνι μάρκετ, από 450 που ήταν προ κρίσης.

Η κ. Μαριάνα Δρίβα διατηρούσε περίπτερο στην Περραιβού με Αναλήψεως. Η επαγγελματίας λειτουργούσε εκεί την επιχείρησή της από το 2013 και, όπως περιγράφει, από τον Ιανουάριο του 2015 άρχισαν τα ανελέητα χτυπήματα στον κλάδο, μέχρι που τα είδη ψιλικών σταμάτησαν να δουλεύουν με την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%.

«Από 1.000 ευρώ ημερησίως φτάσαμε στα 200-300 ευρώ ημερησίως. Πρώτα μείωσαν το ποσοστό κέρδους του καπνού. Η κούτα που περιέχει δέκα πακέτα έφτασε να έχει κέρδος πενήντα λεπτά από δύο ευρώ. Μετά μείωσαν το ποσοστό κέρδους των καρτών. Τελικά φτάσαμε να δουλεύουμε για τις εταιρείες. Να βγάζουμε λεφτά αλλά να μην έχουμε χρήματα στην τσέπη μας, ενώ εργαζόμασταν ατελείωτες ώρες» είπε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Το 2016 το περίπτερό της πήρε την κάτω βόλτα μέσα σε τρείς μήνες και τελικά η ίδια σε ηλικία 49 ετών έμεινε άνεργη. «Υπήρχε μεγάλη αναδουλειά. Ο Βόλος έχει φοβερή ανεργία. Ο κόσμος άρχισε να αγοράζει λαθραίο καπνό» πρόσθεσε η ίδια.

Σε διακοπή της δραστηριότητας του περιπτέρου του οδηγήθηκε και ο κ. Γιώργος Κομπογιάννης. Ο κ. Κομπογιάννης λειτουργούσε την επιχείρησή του στην πλατεία Τσιγάντε επί δέκα χρόνια.

«Περάσαμε πολύ καλές εποχές. Μπορούσες να αποταμιεύσεις και χρήματα. Όμως, τα πράγματα δυσκόλεψαν πολύ. Το 2015 μειώθηκαν πολύ τα ποσοστά κέρδους. Εργαζόμουν δέκα-δεκαπέντε ώρες την ημέρα χωρίς να μένει κέρδος. Οδηγήθηκα μοιραία σε διακοπή της δραστηριότητας. Δεν υπήρχε πλέον λόγος να διατηρείται η συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης» εξηγεί.

Η κατάσταση παραμένει δύσκολη σήμερα. Ο κ. Τόπας λέει ότι τα πράγματα δεν έχουν βελτιωθεί, αντίθετα έχουν χειροτερέψει. «Ο Νοέμβριος, όπως πάντοτε ήταν νεκρός μήνας. Όλος ο κόσμος περίμενε το μέρισμα. Η αγορά δούλεψε μόνο με προσφορές. Η κατάσταση είναι τραγική. Στον κλάδο υπήρξαν και κάποιες αλλαγές. Καινούργιοι επαγγελματίες μπήκαν στον χώρο, αλλά λίγοι, δύο με τρείς. Το μικρομάγαζο της γειτονιάς δεν μπορεί να τα καταφέρει. Όλοι αναμένουμε τη νέα ρύθμιση για τις ασφαλιστικές εισφορές, για να πάψουν να ζουν με τον εφιάλτη της κατάσχεσης» καταλήγει.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου