ΤΟΠΙΚΑ

Ζητούν «συγγνώμη», αλλά είναι αργά…

ζητούν-συγγνώμη-αλλά-είναι-αργά-526434

ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΜΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟ 2016

Οδηγός παρέσυρε με μικρό φορτηγό και τραυμάτισε ποδηλάτη, εγκαταλείποντάς τον στον τόπο του τροχαίου. Ι.Χ. συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με δίκυκλο και ο δικυκλιστής έμεινε αβοήθητος στην άσφαλτο. Βολιώτισσα συνελήφθη για τροχαίο με εγκατάλειψη στην Αθήνα. 29χρονος καταδικάστηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια και αποφυγή παροχής βοήθειας.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Αύξηση ύψους περίπου 7%, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέγραψαν στο Βόλο το 2016 τα ατυχήματα με εγκατάλειψη οδηγών στον τόπο των τροχαίων. Αν και η εξιχνίαση των υποθέσεων φτάνει στο 100%, και μάλιστα επιτυγχάνεται άμεσα, ωστόσο ολοένα και περισσότεροι οδηγοί οχημάτων φαίνεται ότι δεν παρέχουν την απαιτούμενη βοήθεια, δεν εκτελούν το ελάχιστο καθήκον -όχι ως οδηγοί αλλά ως άνθρωποι-, παρότι αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις αποβαίνει σωτήριο.

Το περασμένο έτος συνέβησαν στην πόλη συνολικά δεκαπέντε τροχαία με εγκατάλειψη. Ένα στα τρία είχε και τραυματισμό. Οι ασυνείδητοι οδηγοί κατηγορήθηκαν για αποφυγή παροχής βοήθειας σε βαθμό πλημμελήματος. Αντίθετα, όσοι οδηγοί που προκάλεσαν τροχαίο σταμάτησαν στον τόπο του ατυχήματος και άπλωσαν χέρι ανθρωπιάς, είχαν την ευεργετική αντιμετώπιση του νόμου, ο οποίος σε αυτήν την περίπτωση δεν προβλέπει αυτόφωρη διαδικασία.

Οι οδηγοί τέλος σε τροχαία με εγκατάλειψη χωρίς τραυματισμό, παραπέμφθηκαν με εκθέσεις της Τροχαίας Βόλου στον Δημόσιο Κατήγορο.

Οι λόγοι που οδηγοί οχημάτων αποδεικνύονται τόσο μικρόψυχοι δεν είναι διόλου τυχαίοι. Τα αλκοτέστ έχουν αποτελέσματα. Ο έλεγχος των στοιχείων αυτοκινήτων δείχνει παραβάσεις. «Δεν είδα τίποτα» φέρεται να δήλωσε ο οδηγός του μικρού φορτηγού που παρέσυρε τον ποδηλάτη την περασμένη Δευτέρα. Ο οδηγός φέρεται να παραδέχτηκε τελικά και τη μέθη.

Οι μετρήσεις της Τροχαίας εξάλλου τεκμηρίωναν τη χρήση αλκοόλ ακόμη και τρεις ώρες μετά το ατύχημα. Ο συλληφθείς θα μπορούσε να μη βρισκόταν σε τόσο δυσμενή θέση. Πίστεψε ότι θα ξέφευγε τον έλεγχο και τα πρόστιμα, όμως τελικά επιβάρυνε τη θέση του, όπως και όλοι με ανάλογες υποθέσεις, με ακόμη μία παράβαση ΚΟΚ.

Η εξιχνίαση των υποθέσεων τροχαίων με εγκατάλειψη επιτυγχάνεται στο 100%. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας Βόλου αναζητούν μάρτυρες οδηγούς ή πεζούς, βρίσκουν οπτικοακουστικό υλικό, συλλέγουν κάθε χρήσιμο στοιχείο και τελικά καταφέρνουν με μεθοδική έρευνα να συνδέουν τα κομμάτια του παζλ ξετυλίγοντας το νήμα. Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις μεγάλης επιτυχίας της Τροχαίας Βόλου, ήταν αυτή του ατυχήματος που συνέβη το Νοέμβριο στον Περιφερειακό, στο ύψος της Ιωλκού.

Οι αστυνομικοί δεν είχαν μάρτυρα ούτε βιντεοληπτικό υλικό για να φτάσουν στα στοιχεία του ασυνείδητου οδηγού του αυτοκινήτου που τραυμάτισε πολύ σοβαρά 55χρονη. Παρά τα λίγα στοιχεία που είχαν στην κατοχή τους, ωστόσο κατάφεραν να οδηγηθούν στο δράστη από κομμάτια του αυτοκινήτου που έμειναν στο οδόστρωμα. Συλλέγοντας ένα ένα τα μέρη του Ι.Χ. βρήκαν τελικά ποιο ήταν το όχημα. Επειτα δεν άργησαν να φτάσουν στον κάτοχο του οχήματος και τελικά στο χρήστη του την ώρα του ατυχήματος. Η γυναίκα έδωσε μεγάλο αγώνα για να κρατηθεί στη ζωή, όμως μετά από αρκετές εβδομάδες υπέκυψε στα τραύματά της.

Οι αντιδράσεις

Μετανιωμένοι για τις πράξεις τους δηλώνουν όλοι οι υπαίτιοι οδηγοί πρόκλησης ανάλογων ατυχημάτων. Ακόμη και εκείνοι που όταν φτάνει ο αστυνομικός έξω από την πόρτα τους, δεν παραδέχονται την εμπλοκή, και αυτοί ομολογούν στη συνέχεια. Ο αιφνιδιασμός της σύλληψης είναι δεδομένος. Όμως, οι αστυνομικοί έχουν στην κατοχή τους πάντοτε όλα τα στοιχεία-πειστήρια του «εγκλήματος». Στο κατώφλι της Εισαγγελίας οι αντιδράσεις είναι παρόμοιες. Οι δράστες προβάλλουν δικαιολογίες, ζητούν συγνώμη.

Οι λόγοι

Σύμφωνα με έμπειρους αξιωματικούς της Τροχαίας, οδηγοί που αφήνουν αβοήθητους στην άσφαλτο πεζούς, ποδηλάτες, οδηγούς Ι.Χ. ή δικύκλων, συνήθως είτε οδηγούν υπό την επήρεια μέθης, είτε κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα. Πρόκειται για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που διαπράττονται με μεγάλη συχνότητα, καθώς αριθμούν εκατοντάδες.

Οι παραβάσεις μέθης το περασμένο έτος αυξήθηκαν κατά 10%. Από τις 593 ανήλθαν στις 660. Οι παραβάσεις για κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα πλην, όμως, αριθμούν εκατοντάδες. Το 2015 ήταν 696 ενώ το 2016 698.

Πάντως, τα πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΟΚ είναι ιδιαιτέρως αυστηρά. Για τη μέθη, συγκεκριμένα, για νέους οδηγούς, με κατανάλωση αλκοόλ από 0,10 έως 0,24 mg/l εκπνεόμενου αέρα είναι 200 ευρώ, για κατανάλωση αλκοόλ από 0,25 έως 0,40 mg/l εκπνεόμενου αέρα και για τους υπόλοιπους οδηγούς άνω των δύο ετών είναι 200 ευρώ, και για κατανάλωση αλκοόλ από 0,41 έως 060 mg/l εκπνεόμενου αέρα είναι 700 ευρώ και 90 μέρες αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας.

Η τελευταία, τέλος, ανώτερη κατηγορία του πλημμελήματος για κατανάλωση αλκοόλ από 0,61mg/l και άνω εκπνεόμενου αέρα είναι πρόστιμο 1.200 ευρώ με τη νόμιμη προσαύξηση, η οποία διαμορφώνει το ποσό αυτό στα διπλάσια χρήματα.

Για τα ανασφάλιστα οχήματα, αντίστοιχα, το πρόστιμο του πταίσματος είναι για τα δίτροχα 250 ευρώ και αφαίρεση έξι μήνες των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδες και άδεια), και έξι μήνες το δίπλωμα.

Αν ο οδηγός είναι διαφορετικός από τον ιδιοκτήτη, τότε κόβεται πρόστιμο και στον κάτοχο, ποσού 250 ευρώ.

Αν έχουμε Ι. Χ. επιβατικό αυτοκίνητο ή επιβατηγά μικρά φορτηγά, τότε το πρόστιμο είναι 500 ευρώ, ενώ προβλέπεται έξι μήνες αφαίρεση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος για την παράβαση σε βαθμό πταίσματος. Αν διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει ασφάλιση, σε τροχαίο ατύχημα είτε με υλικές ζημιές είτε με τραυματισμό, η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδες και άδεια) είναι για 2 χρόνια, ενώ για το δίπλωμα 6 μήνες. Το πρόστιμο είναι 500 ευρώ.

Για φορτηγά δημοσίας χρήσεως και λεωφορεία, τέλος, το πρόστιμο είναι 1.000 ευρώ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου